Ν. Κεραμέως: Η κυβέρνηση προχωρεί σε απαράδεκτες και ρουσφετολογικές ρυθμίσεις για τη Δημόσια Διοίκηση

«Στρατιά συμβασιούχων στο Δημόσιο»

keramaiosΤη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου η  κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της Ν.Δ., Νίκη Κεραμέωςμίλησε στους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο για το νομοσχέδιο για τη Δημόσια Διοίκηση.

Για το νέο νομοσχέδιο σχετικά με τη Δημόσια Διοίκηση και το μητρώο υπαλλήλων

«Το νομοσχέδιο κατ’ αρχήν έχει έναν εντυπωσιακό τίτλο που ακούγεται πολύ ωραίος. Μιλά για διαφάνεια, αποτελεσματικότητα, για αξιοκρατία στη Δημόσια Διοίκηση και φυσικά η Νέα Δημοκρατία και νομίζω όλοι συμφωνούμε με αυτούς τους εμφανιζόμενους στόχους, αλλά είναι ξεκάθαρο αν δει κανείς τις λεπτομέρειες και αν διαβάσει μεταξύ των διαφόρων διατάξεων ότι οι στόχοι αυτοί περί διαφάνειας, περί αποτελεσματικότητας, περί αξιοκρατίας, σαφώς δεν επιτυγχάνονται με το εν λόγω σχέδιο νόμου.

Με τυμπανοκρουσίες, θεσπίζει για πρώτη φορά το λεγόμενο μητρώο στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης. Δηλαδή, φτιάχνει ένα μητρώο, στο οποίο θα μπορούν να μπαίνουν συγκεκριμένες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων και απ’ αυτούς θα επιλέγονται εντέλει για επιτελικές θέσεις στη Δημόσια Διοίκηση, όπως για παράδειγμα οι γενικοί γραμματείς. Λοιπόν, ακούγεται αυτό πολύ ενδιαφέρον, αλλά είναι κενό γράμμα και γιατί είναι κενό γράμμα; Γιατί το νομοσχέδιο προβλέπει ότι αυτό το μητρώο στελεχών θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2018. Τι σημαίνει αυτό; Ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να καλύψει όλες τις θέσεις τώρα, όπως το έχει ήδη κάνει, δεν υπάρχει καμία κενή θέση σ’ αυτές τις επιτελικές θέσεις. Απλά μεταθέτει το πρόγραμμα, αυτή την καινοτόμο, αν θέλετε, ρύθμιση στους επόμενους, το 2018. Αυτό είναι προκλητικό, διότι αν πραγματικά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει το σχέδιο το οποίο έχει φέρει, εάν πιστεύει ότι αυτό είναι ένα καλό σχέδιο για τη Δημόσια Διοίκηση, ας το εφαρμόσει αύριο. Ας διώξει όλους όσους έχουν διοριστεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ας ξεκινήσει αυτή την διαδικασία στελέχωσης, τη δήθεν αξιοκρατική διαδικασία στελέχωσης, από το μηδέν, από αύριο. Και εν συνεχεία, οι δικοί της είναι που θα είναι μέσα στο μητρώο, διότι εκτός των άλλων προβλέπει ότι πρέπει να έχεις και δύο χρόνια αξιολόγηση. Άρα, ποιος μπορεί να έχει δύο χρόνια αξιολόγηση, προκειμένου να κριθεί για επιτελικές θέσεις; Μόνο όποιος είναι σήμερα και ποιος είναι σήμερα; Όλος ο μηχανισμός του ΣΥΡΙΖΑ.

Επίσης ένα άλλο θέμα σχετικά με το μητρώο: αποκλείει τη συμμετοχή στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα. Γιατί λέει, μέσα στην αιτιολογική έκθεση, ότι το δημόσιο συμφέρον εξυπηρετείται καλύτερα από το σώμα των δημοσίων υπαλλήλων. Είναι δυνατόν, όταν έχουμε τόσα αξιόλογα στελέχη στον ιδιωτικό τομέα, που θέλουν να συνδράμουν στην διακυβέρνηση της χώρας, θέλουν να συνδράμουν στις δημόσιες υπηρεσίες, να τους αποκλείουμε, γιατί; Για ποιο λόγο; Απαγορεύεται, δεν προβλέπεται η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, θεωρούν ότι τα στελέχη του ιδιωτικού τομέα δεν υπηρετούν κατά τον ίδιο τρόπο τα συμφέροντα του Δημοσίου.

