“Ομόφωνα η Οικονομική Επιτροπή στη χθεσινή της συνεδρίαση έδωσε επιμήκυνση (παράταση) σε δυο έργα εκατομμυρίων ευρώ στην Αργολίδα, γνωρίζοντας ότι αυτά δεν πρόκειται να γίνουν”. Αυτό τόνισε σε συνέντευξη τύπου ο Επικ. της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκος Γόντικας και υπογράμμισε:
“Η νυν περιφερειακή αρχή Νίκα είναι συνυπεύθυνη και συνένοχη για τα τελματωμένα έργα που δημοπρατήθηκαν ή συμβασιοποιήθηκαν επί της θητείας της, γιατί αρνήθηκαν να ελέγξουν την τεχνική επάρκεια και την οικονομική δυνατότητα συγκεκριμένων αναδόχων, παρόλο που επίμονα και επανειλημμένα τέθηκε και ζητήθηκε στην Οικονομική Επιτροπή.
Καλά θα κάνει η περιφερειακή αρχή Νίκα να ελέγξει και να φέρει για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο τα «αμαρτωλά» έργα επί της προηγούμενης περιφερειακής αρχής Τατούλη όπως είναι η παράκαμψη Βουτιάνων και η Ε.Ο. Γύθειο-Αρεόπολη-Γερολυμένας στη Λακωνία, το Κουμπίλα-Λουλούδι και το λιμάνι του Άστρους στην Αρκαδία, η διάβρωση των ακτών στην Κορινθία κ.α. που εκτελέστηκαν από τις εταιρείες του οικογενειακού περιβάλλοντος της πρώην περιφερειακής αρχής είτε με τη μέθοδο της ανάθεσης με περιορισμένο αριθμό προσκλήσεων, είτε με ποσοστά έκπτωσης 4-12%.
Καλά θα κάνει η νυν Περιφερειακή Αρχή να ελέγχει σε βάθος την τεχνική επάρκεια και την οικονομική δυνατότητα των αναδόχων όταν υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτά δεν τα έχουν.
Διαφορετικά είναι συνένοχοι.”
Στημένοι διαγωνισμοί στη Μεσσηνία.
“Κάποιοι εργολάβοι δημοσίων έργων στη Μεσσηνία ξαναστήνουν στημένους διαγωνισμούς, όπως έκαναν και το 2016 και τους είχαν σταματήσει για ένα διάστημα.
Αυτοί οι κύριοι λοιπόν εναλλάσσονται σε ρόλους όπως σε ένα διαγωνισμό κάποιοι να δίνουν ελάχιστες εκπτώσεις, ώστε να ζητείται τεκμηρίωση των μεγαλύτερων εκπτώσεων. Αυτή να μην δίνεται ή προκλητικά να δηλώνουν οι εργολάβοι, ότι «είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα και θα έμπαιναν μέσα» ώστε να αποκλείονται οι πρώτοι που έχουν δώσει μεγαλύτερες εκπτώσεις, χωρίς να χάνουν και τις εγγυητικές τους, και να ανατίθενται τα έργα σε επόμενους με μικρότερο ποσοστό έκπτωσης.
Παρόλο που αυτά είναι οφθαλμοφανή η Οικονομική Επιτροπή ανέχεται αυτές τις αθλιότητες, με το επιχείρημα «τους το επιτρέπει ο νόμος, που έχει κενά».
Αναδεικνύεται για άλλη μια φορά η μόνη φιλολαϊκή πρόταση, τα μεγάλα έργα, τα έργα υποδομών να γίνονται από ενιαίο δημόσιο κρατικό φορέα που θα κατέχει τα υλικά (σίδερο, μπετόν, αδρανή κλπ) και θα κατανείμει σχεδιασμένα το πλούσιο εργατοτεχνικό και επιστημονικό προσωπικό που διαθέτει η χώρα μας σε όλες τις φάσεις του έργου (μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργία). Μόνο τότε θα έχουμε φθηνά, ποιοτικά και με σεβασμό στο περιβάλλον και στο λαό έργα.”