Γ. Πουλοκέφαλος: «Δεν έδωσε ούτε θα δώσει ποτέ τα 70 εκατ. € για την κατασκευή της γέφυρας της Τσακώνας η Περιφέρεια»

poulokefalos2Τα πυ­ρά του στρέ­φει προς τον πε­ρι­φε­ρειά­ρχη Πε­λο­πον­νή­σου Πέ­τρο Τα­τού­λη ο πρώ­ην πρό­ε­δρος του  Πε­Συ Πε­λο­πον­νή­σου Γι­ώρ­γος Που­λο­κέ­φα­λος με α­φορ­μή την δή­λω­ση του κ. Τα­τού­λη για χρη­μα­το­δό­τη­ση α­πό την Πε­ρι­φέ­ρεια με  ε­πί πλέ­ον 70  ε­κατ.  ευ­ρώ στο  έρ­γο της  κα­τα­σκευ­ής της  με­ταλ­λι­κής γέ­φυ­ρας στην Τσα­κώ­να.

Συγ­κε­κρι­μέ­να, ο κ. Που­λο­κέ­φα­λος ε­πι­ση­μαί­νει ό­τι: «η  χρη­μα­το­δό­τη­ση του  έρ­γου και  με  την  ε­θνι­κή συμ­με­το­χή αλ­λά και με αυ­τή α­πό το  Ευ­ρω­πα­ϊ­κό Τα­μεί­ο Πε­ρι­φε­ρεια­κής Α­νά­πτυ­ξης εί­ναι ε­ξα­σφα­λι­σμέ­νη και τα πο­σά εί­ναι δε­σμευ­μέ­να, γι’ αυ­τό και  ο­λο­κλη­ρώ­νε­ται έ­στω και  τώ­ρα το  έρ­γο,  με­τά α­πό 23  χρό­νια! Α­πλώς ο  «καυ­γάς»  γί­νε­ται για  την  πα­τρό­τη­τα αυ­τού του σο­βα­ρού έρ­γου. Οι μι­κρο­πο­λι­τι­κές σκο­πι­μό­τη­τες έ­χουν κυ­ρί­αρ­χο ρό­λο έ­στω και  με  χον­δρο­κομ­μέ­να ψέ­μα­τα και  α­ε­ρο­λο­γί­ες.  Η  Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου δι­εκ­δι­κεί ως  συ­νή­θως έ­να κομ­μά­τι που  δεν  τις  α­νή­κει,  με  μί­α χρη­μα­το­δό­τη­ση που  δεν  έ­κα­νε και  δεν  θα  κά­νει πο­τέ!»

Α­κο­λου­θεί η πλή­ρης δή­λω­ση του κ. Που­λο­κέ­φα­λου:

«Η   ο­λο­κλή­ρω­ση του  ο­δι­κού ά­ξο­να Τρί­πο­λη-Κα­λα­μά­τα και  ει­δι­κό­τε­ρα το  τμή­μα Πα­ρα­δεί­σια – Τσα­κώ­να εί­ναι α­παί­τη­ση της  κοι­νω­νί­ας της  Μεσ­ση­νί­ας και  της  Πε­λο­πον­νή­σου γε­νι­κό­τε­ρα,  έ­νας δρό­μος με  ε­θνι­κή ση­μα­σί­α.  Έκ­πλη­κτοι δι­α­βά­σα­με την χθε­σι­νή α­να­κοί­νω­ση της  Πε­ρι­φέ­ρειας Πε­λο­πον­νή­σου σύμ­φω­να με  την  ο­ποί­α η  Πε­ρι­φε­ρεια­κή αρ­χή «χρη­μα­το­δο­τεί με  ε­πί πλέ­ον 70  ε­κατ.  Ευ­ρώ το  έρ­γο της  κα­τα­σκευ­ής της  γέ­φυ­ρας πα­ρά την  υ­περ­δέ­σμευ­ση».   Ε­πει­δή η  συγ­κε­κρι­μέ­νη Αρ­χή μας  έ­χει συ­νη­θί­σει στα  «λό­για του  α­έ­ρα και  στα  φύ­κια για  με­τα­ξω­τές κορ­δέ­λες»   ρω­τά­με εύ­λο­γα και  α­να­ζη­τά­με την  α­πάν­τη­ση :

Α­πό ποι­ό ε­πι­χει­ρη­σια­κό πρό­γραμ­μα και  τα­μεί­ο χρη­μα­το­δο­τεί και  για­τί ;

