Παραδόθηκε στη κυκλοφορία ο «Ανισόπεδος Κόμβος Μεγαλόπολης και η Συνδετήρια Αρτηρία με την είσοδο της πόλης»

Χ. Σπίρτζης : «Ο περιμετρικός της Καλαμάτας θα παραδοθεί  το φθινόπωρο»

Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν ωριμάσει οι μελέτες για τους δρόμους από Καλαμάτα μέχρι Ριζόμυλο και από τον Πύργο για Τσακώνα  και Καλό Νερό.

anisopedos kombos megalopolis«Ολοκληρώνουμε με αποτελεσματικότητα και οικονομικό όφελος για τους πολίτες και το δημόσιο, τα έργα των αυτοκινητοδρόμων και βάζουμε τέλος στην πολιτική δεκαετιών των προηγούμενων κυβερνήσεων που ευθύνονται για … το ‘‘κίνημα πληρώνω πολύ περισσότερο’’». Αυτό τόνισε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ  Χρήστος  Σπίρτζης κατά την παράδοση του ανισόπεδου κόμβου της Μεγαλόπολης και της συνδετήριας αρτηρίας με την είσοδο της πόλης που έγινε σήμερα, Πέμπτη, 14 Ιουλίου  στη Μεγαλόπολη. Επίσης όπως τόνισε ο υπουργός, «ο αυτοκινητόδρομος «Μορέας» είναι ο πρώτος από τους οδικούς άξονες της χώρας που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, στον οποίο, μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις και αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξασφάλισε την ολοκλήρωση της κατασκευής του, με όφελος άνω των 200 εκατ. ευρώ, για το ελληνικό δημόσιο και τους πολίτες. Ταυτόχρονα, εξασφάλισε ευνοϊκές εκπτώσεις έως 70% για τους συχνούς χρήστες και σημαντικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.

Ο «Μορέας» είναι ο πρώτος από τους αυτοκινητοδρόμους στον οποίο ολοκληρώνονται τα εκκρεμή από το παρελθόν κατασκευαστικά έργα και παραδίδεται στην κυκλοφορία και τους πολίτες, στο σύνολο του, νωρίτερα μάλιστα από τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα. Ο Κεντρικός Άξονας Πελοποννήσου θα είναι και ο πρώτος από τους αυτοκινητοδρόμους, στους οποίους θα εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα διοδίων για δίκαιες χρεώσεις όλων των χρηστών.»

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ υπογράμμισε τις προσπάθειες της σημερινής κυβέρνησης να ξεκολλήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα, ενώ στηλίτευσε τις επιλογές και τα πεπραγμένα των προηγούμενων κυβερνήσεων, που επιβάρυναν τα έργα με εμπλοκές και καθυστερήσεις και χρέωσαν το ελληνικό δημόσιο και τους πολίτες, με υψηλές αποζημιώσεις και τιμές διοδίων:

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Σπίρτζης: «Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία Κυβέρνηση, σε κανένα Υπουργό, σε κανένα Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Εμείς κρινόμαστε για το πόσο αποτελεσματικοί είμαστε και σε τι κόστος τελειώνουμε και εκτελούμε τα δημόσια έργα.

Θα ήθελα με τη σειρά μου να θυμίσω μερικά πράγματα γιατί άκουσα για το «Κίνημα Δεν Πληρώνω». Όλα αυτά τα χρόνια, δεκαετίες υπήρχε το «Κίνημα Πληρώνω Πολύ Περισσότερο» που ανέπτυξε το «Κίνημα Δεν Πληρώνω».

Πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί δεν είχαν γίνει απαλλοτριώσεις, πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί δεν είχαν λυθεί τα απαραίτητα προβλήματα, πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί είχαν σταματήσει οι Τράπεζες να χρηματοδοτούν το έργο και είχαν σταματήσει τα έργα και πληρώνω περισσότερο γιατί διαπλέκεται η πολιτική εξουσία με την οικονομική εξουσία».

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ αναφέρθηκε επίσης λεπτομερώς σε όλα τα έργα και τα χρονοδιαγράμματα τους, τα οποία θα πραγματοποιηθούν στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου.

Στην τελετή παράδοσης σε κυκλοφορία του Ανισόπεδου Κόμβου Μεγαλόπολης και της Συνδετήριας Αρτηρίας με την είσοδο της πόλης, χοροστάτησε  ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Ιερεμίας. Το παρών έδωσε στην εκδήλωση, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών του ΥΠΟΜΕΔΙ,   Γιώργος Δέδες, βουλευτές και εκπρόσωποι των περιφερειακών και τοπικών αρχών.

