Ο κύβος ερρίφθη. Τα τέλη κυκλοφορίας του 2024 ήταν τα τελευταία με το ισχύον σύστημα.
Ειδική Ομάδα Εργασίας, που ήδη έπιασε δουλειά στο ΥΠΕΘΟ, ανέλαβε τη δύσκολη αποστολή να παραδώσει μέχρι το φθινόπωρο εισηγήσεις με εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης για τα τέλη κυκλοφορίας λαμβάνοντας υπόψιν τις απαιτήσεις της πράσινης μετάβασης, αλλά και τις ιδιαιτερότητες της εγχώριας αγοράς, όπου οι πολλοί έχουν παλιά ή πολύ παλιά αυτοκίνητα, όχι επειδή δεν θέλουν να τα αλλάξουν αλλά επειδή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν.
Ξεκινώντας από τα εύκολα, το πρώτο πράγμα που θα αλλάξει είναι τα πρόστιμα για την εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών. Σήμερα, είτε καθυστερήσεις ένα 24ωρο είτε ένα εξάμηνο, θα πρέπει να τα πληρώσεις διπλά. Προφανές είναι ότι θα πρέπει να γίνει εξορθολογισμός, με μια κλιμάκωση του προστίμου, χωρίς όμως το νέο σύστημα να λειτουργεί τελικά σαν «χάδι» για όσους καθυστερούν είτε σκοπίμως είτε από αμέλεια, έτσι ώστε να μην τιναχθεί στον αέρα ο προγραμματισμός των φορολογικών εσόδων.
Πώς θα διαμορφωθούν τα νέα τέλη κυκλοφορίας
Περνώντας στα δύσκολα, δηλαδή στο πώς ακριβώς θα διαμορφωθούν τα νέα τέλη, η οδηγία που έδωσε το υπουργείο στην Ομάδα Εργασίας δίνει το στίγμα: «επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών».
Το ερώτημα που θα απαντηθεί από την Ομάδα είναι αν πάμε σε μια απλή αναμόρφωση των σημερινών κλιμακίων, με εσωτερικές διαφοροποιήσεις των συντελεστών υπολογισμού, ή αν πάμε σε ριζικό λίφτινγκ, λαμβάνοντας υπόψιν τον αυξανόμενο αριθμό ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την Ευρωπαϊκή «Πράσινη Συμφωνία» και το γεγονός ότι έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων της Ευρώπης.
πηγη – iefimerida.gr