Έ­να έρ­γο που  ο­λο­κλη­ρώ­νε­ται σε  λί­γους μή­νες θέ­λει και  άλ­λη πρό­σθε­τη χρη­μα­το­δό­τη­ση;  Για  ποι­ούς λό­γους ;

Έ­χει υ­πό­λοι­πο χρη­μά­των στο  Ε­ΣΠΑ ή  στο  ει­δι­κό α­να­πτυ­ξια­κό πρό­γραμ­μα (Ε­ΑΠ)  και  μπο­ρεί με  ευ­χέ­ρεια και  τά­ζει χρή­μα­τα ε­κεί που  δεν  α­παι­τούν­ται;

Ποι­οί εί­ναι οι  λό­γοι αυ­τής της  « γα­λαν­τό­μας»  προ­σφο­ράς των  70  εκ. ευ­ρώ, πο­σόν που  δεν  υ­πάρ­χει στα  τα­μεί­α της αλ­λά και  δεν  χρει­ά­ζον­ται για  το  συγ­κε­κρι­μέ­νο έρ­γο;

 

Ε­πει­δή η  το­πι­κή μας  κοι­νω­νί­α δεν  πρέ­πει και  δεν μπο­ρεί να     τρώ­ει «ό­τι τις  σερ­βί­ρουν»  αλ­λά και  να  γνω­ρί­ζει ό­λη την  α­λή­θεια ο­φεί­λου­με να ξα­να­δού­με ό­λα τα  στοι­χεί­α που  συν­θέ­τουν το υ­πό­ψη έρ­γο,  του  τμή­μα­τος Πα­ρα­δεί­σια –  Τσα­κώ­να :

Ο  ο­δι­κός ά­ξο­νας Τρί­πο­λη – Κα­λα­μά­τα κα­τα­σκευ­ά­στη­κε στο  με­γα­λύ­τε­ρο μέ­ρος του  με  ΣΔΙΤ,  ε­κτός α­πό το  τμή­μα Πα­ρα­δεί­σια – Τσα­κώ­να που ξε­κί­νη­σε το  έ­τος 1991  με   τη  δι­α­δι­κα­σί­α της  α­νά­θε­σης με  ερ­γο­λα­βί­α α­πό την  κρα­τι­κή πε­ρι­φέ­ρεια τό­τε.  Το  τμή­μα αυ­τό μή­κους 11,4  χι­λι­ο­μέ­τρων κό­στι­σε 40 ε­κατ.  ευ­ρώ εν­τά­χθη­κε στο  Β  ΚΠΣ, χρη­μα­το­δο­τή­θη­κε ό­μως α­πό ε­θνι­κούς πό­ρους,  πα­ρα­δό­θη­κε το  έ­τος 2000  και  το  έ­τος 2003  κα­τέρ­ρευ­σε με­τά α­πό κα­το­λί­σθη­ση στο  ση­μεί­ο που  σή­με­ρα κα­τα­σκευ­ά­ζε­ται η  σύμ­μι­κτη το­ξω­τή γέ­φυ­ρα. Στη  συ­νέ­χεια το 2006 δη­μο­πρα­τεί­τε το  έρ­γο α­πο­κα­τά­στα­σης της  ο­δού με  α­νά­δο­χο την κ/ξ A­l­p­i­ne b­au –  ΤΕΡ­ΝΑ με  συμ­βα­τι­κό πο­σόν 83,2  εκ.  ευ­ρώ και  στη  συ­νέ­χεια με  συμ­πλη­ρω­μα­τι­κή σύμ­βα­ση ε­πί πλέ­ον 40  εκ.  ευ­ρώ και  α­κό­μη ε­πι­πρό­σθε­τα υ­πη­ρε­σί­ες συμ­βού­λων και  δύ­ο α­κό­μη συμ­πλη­ρω­μα­τι­κών συμ­βά­σε­ων έ­φθα­σε αι­σί­ως το σύ­νο­λο του  πρου­πο­λο­γι­σμού της ( Β  ερ­γο­λα­βί­α)  στο  συ­νο­λι­κό πο­σό των 137,84  εκ.  ευ­ρώ. Και  ε­πί πλέ­ον 3,9  ε­κατ.  ευ­ρώ για άλ­λες πε­ραι­τέ­ρω υ­πη­ρε­σί­ες συμ­βού­λων.