Ολόκληρη η ομιλία του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ Χρήστου Σπίρτζη έχει ως εξής:

Σεβασμιότατε, κύριε Περιφερειάρχη, κύριε Δήμαρχε Μεγαλόπολης, αγαπητοί Αντιπεριφερειάρχες, αγαπητοί Δήμαρχοι, φίλες και φίλοι και αγαπητοί συνάδελφοι. Δεν είναι τα εγκαίνια των έργων ευκαιρία για να πολιτικολογούμε. Πρέπει όλοι να είμαστε και πιο σεμνοί και πιο ταπεινοί και να μην κάνουμε και υπερβάσεις σε χρονικά διαστήματα, σκέψεις ή προτάσεις.

Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία Κυβέρνηση, σε κανένα Υπουργό, σε κανένα Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό που τα πληρώνει. Εμείς κρινόμαστε για το πόσο αποτελεσματικοί είμαστε και σε τι κόστος τελειώνουμε και εκτελούμε τα δημόσια έργα.

Θα ήθελα με τη σειρά μου να θυμίσω μερικά πράγματα γιατί άκουσα για το «Κίνημα Δεν Πληρώνω». Όλα αυτά τα χρόνια, δεκαετίες υπήρχε το «Κίνημα Πληρώνω Πολύ Περισσότερο» που ανέπτυξε το «Κίνημα Δεν Πληρώνω».

Πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί δεν είχαν γίνει απαλλοτριώσεις, πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί δεν είχαν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες, πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί δεν είχαν λυθεί τα απαραίτητα προβλήματα, πληρώνω πολύ περισσότερο γιατί είχαν σταματήσει οι Τράπεζες να χρηματοδοτούν το έργο και είχαν σταματήσει τα έργα και πληρώνω περισσότερο γιατί διαπλέκεται η πολιτική εξουσία με την οικονομική εξουσία.

Και αυτό είναι το χρέος του ορθού πολιτικού συστήματος που πρέπει επιτέλους να έχει η χώρα σε όλο το πολιτικό φάσμα. Να σταματήσει με το «Κίνημα Πληρώνω Περισσότερα» για να τακτοποιήσει  άλλες υποχρεώσεις. Και πιστεύω ότι αυτό κάνουμε, χωρίς να λογαριάζουμε ούτε το πολιτικό κόστος, ούτε τις επιθέσεις, ούτε τη λάσπη στον ανεμιστήρα που ρίχνεται.

Θα ήθελα επίσης να θυμίσω και να συγκρίνω ότι αυτή η εκδήλωση η σημερινή, όπως και η άλλη εκδήλωση πριν ένα μήνα για τη Σπάρτη δεν είναι μια εκδήλωση ούτε με μεταφερόμενα μηχανήματα, ούτε με μεταφερόμενους εργάτες, ούτε με άλλους μεταφερόμενους. Είναι μια εκδήλωση για να παραδώσουμε τη σύνδεση της Μεγαλόπολης στον αυτοκινητόδρομο του Μορέα στον ελληνικό λαό και στους πολίτες της Μεγαλόπολης και της γύρω περιοχής.

Με την ευκαιρία θέλω να πω ότι ο Μορέας είναι η μόνη παραχώρηση που έγινε επανεκκίνηση από αυτή την Κυβέρνηση και είναι και ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που παραδίδεται. Αυτό λέει πολλά πράγματα, διότι η αναθεώρηση της σύμβασης 9έχει θετικό κοινωνικό πρόσημο σε σχέση με την παλιά σύμβαση που βρήκαμε και γι’ αυτό τον λόγο αλλά και για την ποιότητα και την ολοκλήρωση του έργου, θα ήθελα να ευχαριστήσω και την παραχώρηση και τους κατασκευαστές.

Και να ευχηθώ να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία, ώστε να πετύχουμε ακόμη καλύτερους όρους για την κοινωνία.

Στις μέχρι τώρα συμφωνίες που έχουμε κάνει, είναι με την ολοκλήρωση του έργου να παραδοθούν μελέτες που έχουν πολύ μεγάλη αξία για την τοπική κοινωνία, που είναι αξίας 12 εκατομμυρίων περίπου μπορεί και παραπάνω και:

  • Περιλαμβάνουν το δρόμο Καλαμάτα – Ριζόμυλος και τη συνέχιση του δρόμου Πάτρα – Πύργος, δηλαδή Πύργος – Τσακώνα – Καλά Νερά,
  • Περιλαμβάνει μια ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους μόνιμους κατοίκους όπου δεν υπάρχει παράδρομος και πολύ μεγάλες εκπτώσεις για όσους χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, που φτάνει στο 70%,
  • Διόδια αναλογικά στη φάση της λειτουργίας
  • και βέβαια δωρεάν μεταφορά και πρόσβαση στα άτομα με ειδικές ανάγκες που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο.

