Παν. Νίκας: «Η Καλαμάτα θέλει και μπορεί να γίνει προορισμός κρουαζιέρας»

krouazeroploioΤη βού­λη­ση να κα­τα­στεί η Κα­λα­μά­τα προ­ο­ρι­σμός κρου­α­ζι­έ­ρας ε­ξέ­φρα­σε σή­με­ρα ο Δή­μαρ­χος Κα­λα­μά­τας Πα­να­γι­ώ­της Νί­κας κα­τά την ε­πί­σκε­ψή του στο κρου­α­ζι­ε­ρό­πλοι­ο T­h­o­m­s­o­n­M­a­j­e­s­ty, ε­νώ ο πλοί­αρ­χος Λε­ω­νί­δας Πα­νό­που­λος ε­πε­σή­μα­νε πως «η Κα­λα­μά­τα έ­χει ό­λες τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις να γί­νει δη­μο­φι­λής τό­πος κρου­α­ζι­έ­ρας».

Το κρου­α­ζε­ρό­πλοι­ο κα­τέ­πλευ­σε σή­με­ρα εκ νέ­ου στο λι­μά­νι της Κα­λα­μά­τας, γύ­ρω στις 8 το πρω­ί, με 1.588 ε­πι­βά­τες και πλή­ρω­μα 576 α­τό­μων. Τους ε­πι­σκέ­πτες υ­πο­δέ­χθη­καν αι­ρε­τοί και υ­πάλ­λη­λοι του Δή­μου Κα­λα­μά­τας, αλ­λά και έ­νας ε­πι­χει­ρη­μα­τί­ας και τους πα­ρεί­χαν έν­τυ­πο υ­λι­κό, πλη­ρο­φο­ρί­ες και δείγ­μα­τα το­πι­κών προ­ϊ­όν­των.

Η με­γά­λη πλει­ο­νό­τη­τα των του­ρι­στών, πε­ρί το 80%, έ­μει­ναν στην Κα­λα­μά­τα και πε­ρι­η­γή­θη­καν το κέν­τρο της πό­λης, χρη­σι­μο­ποι­ών­τας εί­τε το ά­νε­το δυ­τι­κό πε­ζο­δρό­μιο της Φα­ρών εί­τε το α­στι­κό λε­ω­φο­ρεί­ο για τη με­τα­κί­νη­σή τους.

Ε­ΠΙ­ΣΚΕ­ΨΗ ΤΟΥ ΔΗ­ΜΑΡ­ΧΟΥ

Λί­γο με­τά τις 10.00, ο Δή­μαρ­χος, μα­ζί με αι­ρε­τούς και στε­λέ­χη του Δή­μου, ε­πι­σκέ­φθη­κε το σκά­φος και συ­ναν­τή­θη­κε με τον πλοί­αρ­χο Λε­ω­νί­δα Πα­νό­που­λο, που κα­τά­γε­ται α­πό την πε­ρι­ο­χή μας.

Πα­ρου­σί­α και άλ­λων πα­ρα­γόν­των της ναυ­τι­λί­ας, ό­πως ο συν­τα­ξι­ού­χος πλοί­αρ­χος Ι­ω­άν­νης Στα­μα­τό­που­λος με θη­τεί­α πολ­λών ε­τών σε κρου­α­ζι­ε­ρό­πλοι­α, ο κ. Νί­κας και ο πλοί­αρ­χος του T­h­o­m­s­on M­a­j­e­s­ty συ­ζή­τη­σαν τις προ­ο­πτι­κές προ­σέλ­κυ­σης πλοί­ων κρου­α­ζι­έ­ρας στο λι­μέ­να Κα­λα­μά­τας.

