Αύξηση 27% τα τροχαία το Μάρτιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι

troxaiaΗ Γε­νι­κή Α­στυ­νο­μι­κή Δι­εύ­θυν­ση Πε­ρι­φέ­ρειας Πε­λο­πον­νή­σου, δη­μο­σι­εύ­ει συ­νο­λι­κά στοι­χεί­α που α­φο­ρούν στα θέ­μα­τα ο­δι­κής α­σφά­λειας και τρο­χο­νο­μι­κής α­στυ­νό­μευ­σης που συ­νέ­βη­σαν, κα­τά τη διά­ρκεια του μη­νός Μαρ­τί­ου του 2014, στην ε­δα­φι­κή αρ­μο­δι­ό­τη­τα των Νο­μών Αρ­γο­λί­δας, Αρ­κα­δί­ας, Κο­ριν­θί­ας, Λα­κω­νί­ας και Μεσ­ση­νί­ας. Η δη­μο­σί­ευ­ση των μη­νια­ίων στοι­χεί­ων συ­νο­δεύ­ε­ται με στα­τι­στι­κά – α­ριθ­μη­τι­κά στοι­χεί­α του αν­τί­στοι­χου περ­σι­νού μή­να.

Ι. Τρο­χαί­α Α­τυ­χή­μα­τα.

Το Μάρ­τιο σύμ­φω­να με την  Γε­νι­κή Α­στυ­νο­μι­κή Δι­εύ­θυν­ση Πε­ρι­φέ­ρειας Πε­λο­πον­νή­σου ση­μει­ώ­θη­καν 42 τρο­χαί­α α­τυ­χή­μα­τα με πα­θόν­τες (νε­κροί, σο­βα­ρά και ε­λα­φρά τραυ­μα­τί­ες), έ­ναν­τι 33 που ση­μει­ώ­θη­καν το 2013 (αύ­ξη­ση 27%). Ει­δι­κό­τε­ρα ση­μει­ώ­θη­καν:

5 θα­να­τη­φό­ρα τρο­χαί­α α­τυ­χή­μα­τα, έ­ναν­τι 1 τον Μάρ­τιο του 2013 (αύ­ξη­ση 400%).

5 τρο­χαί­α α­τυ­χή­μα­τα με σο­βα­ρό τραυ­μα­τι­σμό α­τό­μων, έ­ναν­τι 8 τον Μάρ­τιο του 2013 (μεί­ω­ση 38%).

32 τρο­χαί­α α­τυ­χή­μα­τα με ε­λα­φρύ τραυ­μα­τι­σμό, έ­ναν­τι 24 τον Μάρ­τιο του 2013  (αύ­ξη­ση 33%).

Α­πό τα τρο­χαί­α δυ­στυ­χή­μα­τα που συ­νέ­βη­σαν σε α­στι­κές και α­γρο­τι­κές πε­ρι­ο­χές των Νο­μών, κα­τα­γρά­φη­καν συ­νο­λι­κά 54 πα­θόν­τες (έ­ναν­τι 53 το 2013). Ει­δι­κό­τε­ρα κα­τα­γρά­φη­καν:

6 νε­κροί, έ­ναν­τι 1 τον Μάρ­τιο του 2013.

7 σο­βα­ρά τραυ­μα­τί­ες, έ­ναν­τι 9 τον Μάρ­τιο του 2013.

41 ε­λα­φρά τραυ­μα­τί­ες, έ­ναν­τι 43 τον Μάρ­τιο του 2013.

Τα κυ­ρι­ό­τε­ρα αί­τια των τρο­χαί­ων α­τυ­χη­μά­των – δυ­στυ­χη­μά­των, ό­πως προ­έ­κυ­ψε α­πό την α­στυ­νο­μι­κή τρο­χο­νο­μι­κή έ­ρευ­να, ή­ταν:

Πα­ρα­βί­α­ση προ­τε­ραι­ό­τη­τας.

Κί­νη­ση στο αν­τί­θε­το ρεύ­μα κυ­κλο­φο­ρί­ας.

Ο­δή­γη­ση υ­πό την ε­πή­ρεια μέ­θης.

Πα­ρα­βά­σεις σή­μαν­σης.

Αν­τι­κα­νο­νι­κό προ­σπέ­ρα­σμα.

Στο πλαί­σιο των τρο­χο­νο­μι­κών δρά­σε­ων, τον Μάρ­τιο , συγ­κρο­τή­θη­καν 544 συ­νερ­γεί­α ε­λέγ­χων μέ­θης, ε­νώ πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­καν 15.651 έ­λεγ­χοι δι­ε­ρεύ­νη­σης μέ­θης και δι­α­πι­στώ­θη­καν 167 πα­ρα­βά­σεις.