Ελπίζω μετά την ολοκλήρωση των έργων η συνεργασία που έχουμε με όλους τους παραχωρησιούχους να μας δώσει το δικαίωμα να φθηνύνουν, να πέσουν ακόμη περισσότερο τα διόδια και να εφαρμόσουμε στο σύνολο της χώρας το αναλογικό σύστημα.

Θα ήθελα επίσης να πω ότι έχουμε 7,5 περίπου χιλιόμετρα μείωση του δρόμου από τη Μεγαλόπολη μέχρι τον κύριο Άξονα με την παράδοση αυτού του δρόμου. Αυτό σημαίνει για ένα πολίτη που φεύγει από τη Μεγαλόπολη ή που έρχεται στη Μεγαλόπολη και επιστρέφει, μια συνολική μείωση για την Καλαμάτα ή για την Κόρινθο ή για την Τρίπολη περίπου 15 χλμ. από ένα δρόμο που πραγματικά δεν ήταν αυτός που όφειλε να είναι, σε μια περιοχή που οι πολίτες με τον ιδρώτα τους, με τον κόπο τους, έχουν δώσει πολλά στην Ελλάδα και έχουν επιβαρυνθεί και με πολύ μεγάλη περιβαλλοντική ρύπανση.

Οφείλουμε αν μη τι άλλο σε αυτές τις περιοχές της χώρας  να είναι συμπληρωμένες οι αναγκαίες υποδομές για να τους επιστρέψουμε και την ευγνωμοσύνη που πρέπει να δείξουμε.

Με την ευκαιρία θέλω να πω ότι ολοκληρώνονται μέσα στο χρόνο οι μελέτες για τη σύνδεση της Τρίπολης με την αρχαία Ολυμπία επιτέλους, μετά από δεκαετίες και βέβαια μια σειρά από μικρότερα έργα και μικρότερες μελέτες που θα μας επιτρέψουν να έχουμε ωριμότητα για να τα εφαρμόσουμε.

Δεν θα πάμε και δεν πηγαίνουμε ποτέ στη λογική των εξαγγελιών και του «θα». Πηγαίνουμε στη λογική του έργου και της υλοποίησής του και αυτό θα ήθελα να παρακαλέσω να γίνεται από όλους, για να μπορούν και οι πολίτες να δημιουργήσουν μια άλλη αντίληψη, μια άλλη άποψη, για το συνολικό πολιτικό σύστημα της χώρας. Να αφήσουμε τις λογικές του Καλοχαιρέτα και του «θα» και να πάμε στις λογικές, στις πράξεις που χρειάζεται και η χώρα και οι καιροί, πάρα πολύ.

Σας ευχαριστώ πολύ και παραδίδουμε ως Κυβέρνηση το δρόμο εκεί που ανήκει, στους πολίτες της Μεγαλόπολης και στους πολίτες της χώρας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Δηλώσεις Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ στους δημοσιογράφους:

Εύχομαι ο δρόμος να είναι ασφαλής, καλοτάξιδος, αναίμακτος. Ο  δρόμος ανήκει στους Έλληνες πολίτες και στους πολίτες της Μεγαλόπολης που τον πλήρωσαν, δεν ανήκει σε κανέναν άλλον. Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα που πρέπει να έχουμε και για το κόστος των έργων που υλοποιούνται. Και σε θεσμικό επίπεδο να υπάρχει αξιόπιστος έλεγχος από  τη Δημόσια Διοίκηση, για το τελικό κόστος των έργων.

Πιστεύω ότι είναι ένα έργο που το περίμενε η Μεγαλόπολη και οι πολίτες του λεκανοπεδίου μια δεκαετία. Είναι ένα έργο που το επανεκκίνησε αυτή η Κυβέρνηση και που έχει κοινωνικό πρόσημο σε σχέση με το πώς αντιμετωπίζει τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τους κατοίκους της περιοχής και πιστεύω θα είναι και ο πρώτος δρόμος που θα εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα διοδίων.

