Καϊλή-Ανδρουλάκης: Στον ηλεκτρονικό τζόγο τα ισοδύναμα για το ΦΠΑ στη Παιδεία

Ερώτηση στον Πιερ Μοσκοβισί για την εμπλοκή με τα VLTs που θα μπορούσε να αποσοβήσει την αύξηση του φόρου στην Παιδεία

kaili androulakisΚι όμως υπάρχει τρόπος να βρουν τα προσδοκώμενα έσοδα χωρίς να επιβληθεί το 23% στην παιδεία. Από που; Από ένα “ξεχασμένο” ισοδύναμο, το οποίο μπορεί να αποφέρει έσοδα ύψους 300 εκατ. το χρόνο από τη φορολόγηση του ηλεκτρονικού τζόγου, το οποίο μάλιστα έχει ψηφιστεί. Αντ’ αυτού, όπως φαίνεται, επιλέγεται με ευκολία η υιοθέτηση κοινωνικών μέτρων, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα γιατί η κυβέρνηση δεν φορολογεί τις εν λόγω άδειες, αλλά επιλέγει μία ταξική πολιτική “τιμωρίας”, επιβάλλοντας ΦΠΑ με συντελεστή 23% την ιδιωτική παιδεία καθώς, κατά τη λογική της, το κόστος θα το επωμιστούν οι “προνομιούχες οικογένειες”.

Από τη φορολόγηση των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs το κράτος θα μπορούσε να έχει άμεσα έσοδα, τα οποία υπολογίζονται στα 300 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, την ίδια ώρα που για το 2015 το εκτιμώμενο έσοδο από το φόρο 23% στη Παιδεία των μη προνομιούχων θα είναι 160 εκατ. ευρώ για το 2015, και 260 εκατ. ευρώ για το 2016.

Επομένως, υπάρχει πλήθος περιπτώσεων, για άμεσα εισπράξιμα έσοδα, ωστόσο η ελληνική κυβέρνηση αρνείται για άγνωστο λόγο να τα υλοποιήσει, αλλά επιβάλει μέτρα με δυσμενείς συνέπειες στην μικρομεσαία ελληνική οικογένεια και την πραγματική οικονομία. Αν και κατά την κυβέρνηση το κόστος θα το επωμιστούν οι “προνομιούχες οικογένειες”, πολλά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια παρέχουν ενισχυτική διδασκαλία ή πιστοποιητικά εξειδίκευσης τεχνικών και άλλων ειδικοτήτων σε πολίτες που καθόλου δεν μπορούν να χαρακτηριστούν προνομιούχοι και δεν έχουν πρόσβαση στις δημόσιες εκπαιδευτικές υποδομές.

Οι Έλληνες Ευρωβουλευτές της Προοδευτικής Συμμαχίας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών, Εύα Καϊλή και Νίκος Ανδρουλάκης κατέθεσαν ερώτηση προς τον Επίτροπο Οικονομικών Πιερ Μοσκοβισί και περιγράφουν ότι η ιδιωτική Παιδεία δεν είναι έξοδο προνομιούχων αλλά των μη προνομιούχων οικογενειών που προσπαθούν να αποκτήσουν τα παιδιά τους μία επαγγελματική πιστοποίηση μέσω ενός ιδιωτικού ΙΕΚ ή αναγκαία ενισχυτική διδασκαλία στο φροντιστήριο της γειτονιάς. Προτείνουν λοιπόν το ισοδύναμο που θα μπορούσε να αποσοβήσει την αύξηση του φόρου.

Η ερώτηση στον Επίτροπο Μοσκοβισί είναι αν ήταν επιλογή της Επιτροπής να φορολογηθεί η Παιδεία και όχι να προκριθεί το ισοδύναμο των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs, και εάν σε ανάλογες περιπτώσεις τόσο προφανών ισοδύναμων, η Επιτροπή θα δέχεται κοινωνικά άδικα και υφεσιογώνα μέτρα από την Ελληνική κυβέρνηση.

Ακολουθεί η ερώτηση των Ευρωβουλευτών:

Η Ελληνική κυβέρνηση επιλέγει να επιβάλει ΦΠΑ με συντελεστή 23% την ιδιωτική παιδεία καθώς, κατά τη λογική της, το κόστος θα το επωμιστούν οι “προνομιούχες οικογένειες”. Όμως, πολλά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και φροντιστήρια παρέχουν ενισχυτική διδασκαλία ή πιστοποιητικά εξειδίκευσης τεχνικών και άλλων ειδικοτήτων σε πολίτες που καθόλου δεν μπορούν να χαρακτηριστούν προνομιούχοι και δεν έχουν πρόσβαση στις δημόσιες εκπαιδευτικές υποδομές.

Η φορολόγηση αποτελεί εθνική αρμοδιότητα και η Επιτροπή δεν μπορεί να επιβάλει ή να υποδείξει φορολογικά μετρά.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Κυβέρνηση, θα μπορούσε να αποφευχθεί ο φόρος στη Παιδεία εάν υπήρχε κάποιο αντίστοιχο ισοδύναμο.

Ένα σαφές ισοδύναμο προκύπτει από τα έσοδα των καταστημάτων ηλεκτρονικών παιχνιδιών VLTs η ρύθμιση για τα οποία έχει υπογραφεί και παρά ταύτα δεν ενεργοποιείται εξαιτίας της διαφωνίας που προκύπτει μεταξύ του ΟΠΑΠ και της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ). Τα έσοδα που θα μπορούσε να έχει άμεσα το κράτος από την ενεργοποίηση του project υπολογίζονται στα περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, κάτι που θα ανέστειλε αμέσως την ανάγκη φορολόγησης της Παιδείας.

Ερωτάται ο Επίτροπος Μοσκοβισί:

Η επιλογή για την φορολόγηση της Παιδείας και η μη ενεργοποίηση του άμεσου ισοδύναμου των VLTs βαρύνει την Επιτροπή ή την Ελληνική Κυβέρνηση;

Ποια θα είναι η στάση της Επιτροπής όταν, ενώ υπάρχουν προφανείς δυνατότητες εσόδων, η κυβέρνηση θα επιλέγει νέα υφεσιακά φορολογικά μέτρα;

πηγή