Κι άλλο ένα θέμα, ενώ λοιπόν θεσπίζει όλο αυτό, αποκλείει τις αυτοτελείς γραμματείες. Σας θυμίζω, ας πούμε, ότι η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων είναι μία αυτοτελής γενική γραμματεία. Σας θυμίζω ότι η Γ.Γ. Ψηφιακής Πολιτικής είναι επίσης αυτοτελής, άρα τι λέει; Το φτιάχνουμε γι’ αυτές που υπάρχουν, αλλά για όλες αυτές τις καινούριες που φτιάχνουμε τώρα, αυτές ας μην μπουν στο μητρώο, ας κάνουμε ό,τι θέλουμε μ’ αυτές. Είναι λυπηρό, διότι ενώ φυσικά είμαστε όλοι υπέρ μίας αξιολόγησης, δυστυχώς επαναφέρει το παλιό σύστημα, το οποίο σημαίνει ότι μπορούν να παίρνουν άριστα όλοι. Δηλαδή, θα έχουμε πάλι την κατάσταση που έχουμε στο Δημόσιο και σήμερα, όπου είναι όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι με βαθμό δέκα».

Για τις ρυθμίσεις σχετικά με τους συμβασιούχους

«Το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι το λεγόμενο κεφάλαιο Ε, το οποίο είναι ένα κεφάλαιο, το οποίο δεν υπήρχε στη διαβούλευση. Εξ ου και κανονικά δεν επιτρέπεται να εισαχθεί καν προς συζήτηση στη Βουλή. Δεν ήταν στη διαβούλευση, είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο, από το λεγόμενο Παράλληλο Πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, για το οποίο είχαμε ακούσει τον Δεκέμβριο, το οποίο είχε απαγορεύσει, εντός εισαγωγικών, η Τρόικα και αυτό διότι έχει μέσα διάφορες, απαράδεκτες και ρουσφετολογικές διατάξεις.

Ένα παράδειγμα μόνο: πρωτοφανώς αίρει το αξιόποινο των πράξεων, όσον αφορά στη μη άσκηση ένδικων μέσων από τους ΟΤΑ, σχετικά με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, οι οποίες μετατρέπονται σε μόνιμες. Επί διακυβέρνησης του Υπουργείου Μεταρρύθμισης από τον κ. Μητσοτάκη, τι είχε γίνει; Ο κ. Μητσοτάκης είχε πει ότι είναι υποχρεωτικό για τους ΟΤΑ να ασκούν ένδικα μέσα κατά αυτών που θέλουν να μετατραπούν οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε μόνιμες και από εκεί και πέρα ας κρίνει η Δικαιοσύνη. Τώρα, δύο πράγματα κάνουν, λέει ότι δε χρειάζεται να το κάνεις αυτό και επίσης λέει ότι όσοι δεν το κάνανε, δεν πειράζει, αίρεται το αξιόποινο. Μάλιστα, το λέτε εσείς, δεν ήθελα να το πω εγώ (σ.σ.: ότι πρόκειται για υποθέσεις που είχε αναλάβει κυρίως το γραφείο Κατρούγκαλου). Είναι πολύ σοβαρό και εξ όσων γνωρίζουμε, η Τρόικα έχει θέσει επίσης θέμα βέτο και εκτός των άλλων, εγώ θα σας πω το πολύ απλό: ας το βάλει στη διαβούλευση, ας ακούσουμε τι έχει να πει η κοινωνία γι’ αυτό το κεφάλαιο. Είναι τυχαίο ότι τόσα πολλά άρθρα του νομοσχεδίου, που συνιστούν αυτό το κεφάλαιο δεν τέθηκαν σε διαβούλευση; Ολόκληρες στρατιές μονιμοποιήσεων συμβασιούχων ορισμένου χρόνου (θα φέρει), οι οποίοι θα γίνουν μόνιμοι στο Δημόσιο. Για μας το πρώτο μέλημα είναι η αξιολόγηση, πριν από το θέμα της μονιμοποίησης. Ας αξιολογηθούν πρώτα σωστά οι δημόσιοι υπάλληλοι, πραγματικά να αξιολογηθούν, και μετά βλέπουμε το θέμα της μονιμοποίησης».