Ε­ΧΕΙ ΠΟΛ­ΛΑ ΠΛΕ­Ο­ΝΕ­ΚΤΗ­ΜΑ­ΤΑ Η ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑ

Πολ­λά χρή­σι­μα συμ­πε­ρά­σμα­τα προ­έ­κυ­ψαν α­πό τη συ­ζή­τη­ση, ε­νώ α­να­δεί­χθη­καν τα πλε­ο­νε­κτή­μα­τα της Κα­λα­μά­τας ό­πως η ο­μορ­φιά της, η ε­ξαι­ρε­τι­κή πα­ρα­λί­α της, η γε­ω­γρα­φι­κή της θέ­ση, τα ση­μαν­τι­κά μνη­μεί­α στην πό­λη και την ευ­ρύ­τε­ρη πε­ρι­ο­χή, το γε­γο­νός ό­τι δι­α­θέ­τει α­ε­ρο­δρό­μιο που δι­ευ­κο­λύ­νει την α­νά­δει­ξή της σε λι­μέ­να ε­πι­βί­βα­σης του­ρι­στών κρου­α­ζι­έ­ρας (h­o­m­e­p­o­rt). Χρει­ά­ζε­ται, ό­μως, προ­σπά­θεια για την προ­σέγ­γι­ση με τις ε­ται­ρεί­ες κρου­α­ζι­έ­ρας, εί­τε α­πευ­θεί­ας εί­τε μέ­σω σχε­τι­κών εκ­θέ­σε­ων.

ΤΑ S­P­OT ΤΗΣ ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑΣ ΣΤΙΣ Ο­ΘΟ­ΝΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙ­ΟΥ

Ο πλοί­αρ­χος α­πο­δέ­χθη­κε ευ­χα­ρί­στως σχε­τι­κό αί­τη­μα του Δη­μάρ­χου και κά­θε φο­ρά που το σκά­φος θα προ­σεγ­γί­ζει την Κα­λα­μά­τα, στις ο­θό­νες του πλοί­ου θα προ­βάλ­λον­ται τα δι­α­φη­μι­στι­κά σποτ του Δή­μου Κα­λα­μά­τας, διά­ρκειας 30 δευ­τε­ρο­λέ­πτων και 5 λε­πτών, στην ελ­λη­νι­κή και την αγ­γλι­κή γλώσ­σα.

ΤΟ ΣΚΑ­ΦΟΣ ΚΑΙ Η Ι­ΣΤΟ­ΡΙΑ ΤΟΥ

Α­κο­λού­θη­σε ε­πί­σκε­ψη στη γέ­φυ­ρα του πλοί­ου, ό­που ο πλοί­αρ­χος ε­ξέ­θε­σε με συν­το­μί­α την ι­στο­ρί­α του σκά­φους, που ναυ­πη­γή­θη­κε στη Φιν­λαν­δί­α κα­τό­πιν πα­ραγ­γε­λί­ας Έλ­λη­να πλοι­ο­κτή­τη το 1992 και το 1999 υ­πέ­στη με­τα­σκευ­ή, που ο­δή­γη­σε σε αύ­ξη­ση του μή­κους του, με έν­θε­το τμή­μα, κα­τά 35 μέ­τρα.

Μπο­ρεί να με­τα­φέ­ρει μέ­χρι 1.850 ε­πι­βά­τες στις 730 καμ­πί­νες του και πλή­ρω­μα 576 α­τό­μων. Η υ­πη­ρε­σια­κή του τα­χύ­τη­τα εί­ναι 17 – 18 μί­λια και η μέ­γι­στη 20.

Σή­με­ρα το σκά­φος εί­ναι συμ­φε­ρόν­των του με­γά­λου του­ρι­στι­κού ο­μί­λου T­UI και φέ­ρει ση­μαί­α Μάλ­τας.

