Αντιδρά στην κατασκευή του οδικού τμήματος Πάτρα-Πύργος ο δήμος Δυτικής Αχαΐας για την χάραξη της Εθνικής Οδού Πάτρας – Πύργου καθώς με ψήφισμα που εξέδωσε το δημοτικό συμβούλιο, διαφωνεί με την υφιστάμενη χάραξη και ζητά τη δημοπράτηση μόνο του τμήματος Πύργος-Κάτω Αχαΐα και την επανεξέταση του τμήματος Μιντιλόγλι-Αχαΐας, ζητώντας νέα μελέτη σε δεύτερο χρόνο.
Ακολουθεί το ψήφισμα του δήμου Δυτικής Αχαΐας
«Mε ιδιαίτερη ικανοποίηση η τοπική κοινωνία της δυτικής Αχαΐας περιμένει την επανέναρξη των εργασιών της Ολυμπίας οδού στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, καθώς η ολοκλήρωσή του, με δεδομένο ότι σε μεγάλο τμήμα έχει κατασκευαστεί το 60% και έχει συντελεστεί μεγάλο μέρος των απαλλοτριώσεων, θα αποτελέσει σημαντικότατης αξίας οδικό άξονα για την περιοχή αλλά και την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας.
Κατά την άποψή μας, βέβαια, ο σχεδιασμός ενός τέτοιου οδικού άξονα θα πρέπει να περιλαμβάνει και να συνδυάζει δύο βασικές παραμέτρους.
Πρώτον να συνδέεται με τις λοιπές υποδομές, όπως το αεροδρόμιο του Αράξου, ο σιδηρόδρομος και τα λιμάνια Πατρών, Κυλλήνης και Κατακόλου, αλλά και κέντρα της παραγωγικής μεταποιητικής και βιομηχανικής παραγωγής, όπως η Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.) Πατρών και δεύτερον να μη θίγει τους ντόπιους οικισμούς και τις κατοικημένες περιοχές. Αντίθετα, να συμβάλλει στην οικιστική τους αναβάθμιση και να μην μπαίνει εμπόδιο στην επαρχιακή και νομαρχιακή ενδοεπικοινωνία δηλαδή δεν πρέπει να κατακερματιστεί ο πολύτιμος χώρος που εξυπηρετεί τουριστικές και αγροτικές δραστηριότητες υψηλού επιπέδου με πολλούς παράλληλους οδικούς άξονες χωρίς να έχει μελετηθεί αν χρειάζεται ένας επιπλέον οδικός άξονας για να παραλάβει τον ήδη περιορισμένο κυκλοφοριακό φόρτο λόγω της ύφεσης που έχει προκύψει. Προς τούτο θεωρούμε απαράδεκτο να γίνεται συζήτηση για τη δημοπράτηση του τμήματος Πάτρα – Πύργος με την υφιστάμενη χάραξη Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα η οποία αποκλείει πλήρως την περιοχή και αποτρέπει την οποιαδήποτε ανάπτυξη.
Η νότια χάραξη, η οποία ουσιαστικά παρέκαμπτε τα Βραχναίικα και τους λοιπούς παραλιακούς οικισμούς (που η τωρινή καρατομεί) και συνέδεε τη ΒΙ.ΠΕ. αρμονικά με την Ολυμπία Οδό, είχε αναγνωριστεί από τους υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Υποδομών ως η βέλτιστη και ιδανική λύση. Δυστυχώς, όμως, μείναμε στα λόγια χωρίς να μεταφραστεί σε μελέτη με πρόσχημα την κρίση.
Πρότασή μας είναι να μην προχωρήσει το ως άνω τμήμα και να δημοπρατηθεί το τμήμα Κάτω Αχαΐα – Πύργος, ενώ, σε δεύτερο χρόνο, ενδεχομένως δε και σε καλύτερες οικονομικές συνθήκες, να επανεξεταστεί το τμήμα Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα, περιλαμβανομένης και μίας επίκαιρης μελέτης που θα λαμβάνει υπόψη της τις δύο παραπάνω παραμέτρους. Αλλιώς δεν μιλάμε για αναβάθμιση της περιοχής αλλά για υποβάθμιση.
Σε αυτή την προοπτική θα μας βρείτε κάθετα αντίθετους ως περιοχή διότι δεν επιτρέπεται η οποιαδήποτε λύση να γίνεται ερήμην των αναγκών των τοπικών κοινωνιών που εκφράζονται και εκπροσωπούνται από τις δημοτικές αρχές».