Το Σάββατο 04 Μαρτίου 2023, στις 20:00, στο Αμφιθέατρο του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας (Αμφιθέατρο “Θ. Αγγελόπουλος”), θα πραγματοποιηθεί μια ιδιαίτερη μουσική συνύπαρξη με τίτλο : «Μουσικές συνομιλίες για πιάνο και κρουστά».
Η διαπρεπής πιανίστα και καθηγήτρια του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, Μαρία Παπαπετροπούλου θα συνεργαστεί με τον σημαντικό Γάλλο Jazz ντράμερ Antoine Banville. Θα παρουσιάσουν, έργα Ελλήνων και Γάλλων συνθετών που έχουν συντεθεί για πιάνο σόλο, θα συνομιλήσουν με τον Jazz αυτοσχεδιασμό του Antoine Banville γεννώντας κάτι εντελώς νέο και πρωτότυπο.
Θα ακουστούν έργα Γιώργου Κουρουπού, Μηνά Αλεξιάδη, Στάθη Γυφτάκη, Claude Debussy, Deodat de Severac και Olivier Messiaen.
Η είσοδος είναι ελεύθερη.
βιογραφικά
Μαρία Παπαπετροπούλου – πιάνο
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο με τις Πόπη και Ναταλία Μιχαηλίδου στο «Αθήναιον» Ωδείο και το Ωδείο Σκαλκώτα αντίστοιχα. Πήρε το δίπλωμά της από το Ωδείο Σκαλκώτα με άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο. Συνέχισε τις σπουδές της με τη Φρανσουάζ Τινά στην Εκόλ Νορμάλ του Παρισιού και στο Εθνικό Ωδείο της Ορλεάνης, απ’ όπου αποφοίτησε αποσπώντας το πρώτο βραβείο. Κατόπιν με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης με τον Ούλριχ Ραντεμάχερ, στην ειδικότητα συνοδείας λίντερ, αποκτώντας μεταπτυχιακό δίπλωμα (ΜasterofArts) με άριστα.Παρακολούθησε σεμινάρια και τμήματα τελειοποίησης πιάνου, μουσικής δωματίου και συνοδείας λίντερ με τους Λέβ Βλασένκο, Γκίττυ Πίρνερ, Εντουάρντο Χούμπερτ και Μπρούνο Κανίνο. Έχει εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ (Μέγαρο Μουσικής 1994) και σε συναυλίες Μουσικής Δωματίου στην Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Τουρκία. Έχει συμπράξει επανειλημμένα, ως σολίστ, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Φιλαρμονική του Ριαζάν στη Ρωσία και την Ορχήστρα Νέων του Μύνστερ στη Γερμανία όπου ηχογράφησε σε CD το κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ KV 467. Έχει ηχογραφήσει για την Ελληνική Ραδιοφωνία με το Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής του Θ. Αντωνίου και έχει εμφανιστεί στην Ελληνική Ραδιοφωνία και τηλεόραση. Διδάσκει μάθημα πιάνου, συνοδείας και μουσικής δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.
Antoine Banville – Κρουστά
Ο Antoine Banville ξεκίνησε να παίζει ντραμς σε ηλικία 10 ετών και ξεκίνησε ένα αυτοδίδακτο ταξίδι από πολύ νωρίς γύρω από τις συνθέσεις του πιανίστα Gaël Le Billan. Στη συνέχεια σπούδασε κλασικά κρουστά και τζαζ στο CNR της Καέν, καθώς και Μουσική Γραφή με τον Jean-Michel Bardez.Εμβάθυνε τις σπουδές του και την καλλιέργεια του στα ντραμς με τον Jean-Louis Méchali, έναν εξαιρετικό γνώστη και φίλο του Elvin Jones και του Jack Dejohnette.Από την ηλικία των 20 ετών, επέκτεινε τη μουσική του πρακτική στους ρυθμούς της Παγκόσμιας Μουσικής με μουσικούς από διαφορετικές κουλτούρες,όπως ο Teofilo Chantre (Ακρωτήρι). Fadella & Sahraoui, Hocine Boukella (Αλγερία); Atissou Loco (Αϊτή); Leïti M’Baye (Σενεγάλη); Rene Aubry (Γαλλία); Djaima (Βουλγαρία); Lena Shamamyan (Συρία); Dede Saint-Prix (Μαρτινίκα).Το πάθος του για την Jazz έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων Γάλλων μουσικών, όπως οι Stéphane Guillaume, Django Reinhardt Prize 2009, Sergio Gruz, υποψήφιος για τα βραβεία Grammy 2004 για το “Ensemble” ή ο Jean-Philippe Viret, υποψήφιος για το Victoires de la Music. 2002 για το δίσκο “Etant Donnés”, ή ακόμα και Emmanuel Bex, David Venitucci, Sylvain Beuf, Stéphane Kerecki, Manu Codjia, Thomas de Pourquery, Nicolas Folmer, Emile Parisien, Christophe Wallemme.Συμμετέχει ταυτόχρονα σε αρκετά μακροχρόνια πρότζεκτ, όπως το Trio του Gaël Lebillan, το Quartet του Sergio Gruz, το Quintet του Alex Stuart, καθώς και το Double-Celli του Olivier Calmel.Με το Κουαρτέτο του Stéphane Guillaume συνεχίζει τη μεγαλύτερη μουσική του εμπειρία, που χαιρετίστηκε το 2009 από την Jazz Academy με το “Windmills Chronicles” τον καλύτερο δίσκο της χρονιάς. Έχει μοιραστεί επίσης την εμπειρία του με χορογράφους όπως οι Carolyn Carlson, Paco de Cina, Virginia Heinen, Pierre Doussaint, όλοι ερευνητές αυτού του συναισθήματος που προκαλεί ο ρυθμός όταν ενορχηστρώνεται ευσυνείδητα σε αυτοσχεδιασμούς που είναι ένα με τον Χορό.