Ο κ. Νί­κας, σε δη­λώ­σεις του, ευ­χα­ρί­στη­σε τις ε­ται­ρεί­ες, πλοι­ο­κτή­τρια και δι­α­χει­ρί­στρια, που ε­πέ­λε­ξαν την Κα­λα­μά­τα ως λι­μά­νι ε­πι­σκέ­ψε­ως και ι­δι­αι­τέ­ρως τον συμ­πα­τρι­ώ­τη μας πλοί­αρ­χο Λε­ω­νί­δα Πα­νό­που­λο, για τις κα­λές του υ­πη­ρε­σί­ες υ­πέρ της Κα­λα­μά­τας. Τό­νι­σε, δε, πως η Κα­λα­μά­τα εί­ναι στα πρώ­τα της βή­μα­τα για την προ­σέλ­κυ­ση του­ρι­σμού κρου­α­ζι­έ­ρας, γι’ αυ­τό και δεν πρέ­πει να συγ­κρί­νε­ται με α­νε­πτυγ­μέ­νους προ­ο­ρι­σμούς.

Η Κα­λα­μά­τα ε­πι­δι­ώ­κει την προ­σέλ­κυ­ση αυ­τού του εί­δους του­ρι­σμού και τα συμ­πε­ρά­σμα­τα των ε­πι­σκε­πτών, για τα ο­ποί­α ο πλοί­αρ­χος θα πλη­ρο­φο­ρεί το Δή­μο, εί­ναι καί­ριας ση­μα­σί­ας ώ­στε να βελ­τι­ω­θεί η ε­ξυ­πη­ρέ­τη­σή τους.

Ο Π. Νί­κας τό­νι­σε πως ο Δή­μος και το Δη­μο­τι­κό Λι­με­νι­κό Τα­μεί­ο κά­νουν και θα κά­νουν τα βή­μα­τα που α­παι­τούν­ται για τη βελ­τί­ω­ση της ε­ξυ­πη­ρέ­τη­σης στο λι­μέ­να Κα­λα­μά­τας.

ΠΛΟΙΑ­ΡΧΟΣ: Η ΚΑ­ΛΑ­ΜΑ­ΤΑ Ε­ΧΕΙ Ο­ΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟ­Ϋ­ΠΟ­ΘΕ­ΣΕΙΣ!

Ο πλοί­αρ­χος ε­ξέ­φρα­σε τη βού­λη­σή του να βο­η­θή­σει στην ε­πί­τευ­ξη του προ­α­να­φερ­θέν­τος στό­χου, το­νί­ζον­τας πως «η Κα­λα­μά­τα εί­ναι πα­νέ­μορ­φος τό­πος, πρέ­πει να τον μά­θουν». Ε­πε­σή­μα­νε α­κό­μη πως ο του­ρι­σμός κρου­α­ζι­έ­ρας μπο­ρεί να προ­σφέ­ρει πά­ρα πολ­λά οι­κο­νο­μι­κά ο­φέ­λη και να βο­η­θή­σει στην προ­βο­λή του τό­που.

Ο κ. Πα­νό­που­λος α­νέ­φε­ρε α­κό­μη ό­τι οι ε­ται­ρεί­ες κρου­α­ζι­έ­ρας προ­σα­να­το­λί­ζον­ται σε νέ­ους προ­ο­ρι­σμούς και πως «η Κα­λα­μά­τα έ­χει ό­λες τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις να γί­νει δη­μο­φι­λής τό­πος κρου­α­ζι­έ­ρας».

ΕΓ­ΚΡΙ­ΘΗ­ΚΕ ΤΟ ΣΑ­ΛΕ

Ση­μει­ώ­νε­ται ό­τι, ό­πως γνω­στο­ποί­η­σε ο Δή­μαρ­χος, εγ­κρί­θη­κε το Σχέ­διο Α­σφα­λεί­ας Λι­με­νι­κών Εγ­κα­τα­στά­σε­ων. Ε­πο­μέ­νως, το Δη­μο­τι­κό Λι­με­νι­κό Τα­μεί­ο έ­χει πλέ­ον τη δυ­να­τό­τη­τα, με­τα­ξύ άλ­λων, να δι­α­θέ­τει χώ­ρους της ε­λεγ­χό­με­νης ζώ­νης του λι­μέ­να Κα­λα­μά­τας και για άλ­λες χρή­σεις, ό­ταν α­παι­τεί­ται.