Για τη διάταξη περί ασυμβίβαστου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού

«Όπως νομίζω έγινε γνωστό τοις πάσι, πρόκειται για μία προκλητικά φωτογραφική διάταξη, που είχε σκοπό σαφώς να πλήξει είτε εμένα είτε τον σύζυγό μου, ο οποίος υπηρετεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού από το 2009. Σημειωτέον τότε, εγώ δεν είχα καμία σχέση με τον δημόσιο βίο, είναι έξι χρόνια προτού εκλεγώ βουλευτής, δεν ήμασταν καν παντρεμένοι. Και διορίστηκε επειδή ακριβώς είχε διακεκριμένη πορεία στα θέματα αποκλειστικά του ανταγωνισμού, σε τέσσερις χώρες: Αγγλία, Αμερική, Βέλγιο, Ελλάδα και ήταν και μόνιμος υπάλληλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δηλαδή είχε ένα τεχνοκρατικό προφίλ, το οποίο ακριβώς ήταν αυτό που χρειαζόταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Λοιπόν, ήρθε ξαφνικά αυτή η τροπολογία, η οποία φωτογράφιζε τη δική μας διάταξη και η οποία προέβλεπε ένα πρωτοφανές ασυμβίβαστο και λέω πρωτοφανές ασυμβίβαστο, διότι δεν πρέπει να λαϊκίζουμε. Το ασυμβίβαστο υπάρχει όταν υπάρχει κάποια ιεραρχική σχέση μεταξύ δύο προσώπων. Εγώ, ως βουλευτής της αντιπολίτευσης, δεν έχω απολύτως καμία σχέση, επιρροή ή οτιδήποτε έναντι των ανεξαρτήτων αρχών, διότι μιλάμε για μία ανεξάρτητη αρχή. Η διάταξη έλεγε ότι δεν επιτρέπεται μέλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού συγκεκριμένα να είναι παντρεμένο με βουλευτή ή ευρωβουλευτή. Τους πρότεινα να βάλουν και την ιδιότητα της εγκύου, γιατί τυχαίνει να είμαι σε εγκυμοσύνη αυτή τη στιγμή, προκειμένου να μην υπάρχει καμία αμφιβολία πλέον ότι μιλάνε για μένα! Αλλά το προκλητικό ξέρετε ποιο είναι; Ότι εγώ προκάλεσα τον Υπουργό και του είπα «εντάξει, είναι σαφώς φωτογραφική διάταξη, άμα θες να αποδείξεις ότι δεν πρόκειται για δίωξη», σημειωτέον αυτό έγινε μία εβδομάδα αφού είχα μόλις οριστεί κοινοβουλευτική εκπρόσωπος, «βάλτο σε όλες τις ανεξάρτητες αρχές, βάλτο σε όλο το Δημόσιο». Γιατί ξαφνικά μόνο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού; Και του είπα «απόσυρε την και επανάφερε την, αλλά με εφαρμογή σε όλους». Όπως είδατε, δεν αποσύρθηκε η τροπολογία, ψηφίστηκε ως είχε και συνεπώς αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 30 μέρες θα πρέπει ή να παραιτηθώ εγώ από το βουλευτικό αξίωμα ή ο σύζυγός μου από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ή να χωρίσουμε ή να κάνουμε σύμφωνο συμβίωσης, διότι αυτό δεν το προέβλεψαν».