Ε­πι­πλέ­ον, το ί­διο χρο­νι­κό δι­ά­στη­μα βε­βαι­ώ­θη­καν, ε­κτός των άλ­λων και (2.077) ε­πι­κίν­δυ­νες πα­ρα­βά­σεις. Ει­δι­κό­τε­ρα βε­βαι­ώ­θη­καν :

1.389 για υ­περ­βο­λι­κή τα­χύ­τη­τα.

44 για μη χρή­ση κρά­νους κα­τά την ο­δή­γη­ση.

170 για μη χρή­ση της ζώ­νης α­σφα­λεί­ας κα­τά την ο­δή­γη­ση.

1 για μη χρή­ση παι­δι­κών κα­θι­σμά­των.

152 για κί­νη­ση στο αν­τί­θε­το ρεύ­μα.

49 για χρή­ση κι­νη­τού τη­λε­φώ­νου κα­τά την ο­δή­γη­ση.

18 για πα­ρα­βί­α­ση ση­μα­το­δό­τη.

203 για Κ.Τ.Ε.Ο.

25 για ο­δή­γη­ση με φθαρ­μέ­να ε­λα­στι­κά.

2 για πα­ρά­νο­μες δι­α­φη­μι­στι­κές πι­να­κί­δες.

11 για μη κί­νη­ση στο δε­ξιό ά­κρο του ο­δο­στρώ­μα­τος.

11 για αν­τι­κα­νο­νι­κούς ε­λιγ­μούς.

2 για πα­ρα­βί­α­ση προ­τε­ραι­ό­τη­τας.

Η Ελ­λη­νι­κή Α­στυ­νο­μί­α ι­δι­αί­τε­ρα ευ­αι­σθη­το­ποι­η­μέ­νη στα θέ­μα­τα α­σφα­λούς ο­δή­γη­σης και ο­δι­κής α­σφά­λειας, με σκο­πό να συμ­βάλ­λει στη μεί­ω­ση των τρο­χαί­ων α­τυ­χη­μά­των και δυ­στυ­χη­μά­των, υ­πεν­θυ­μί­ζει σε ό­λους τους ο­δη­γούς και τους χρή­στες του ο­δι­κού δι­κτύ­ου ό­τι, η ο­δι­κή α­σφά­λεια εί­ναι υ­πό­θε­ση ό­λων μας.

Στο πλαί­σιο αυ­τό, οι ο­δη­γοί ο­φεί­λουν να ε­φαρ­μό­ζουν τις δι­α­τά­ξεις του Κώ­δι­κα Ο­δι­κής Κυ­κλο­φο­ρί­ας, να ο­δη­γούν με σύ­νε­ση και προ­σο­χή, ε­νώ θα πρέ­πει να α­κο­λου­θούν τις υ­πο­δεί­ξεις και τις συμ­βου­λές του προ­σω­πι­κού της Τρο­χαί­ας.

Ό­ταν ο­δη­γού­με, θα πρέ­πει να έ­χου­με πάν­τα στο μυα­λό μας ό­τι :

Πρέ­πει να ε­φαρ­μό­ζου­με τον Κώ­δι­κα Ο­δι­κής Κυ­κλο­φο­ρί­ας.

Δεν ο­δη­γού­με πο­τέ ό­ταν έ­χου­με κα­τα­να­λώ­σει οι­νο­πνευ­μα­τώ­δη πο­τά.

Φο­ρά­με πάν­τα ζώ­νη α­σφα­λεί­ας.

Σε πε­ρί­πτω­ση που ο­δη­γού­με ή εί­μα­στε συ­νε­πι­βά­τες σε μο­το­σι­κλέ­τα, να     φο­ρά­με πάν­τα κρά­νος.

Το­πο­θε­τού­με τα παι­διά στο πί­σω κά­θι­σμα του αυ­το­κι­νή­του μας και τους φο­ρά­με πάν­τα ζώ­νη α­σφα­λεί­ας.

Δεν κά­νου­με αν­τι­κα­νο­νι­κά προ­σπε­ρά­σμα­τα.

Πο­τέ δεν πα­ρα­βι­ά­ζου­με τον κόκ­κι­νο ση­μα­το­δό­τη.

Στα­μα­τά­με πάν­τα στο STOP και δί­νου­με προ­τε­ραι­ό­τη­τα. Δεν πα­ρα­βι­ά­ζου­με πο­τέ τα ό­ρια τα­χύ­τη­τας.

Δεν μι­λά­με στο κι­νη­τό ό­ταν ο­δη­γού­με.

Δί­νου­με προ­τε­ραι­ό­τη­τα στους πε­ζούς.

Σε­βό­μα­στε τα σή­μα­τα και τις υ­πο­δεί­ξεις των τρο­χο­νό­μων.