Επίθεση Αναστασόπουλου σε Τσώνη για το δρόμο «Ριζόμυλος – Καλαμάτα»

Επίθεση εξαπέλυσε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Στάθης Αναστασόπουλος στο δήμαρχο Μεσσήνης Γιώργο Τσώνη για τον οδικό άξονα «Ριζόμυλος – Καλαμάτα».

kalamata rizomilos1Συγκεκριμένα ο κ. Αναστασόπουλος με επιστολή του προς τον κ. Τσώνη τον κατηγορεί ότι υποβαθμίζει για άλλη μια φορά το ρόλο του δημοτικού συμβουλίου, εκφράζοντας την προσωπική του άποψη ως άποψη του δήμου για σημαντικά θέματα του τόπου.

Αναλυτικά η επιστολή του κ. Αναστασόπουλου:

κύριε Δήμαρχε

Κατά καιρούς κάνετε δηλώσεις σε τοπικά μέσα ενημέρωσης για το σπουδαίο αναπτυξιακό έργο, τον άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα, χωρίς ποτέ να έχετε συζητήσει στο δημοτικό συμβούλιο για το εν λόγω θέμα. Έχετε εκφράσει δημόσια την προσωπική σας θέση επ’ αυτού. Συγκεκριμένα ταχθήκατε υπέρ της βελτίωσης του υφιστάμενου δικτύου αντί της κατασκευής νέας παραλιακής οδικής αρτηρίας, δηλώσεις που έγιναν σε  πρόσφατη συνάντηση με το Γ.Γ. Υποδομών και άλλους κυβερνητικούς παράγοντες.

Υποβαθμίσατε για άλλη μια φορά κ. δήμαρχε το ρόλο του δημοτικού συμβουλίου, εκφράζοντας την προσωπική σας άποψη ως άποψη του δήμου για σημαντικά θέματα του τόπου μας.

Η θέση σας αυτή έρχεται σε αντίθεση με αποφάσεις προηγούμενων δημοτικών συμβουλίων και επί δημάρχου κ. Κώστα Σπυρόπουλου και κατά την περίοδο 2011-2014, όπου τα ηνία της δημοτικής αρχής στη Μεσσήνη είχε η παράταξή μου. Σεβαστήκαμε αποφάσεις προηγούμενων δημοτικών αρχών.

Θεωρούμε το θέμα σημαντικό για το δήμο και θυμίζουμε ότι δουλέψαμε σκληρά και συστηματικά ως δημοτική αρχή, για να πετύχουμε την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του έργου, ώστε να είναι εφικτή η ενσωμάτωση των θέσεων της τοπικής κοινωνίας από τον μελετητή στην οριστική μελέτη.

Για το σκοπό αυτό συνεργαστήκαμε με τις υπηρεσίες και την ομάδα των μελετητών του έργου, με αποτέλεσμα να καταφέρουμε σημαντικές βελτιώσεις και τροποποιήσεις των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου, έτσι ώστε αυτός να είναι συμβατός με το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Μεσσήνης αλλά και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των δημοτών μας.

Έτσι στις 2-7-2013 με την αρ. απόφαση 1855 του Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης (ΑΔΑ: ΒΛ43ΟΡ1Φ-971) εκδόθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, σεβόμενοι την με συντριπτική πλειοψηφία απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Μεσσήνης (αρ. 245/2013).

Μεταξύ άλλων η απόφαση των περιβαλλοντικών όρων προβλέπει:

«θα πρέπει ο σχεδιασμός του οδικού άξονα να είναι ενιαίος και με ηπιότερα τεχνικά χαρακτηριστικά, ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των πολεοδομικών μελετών που θα εφαρμοστούν και να εξυπηρετήσει, πέρα από την λειτουργία της σύνδεσης μεταξύ επαρχιών / οικισμών για την οποία έχει σχεδιαστεί και τη λειτουργία της πρόσβασης την οποία εξυπηρετούν οδοί της κατηγορίας ΓΙΙΙ.

Προς τούτο η οριστική τεχνική μελέτη του έργου, τηρουμένων πάντοτε των προδιαγραφών ασφαλείας, θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα, με βάση τις ακόλουθες παρατηρήσεις :

α) Να αντικατασταθούν όλοι οι ισόπεδοι 4σκελείς σηματοδοτούμενοι κόμβοι από ισάριθμους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους.

β) Να αντικατασταθεί η ανισόπεδη κάτω διάβαση Βελίκα-Παραλία με ισόπεδο κυκλικό κόμβο.

γ) Να υποβιβαστεί η ερυθρά της αρτηρίας, όπου αυτό είναι δυνατό, σε συνδυασμό με τους ισχύοντες κανονισμούς Οδοποιίας και την ανώτατη στάθμη πλημμύρας στην περιοχή.