Επίσης θέλω να σας πω ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουν ωριμάσει πολλές μελέτες για να μπορέσουμε να δημοπρατήσουμε έργα που εκκρεμούσαν χρόνια. Όλα τα τμήματα του δρόμου Τρίπολη – Αρχαία Ολυμπία και προφανώς οι δρόμοι που είναι η συνέχεια του Μορέα από Καλαμάτα μέχρι Ριζόμυλο και ο δρόμος που είναι η συνέχεια της Ολυμπίας από τον Πύργο για Τσακώνα και Καλά Νερά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τον περιμετρικό της Καλαμάτας μπορείτε να μας πείτε;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Ο περιμετρικός της Καλαμάτας και η ολοκλήρωση όλου του έργου του «Μορέα» έχει προγραμματιστεί και πιστεύω ότι με τους ρυθμούς που έχουμε και την ενημέρωση που έχω, θα είναι έτοιμο το φθινόπωρο και θα παραδοθεί όλος ο αυτοκινητόδρομος στον ελληνικό λαό.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το Καλό Νερό – Τσακώνα τελειώνει η μελέτη του τέλος του ’16 σύμφωνα με τη δέσμευση.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Και συνεχίζει ως δημόσιο έργο, όπως είναι και το Πάτρα – Πύργος με πολύ χαμηλότερο κόστος, από αυτό που είχαμε συνηθίσει, και είχαν συνηθίσει κάποιοι, να εκτελούν τα δημόσια έργα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είπατε Καλαμάτα – Ριζόμυλος, μιλάει για βελτίωση του υφιστάμενου με παρακάμψεις με σύνδεση και της Βελίκας αν δεν κάνω λάθος. Θα υλοποιήσουμε αυτό το έργο;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Θα ρωτήσετε το μελετητή παιδιά. Εγώ δεν είμαι μελετητής, να κάτσω να το μελετήσω εγώ αν θέλετε …

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πείτε μας λίγο γιατί είναι η πρώτη φορά που ακούμε για το Τρίπολη – Αρχαία Ολυμπία, πως θα πάει.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το Τρίπολη – Αρχαία Ολυμπία είναι ένα έργο που το τάζουν με «θα» σαράντα χρόνια διάφορες Κυβερνήσεις στο λαό της Τρίπολης. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι έχουν παραδοθεί οι μελέτες και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν παραδοθεί και οι οριστικές μελέτες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από το Δημοσίων Επενδύσεων ή θα ενταχθεί σε πρόγραμμα;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Από το Δημοσίων Επενδύσεων οι μελέτες, το έργο θα δούμε.

 

Σε δηλώσεις του σε διαπιστευμένους δημοσιογράφους ο κ. Σπίρτζης επισήμανε τα εξής:

 

Σήμερα παραδίδεται στο λαό της Μεγαλόπολης και τον ελληνικό λαό η σύνδεση της Μεγαλόπολης με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα. Ένα έργο που το περίμεναν οι πολίτες της Μεγαλόπολης δέκα χρόνια και που μειώνει κατά 7,5 χλμ. περίπου την απόσταση της πόλης με τον κύριο Άξονα.

Ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα μετά την επανεκκίνηση που έγινε από αυτή την Κυβέρνηση, έχει ιδιαίτερες προβλέψεις με κοινωνικό πρόσημο: προβλέπει αναλογικά διόδια με την ολοκλήρωση των έργων, προβλέπει την ολοκλήρωση μελετών για την υπόλοιπη Πελοπόννησο από την Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο και από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα και το Καλό Νερό. Και βέβαια, ολοκληρώνουμε μέχρι τέλος του χρόνου και όλες τις μελέτες για τη σύνδεση της Τρίπολης με την Αρχαία Ολυμπία.

Πιστεύουμε ότι πρέπει σε περιοχές σαν τη Μεγαλόπολη, που έχουν δώσει πολλά στη χώρα και έχουν υποστεί μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση, αν μη τι άλλο να ολοκληρώνουμε τις αναγκαίες υποδομές, όχι στα λόγια αλλά στα έργα. Αυτό κάνουμε, γι’ αυτό κρινόμαστε, όπως κρινόμαστε και για το κόστος αυτών των έργων. Ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα θα ολοκληρωθεί με πάνω από 220 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα από την αρχή του σύμβαση.

Πιστεύουμε επίσης ότι πρέπει να αναβαθμιστεί ο δρόμος από τη Σπάρτη μέχρι το Γύθειο και βέβαια τα αντιπλημμυρικά έργα και τα έργα διάβρωσης στην Περιφέρεια της Πελοποννήσου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σχετικά με το σύστημα των διοδίων;

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το σύστημα των διοδίων πιστεύω ότι θα εφαρμοστεί την περίοδο λειτουργίας, ο Μορέας λογικά θα είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος που θα εφαρμοστεί αυτό το σύστημα και έχουμε προβλέψει να ικανοποιηθούν μικρότερα έργα που ικανοποιούν αιτήματα της περιοχής ή τις συνδέσεις με οικισμούς που δεν είχαν προβλεφθεί στον αρχικό σχεδιασμό, ώστε να υπάρχει και μια καλύτερη εξυπηρέτηση και των κατοίκων, αλλά κυρίως των παραγωγικών δραστηριοτήτων της περιοχής με τον αυτοκινητόδρομο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστούμε πάρα πολύ κ. Υπουργέ.

Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε καλά.