Απάντηση Γ. Λαμπρόπουλου σε Αραχωβίτη, Σπίρτζη και Χαρίτση

“Σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Καλαμάτας-Μεσσήνης-Ριζόμυλου-Πύλου-Μεθώνης είναι εκπεφρασμένη η πολιτική βούληση, για γρήγορη κατασκευή, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο από τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή.”  Αυτό αναφέρει σε γραπτή του δήλωση, ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος αναφερόμενος στην πρόσφατη  επίσκεψη στην Καλαμάτα, των πρώην Υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ. Παράλληλα ο κ. Λαμπρόπουλος υπογραμμίζει οτι η παραλιακή χάραξη ορθώς δεν επιλέγεται και αναλύει τους λόγους , ενώ τονίζει:

“Όποιος θέλει να σταματήσει τώρα το έργο, με τον τρόπο, που έχει ξεκινήσει και προχωράει, ας το πει δημόσια και ας  βρει τα χρήματα τώρα, για να φτιάξει τον δρόμο από την Καλαμάτα μέχρι την Πύλο και την Μεθώνη, που τόσο έχει ανάγκη ο Νομός.

Δεν θα χαθεί αυτή η ευκαιρία.”

Ακολουθεί ολόκληρη  η δήλωση του κ. Λαμπρόπουλου:

“Την περασμένη Παρασκευή 21/02/20, επισκέφθηκαν την Καλαμάτα, τρεις πρώην Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ.

Στη συνέντευξη που παραχώρησαν, ακούσαμε τον πρώην Υπουργό κ. Σπίρτζη, να λέει ότι «τόσα έργα η Μεσσηνία δεν τα έχει δει ποτέ της» όσα τα τεσσεράμισι χρόνια της δικής τους διακυβέρνησης.

Οι Μεσσήνιοι και όλοι οι Έλληνες, δεν τα είδαν, μόνο ψέματα άκουγαν και τώρα πάλι τα ίδια ακούνε, παλιά τους τέχνη.

Προφανώς, ο κ. Σπίρτζης τα ονειρευόταν, δεν μας είπε όμως, γιατί τεσσεράμισι χρόνια δεν προγραμμάτισε, δεν ξεκίνησε και δεν κατασκεύασε ούτε ένα μέτρο δρόμου:

  • Στον οδικό άξονα από την Καλαμάτα έως την Μεθώνη.
  • Στο Τσακώνα-Καλό Νερό
  • Στο Καλό Νερό-Πύργος
  • Στο Πύργος-Πάτρα

Γιατί ακύρωσε, την δημοπράτηση που θα γινόταν τον Μάρτιο του 2015 στο Πύργος-Πάτρα, για να μπορέσει να συμμετάσχει ο εργολάβος τους με τα βοσκοτόπια.

Δεν μας είπαν, οι τρεις Υπουργοί και κυρίως ο κ. Σπίρτζης, αρμόδιος τότε Υπουργός, ούτε λέξη για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Γιατί

δεν έκαναν το παραμικρό και γιατί ακύρωσαν τις δυο δημοπρατήσεις, που είχα ανακοινώσει, μαζί με τον τότε Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας κ. Δημήτριο Κούκη, στις 19/9/14, που ήταν προγραμματισμένες να γίνουν το πρώτο τρίμηνο του 2015, από την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας για ανακαίνιση-επέκταση και αναβάθμιση του πολιτικού μας Αεροδρομίου με χρήματα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Γιατί δεν ολοκλήρωσαν το Φιλιατρινό φράγμα και δεν προγραμμάτισαν κάποιο άλλο.

Ας μην μας εγκαλούν και ας μην ανησυχούν.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το 2004 με Υπουργό τον Γιώργο Σουφλιά προγραμμάτισε, μελέτησε, ενέταξε, δημοπράτησε, υπέγραψε την Σύμβαση Παραχώρησης, την κύρωσε στη Βουλή το πρώτο εξάμηνο του 2007 με σφοδρή αντίδραση και καταψήφιση από το Κόμμα τους και ξεκίνησε τις εργασίες για τον δρόμο Τρίπολης-Καλαμάτας, συμπεριλαμβανομένου και του Περιφερειακού της Καλαμάτας.

Αυτό είναι το έργο για την Μεσσηνία, που τώρα απολαμβάνουμε, ωφελούμεθα και που άλλαξε την πορεία και το μέλλον του Νομού μας.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σήμερα :

-Προγραμμάτισε το Πύργος-Πάτρα και σύντομα, μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα ξεκινήσουν οι εργασίες.

-Προγραμματίζει σημαντικές βελτιώσεις στο δρόμο Καλό Νερό-Πύργος.

-Αμέσως μετά την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του Πύργος-Πάτρα, θα αποφασισθεί και ο τρόπος κατασκευής του Τσακώνα-Καλό Νερό.

-Σε ό,τι αφορά τον οδικό άξονα Καλαμάτας-Μεσσήνης-Ριζόμυλου-Πύλου-Μεθώνης είναι εκπεφρασμένη η πολιτική βούληση, για γρήγορη κατασκευή, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο από τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή.