δ) Να προσαρμοστεί η διατομή β4ν* της εγκυκλίου 41/2005 σε διατομή αστικού τύπου με κεντρική νησίδα και πρόβλεψη ζωνών ερεισμάτων εκατέρωθεν που να έχουν την κατάλληλη υποδομή ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως λωρίδες προσωρινής στάσης αλλά και ικανών για την κατασκευή πεζοδρομίων στα σημεία που θα απαιτηθεί από τον πολεοδομικό σχεδιασμό και τις προβλέψεις της οικιστικής και τουριστικής ανάπτυξης

ε) Να προβλεφθεί εγκατάσταση οδοφωτισμού σε όλους τους κόμβους και δίκτυο οδοφωτισμού σε όλο το μήκος.

στ) Να ληφθεί ενιαία επιτρεπόμενη ταχύτητα κυκλοφορίας στη μελέτη σήμανσης 70 Km/h με εξαίρεση τις περιοχές των ισόπεδων κόμβων όπου η ταχύτητα θα περιορίζεται σε 50 Km/h.

ζ) Σε περιοχές όπου προβλέπεται οικιστική – τουριστική ανάπτυξη, από δε τη μελέτη σήμανσης – ασφάλισης προκύψει, για λόγους επικινδυνότητας, αναγκαιότητα τοποθέτησης πλευρικών στηθαίων ασφαλείας, να ληφθεί μέριμνα ώστε αυτά να αφαιρούνται εύκολα, προκειμένου να προσαρμοστούν χωρίς δαπανηρές επεμβάσεις στις απαιτήσεις του τελικού πολεοδομικού σχεδιασμού και της παράπλευρης οικιστικής και τουριστικής ανάπτυξης».

Αμέσως μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου, προωθήθηκε από το υπουργείο η διαδικασία τροποποίησης της μελέτης ώστε να εναρμονιστεί με τους ισχύοντες όρους και τις απαιτήσεις της τότε δημοτικής αρχής. Γνωρίζουμε ότι έγιναν οι τροποποιήσεις της αρχικής μελέτης, η οποία είναι ολοκληρωμένη αλλά απαιτείται πολιτική βούληση για να προχωρήσει η υπηρεσία σε υπογραφές και η πολιτεία σε ένταξη του έργου στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.

Στόχος μας πάντα και απώτερος σκοπός μας, κατά την ενασχόλησή μας ως δημοτική αρχή με το θέμα αυτό, ήταν να πετύχουμε την υλοποίηση ενός οδικού άξονα που θα  εξυπηρετεί τους διερχομένους, θα αξιοποιήσει την παράκτια ζώνη της Μπούκας, θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και αρμονικά με την αναμενόμενη ανοικοδόμηση στην περιοχή προς πολεοδόμηση και θα αξιοποιήσει τουριστικά τη  ζώνη Μπούκας – Ανάληψης.Σε κάθε περίπτωση και επειδή η Περιφέρεια είχε προωθήσει τη μελέτη βελτίωσης του υφιστάμενου οδικού δικτύου Μεσσήνη – Ριζόμυλος, σαφώς και είμαστε υπέρ του έργου αυτού αλλά και υπέρ της δημιουργίας καθέτων οδών πρόσβασης προς τη θάλασσα στη Μεσσήνη, Ανάληψη και Βελίκα. Αυτό όμως δεν μπορεί να ακυρώσει την υλοποίηση του σχεδιασμένου άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα, ενός τόσο σημαντικού αναπτυξιακού έργου όχι μόνο για το δήμο Μεσσήνης αλλά και όλο το νομό Μεσσηνίας.

Κύριε Δήμαρχε

Εγώ, ως επικεφαλής της «Δημοτικής Ένωσης Μεσσήνης», μέλη της παράταξής μου αλλά και επικεφαλής άλλων παρατάξεων του δημοτικού μας συμβουλίου, σας έχουμε κατ’ επανάληψη ζητήσει να φέρεται το θέμα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο,διότι θεωρούμε ότι είναι μείζονος σημασίας για το Δήμο και απασχολεί έντονα την τοπική κοινωνία.

Σας καλώ λοιπόν στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης, να ανακοινώσετε στο σώμα την ημέρα που θα  πραγματοποιηθεί αυτή η συνεδρίαση με μοναδικό θέμα το δρόμο Ριζόμυλος – Καλαμάτα, κάτι που ζητάμε όλοι εμείς και εσείς αποφεύγετε.

Έχουμε κουραστεί, θέματα σημαντικά για το δήμο να τα συζητούμε εντελώς πρόχειρα ή να τα θέτουμε προ ημερησίας διάταξης και να λαμβάνουμε πρόχειρες και επιπόλαιες απαντήσεις.

Θέματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη του τόπου μας και το μέλλον των παιδιών μας πρέπει να συζητούνται στο ναό της δημοκρατίας που είναι το δημοτικό συμβούλιο του δήμου μας και ο καθένας από μας να μπορεί να τοποθετηθεί και να αναλάβει και τις ευθύνες του.

Ο επικεφαλής της «Δημοτικής Ένωσης Μεσσήνης»

Στάθης Αναστασόπουλος