Το  έρ­γο εν­τά­χθη­κε στο  Ε­ΣΠΑ και στο  το­με­α­κό πρό­γραμ­μα του  υ­πουρ­γεί­ου Με­τα­φο­ρών (Υ­ΠΟ­ΜΕ­ΔΙ) στο  ε­πι­χει­ρη­σια­κό πρό­γραμ­μα – Ε­νί­σχυ­ση της  προ­σπε­λα­σι­μό­τη­τας στις 27.07.2011 με  την με  αρ.πρωτ. ΕΥΔ/ΕΠ 2659  α­πό­φα­ση,  με  χρη­μα­το­δό­τη­ση 67,66  εκ.  ευ­ρώ και  τα  υ­πό­λοι­πα (  137,84 + 3,9 – 67,66 ) = 74,08 εκ. ευ­ρω,  α­πό ε­θνι­κούς πό­ρους του  προ­γράμ­μα­τος ΠΔΕ. (  Α­ΔΑ ΒΕ­Α­51-ΤΓ9  α­ποφ. τρο­ποπ. ).

Σε  αυ­τά τα  πο­σά συμ­πε­ρι­λαμ­βά­νον­ται και  τα  19  εκ.  ευ­ρώ που α­παι­τούν­ται για  την  κα­τα­σκευ­ή της  το­ξω­τής γέ­φυ­ρας.

Με­τά την  πα­ρα­πά­νω α­νά­λυ­ση το  εύ­λο­γο ε­ρώ­τη­μα που  τί­θε­ται εί­ναι,  που  χω­ρά­νε τα  70  ε­κατ.  της  Πε­ρι­φε­ρεια­κής Αρ­χής Πε­λο­πον­νή­σου;

Μή­πως εν­νο­ούν τα  67,66  ε­κατ. ευ­ρώ του  Ε­ΣΠΑ; Αυ­τά α­νή­κουν στο  το­με­α­κό του  υ­πουρ­γεί­ου Με­τα­φο­ρών,  δεν  εί­ναι χρή­μα­τα του  ΠΕΠ που  θα  μπο­ρού­σε η  Πε­ρι­φέ­ρεια να  δι­α­χει­ρι­σθεί !

Το  ΠΕΠ  Πε­λο­πον­νή­σου του  ΔΕ­ΠΙΝ α­νέρ­χε­ται στο  πο­σό των  368  εκ.  ευ­ρώ και  με  τις α­δι­και­ο­λό­γη­τες υ­περ­δε­σμεύ­σεις φθά­νει στα  623  εκ.  ευ­ρώ , α­πό που  πε­ρισ­σεύ­ουν χρή­μα­τα για  να  δο­θούν για  τη  γέ­φυ­ρα στη  Τσα­κώ­να η  ο­ποί­α σε  τε­λευ­ταί­α α­νά­λυ­ση κο­στί­ζει μό­νον 19  εκ. ευ­ρώ και  ό­χι 70!

Δεν  συμ­βαί­νει βέ­βαι­α τί­πο­τα α­πό ό­λα αυ­τά α­φού και  η  χρη­μα­το­δό­τη­ση του  έρ­γου και  με  την  ε­θνι­κή συμ­με­το­χή αλ­λά και με αυ­τή α­πό το  Ευ­ρω­πα­ϊ­κό Τα­μεί­ο Πε­ρι­φε­ρεια­κής Α­νά­πτυ­ξης εί­ναι ε­ξα­σφα­λι­σμέ­νη και τα πο­σά εί­ναι δε­σμευ­μέ­να, γι’ αυ­τό και  ο­λο­κλη­ρώ­νε­ται έ­στω και  τώ­ρα το  έρ­γο,  με­τά α­πό 23  χρό­νια! Α­πλώς ο  «καυ­γάς»  γί­νε­ται για  την  πα­τρό­τη­τα αυ­τού του σο­βα­ρού έρ­γου. Οι μι­κρο­πο­λι­τι­κές σκο­πι­μό­τη­τες έ­χουν κυ­ρί­αρ­χο ρό­λο έ­στω και  με  χον­δρο­κομ­μέ­να ψέ­μα­τα και  α­ε­ρο­λο­γί­ες.  Η  Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου δι­εκ­δι­κεί ως  συ­νή­θως έ­να κομ­μά­τι που  δεν  τις  α­νή­κει,  με  μί­α χρη­μα­το­δό­τη­ση που  δεν  έ­κα­νε και  δεν  θα  κά­νει πο­τέ!»