Στη συνάντηση που είχα με τον Υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή στα τέλη  του περασμένου Αυγούστου, μου γνωστοποίησε την απόφασή του για κατασκευή όλου του οδικού άξονα με ΣΔΙΤ και με την νέα χάραξη, διότι η προηγούμενη-παραλιακή δεν χρηματοδοτείται.

Αυτή η απόφαση έχει γνωστοποιηθεί σε όλους τους βουλευτές του Νομού και τον Περιφερειάρχη.

Στις 28/08/19 με Δελτίο Τύπου έδωσα στη δημοσιότητα την συνάντησή μου και συμφώνησα απόλυτα με την θέση της Κυβέρνησης, την οποία και στηρίζω.

Η παραλιακή χάραξη ορθώς δεν επιλέγεται και για τους παρακάτω λόγους, που προσωπικά παραθέτω :

Δεν χρηματοδοτείται ούτε ως δημόσιο έργο, αφού δεν ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα.

Το κόστος της είναι κοντά διπλάσιο από αυτό της νέας χάραξης και πρέπει ο δρόμος να ολοκληρωθεί μέχρι την Μεθώνη και όχι μέχρι τον Ριζόμυλο. Ειδικότερατο κόστος κατασκευής σε βαλτώδη εδάφη, αλλά και το κόστος των απαλλοτριώσεων είναι υψηλό και απαγορευτικό για την κατασκευή του δρόμου.

Η χάραξη, 500 περίπου μέτρα, από την θάλασσα και υπερυψωμένη θα καταστρέψει το φιλέτο του Μεσσηνιακού, αφού πλέον πουθενά στον κόσμο δεν κατασκευάζονται τέτοιοι παραλιακοί δρόμοι.

Χρειάζονται συμπληρωματικές τεχνικές μελέτες, που θα κρατήσουν τουλάχιστον δυο χρόνια.

Θα ήταν εγκληματικό τώρα, να σταματήσουμε τις εργασίες, που προχωράνε με γρήγορους ρυθμούς, με την πάνω χάραξη, αφού τελειώνουμε την α’ φάση και περνάμε στην β΄, που είναι η δημοπράτηση, για να ψαχνόμαστε μετά από δύο ή τρία χρόνια να  βρούμε χρηματοδότηση.

Ένας, κατά πέντε και πλέον μέτρα, υπερυψωμένος δρόμος,από την Δυτική Καλαμάτα μέχρι την Μεσσήνη και τον Ριζόμυλο, σε  μια περιοχή εδαφολογικά δύσκολη και χαρακτηρισμένη επικίνδυνη για πλημμυρικά φαινόμενα,δεν γνωρίζουμε τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει σε κάποια ακραία κακοκαιρία και χρήσιμο είναι να θυμόμαστε τι έγινε στο Πήδημα πριν από περίπου τέσσερα χρόνια.

Η βελτίωση του υπάρχοντος για το Καλαμάτα-Ριζομυλος, σημαίνει τετράιχνο δρόμο από την Ηρώων Πολυτεχνείου στο Ασπρόχωμα μέχρι το Ριζόμυλο, που θα εφάπτεται του αεροδρομίου, θα συναντιέται με τον δρόμο Τρίπολης-Καλαμάτας και δεν θα απομονώνει την Μεσσήνη.

Είμαι βέβαιος, πως με σύνεση και οδηγό την λογική, θα πρέπει να μην αφήσουμε αυτή την ευκαιρία.

Να στηρίξουμε όλοι μαζί αυτή την απόφαση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, γιατί τα έργα με ΣΔΙΤ σε όλη την Ελλάδα είναι ελάχιστα και τα διεκδικούν πολλοί Περιφερειάρχες και Δήμαρχοι.

Όποιος θέλει να σταματήσει τώρα το έργο, με τον τρόπο, που έχει ξεκινήσει και προχωράει, ας το πει δημόσια και ας  βρει τα χρήματα τώρα, για να φτιάξει τον δρόμο από την Καλαμάτα μέχρι την Πύλο και την Μεθώνη, που τόσο έχει ανάγκη ο Νομός.

Δεν θα χαθεί αυτή η ευκαιρία.

Το ενδιαφέρον μου γι΄αυτό τον δρόμο δεν είναι ευκαιριακό.

Τον Ιούλιο του 2007 και αφού είχαμε κυρώσει στη Βουλή την Σύμβαση Παραχώρησης, για τον δρόμο Τρίπολης-Καλαμάτας, επισκέφθηκα τον τότε Υπουργό Δημοσίων Έργων κ. Γιώργο Σουφλιά και ξεκινήσαμε, τις διαδικασίες για την προκήρυξη των μελετών, από το Ασπρόχωμα μέχρι την  Πύλο και την Μεθώνη και έτσι μπορούμε και προχωράμε σήμερα με βάση αυτές τις μελέτες την κατασκευή αυτού του δρόμου”.