Μ. Μάκαρης: Με προχειρότητα τα κυκλοφοριακά μέτρα της Ναυαρίνου και η πεζοδρόμηση

” Ήδη, έπειτα από σχεδόν έναν χρόνο από την ανάληψη ευθύνης της δημοτικής αρχής, και ο χειρισμός σε μια βασική δέσμευση, όπως περιγράφεται στο προεκλογικό της φυλλάδιο ( 2ος Άξονας – Αστικό περιβάλλον, 68η πρωτοβουλία), η ανάπλαση της οδού Ναυαρίνου ( κατόπιν διαβούλευσης με φορείς), αποδεικνύει περίτρανα την προχειρότητα με την οποία αντιμετώπισε ένα από τα κυριότερα θέματα του Δήμου Καλαμάτας.” Αυτό υπογραμμίζει ο Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ανοιχτός Δήμος-Ενεργοί Πολίτες» Μανώλης Μάκαρης και σημειώνει τα εξής:

“Καταρχάς, το θέμα πεζοδρόμησης της Ναυαρίνου, έπρεπε να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. Οι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης, κυρίως όσες δεν εκπροσωπούνται στην επιτροπή ποιότητας ζωής, έχουν καταθέσει σημαντικές προτάσεις που θα συνέβαλλαν στη λήψη των σωστών αποφάσεων. Δυστυχώς, οι αποφάσεις ελήφθησαν από την δημαρχιακή πλειοψηφία της επιτροπής ποιότητας ζωής, και χωρίς να έχει προηγηθεί ουδεμία διαβούλευση με φορείς όπως το επιμελητήριο και συλλόγους επαγγελματιών.

Τελικώς, η δημοτική αρχή έπεσε στο λάκκο των κούφιων προεκλογικών υποσχέσεων και των ψηφοθηρικών μικροσυμφερόντων.  Ας πάψει να μιμείται την προηγούμενη δημοτική αρχή που επέρριπτε συνεχώς ευθύνες σε τρίτους. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες εισηγούνται και η εκάστοτε πολιτική αρχή αποφασίζει. Η επιτυχία ή η αποτυχία οποιουδήποτε μέτρου πιστώνεται αποκλειστικά στην δημοτική αρχή, που έχει την ευθύνη της διοίκησης.

Τα προβλήματα που θα προκαλούσε η μεσοβέζικη λύση που επιλέχθηκε, είχαν επισημανθεί εγκαίρως από τη δημοτική μας παράταξη, τόσο στην διαπαραταξιακή επιτροπή όσο και σε σχετική αρθρογραφία στις 17/7. Δυστυχώς, δεν εισακουστήκαμε και η έντονη ανησυχία μας για την διαφαινόμενη αποτυχία επιβεβαιώθηκε προφανώς. Ευελπιστούμε να μην αποτελέσει αρνητικό προηγούμενο στη σπουδαιότερη, μελλοντική επένδυση του Δήμου Καλαμάτας, την πεζοδρόμηση της παραλιακής οδού.

Η πεζοδρόμηση της Ναυαρίνου είναι εφικτή, αρκεί να ακολουθήσουμε με επιστημονικό τρόπο τα απαραίτητα βήματα λαμβάνοντας υπόψη το υπό εκπόνηση  σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και των απαραίτητων κυκλοφοριακών αλλαγών. Αποτελεί σταθερή αξίωσή μας, επειδή η Καλαμάτα είναι από τις ελάχιστες πόλεις της Ελλάδας που διαθέτει αξιοποιήσιμη παραλία από λουόμενους και μάλιστα με εξαιρετική αμμουδιά. Είναι αρκετά επίπεδη και επιτρέπει κίνηση με ποδήλατο και μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου. Επίσης, η παραλία της έχει χαρακτηριστεί ως φιλική σε  ΑΜΕΑ.

Τα αναμενόμενα οφέλη της πεζοδρόμησης της Ναυαρίνου:

  1. Η αποκατάσταση της φυσικής ομορφιάς του τοπίου με αύξηση του δημοσίου χώρου για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους λουόμενους.
  2. Η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου λόγω της μείωσης των κυκλοφορούντων οχημάτων.
  3. Η αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή, η τόνωση της τοπικής επιχειρηματικότητας και η ανάδειξη του ανταγωνιστικούπλεονεκτήματος της Καλαμάτας.
  4. Η μείωση του θορύβου στην ευρύτερη ζώνη της παραλίας.
  5. Η ομοιόμορφη και με κανόνες ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, αφήνοντας ελεύθερο τον αναγκαίο χώρο για τις υπόλοιπες δραστηριότητες.
  6. Με τη φύτευση υψηλού πρασίνου για τη δημιουργία σκίασης, θα μειωθεί το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας που παρατηρείται στις μεσογειακές πόλεις, κατά τους θερινούς μήνες.
  7. Ο περιορισμός της χρήσης ΙΧ αυτοκινήτου και η χρησιμοποίηση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης( μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδήλατο, πεζή).
  8. Η ασφαλής μετακίνηση των παραθεριστών αλλά και των εργαζομένων στα καταστήματα της παραλιακής ζώνης.

Για αυτούς τους λόγους λοιπόν η δημοτική μας παράταξη σε ημερίδες που έχει διοργανώσει έχει αναπτύξει σε βάθος τα θέματα της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.  Σε αυτές τις ημερίδες παρουσιάστηκαν μάλιστα ενδιαφέρουσες προτάσεις για την παραλιακή ζώνη οι οποίες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από την δημοτική αρχή.

Για τον επίλογο της συγκεκριμένης παρέμβασής μας, θεωρούμε ότι η παταγωδώς αποτυχημένη απόπειρα συγκερασμού ετερόκλητων στοιχείων από τη δημοτική αρχή, θα πρέπει να μας οδηγήσει στην έναρξη σοβαρού διαλόγου και συγκεκριμένων προτάσεων. Καλούμε, έστω και τώρα, την δημοτική αρχή να απαλλαγεί από τα βαρίδια του παρελθόντος,  να τολμήσει την προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την παραλιακή ζώνη, ώστε να θέσει σε δημόσια διαβούλευση τα αποτελέσματα που θα προκύψουν.”