Ψήφισμα για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου έγινε ομόφωνα δεκτό στην σημερινή συνεδρίαση της ΠΕΔ Πελοποννήσου που κατέθεσε το μέλος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου και επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δήμου Καλαμάτας Μανώλης Μάκαρης.
Ακολουθεί το ψήφισμα:
Το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου παραμένει ανενεργό και καταστρέφεται. Πρέπει επειγόντως να βρούμε τρόπους βιώσιμης λειτουργίας με την κανονικοποίηση της ανταγωνιστικής -σε σχέση με τις οδικές μεταφορές- γραμμής Πάτρας- Πύργου- Κυπαρισσίας – Καλαμάτας και με την συντήρηση της πρόσφατα ανακαινισμένης μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης- Καλαμάτας με σκοπό την τουριστική αξιοποίηση.
Ειδικά ο εκσυγχρονισμός και η κανονικοποίησητης σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου- Κυπαρισσίας- Καλαμάτας είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο το οποίο μπορεί να βγάλει από την απομόνωση όλη τη Δυτική Πελοπόννησο συνδέοντας την με το λιμάνι της Πάτρας αλλά και με τον ήδη αναβαθμισμένο σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα- Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Κάτι τέτοιο θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τουριστική ανάπτυξη αλλά και τις εμπορευματικές μεταφορές αφού η διαδρομή Πάτρα – Καλαμάτα θα γίνεται σε μόλις 2 ώρες.
Τα χρηματοδοτικά εργαλεία υπάρχουν μέσα από τη νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ (2014-2020)και συγκεκριμένα το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» όπως επίσης και το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ConnectingEurope) το οποίο χρηματοδοτεί έργα που προάγουν τιςοικολογικές μεταφορές.
Ως Περιφερειακή Ένωση Δήμων Πελοποννήσου αντιλαμβανόμενοι την σημαντικότητα της προτεινόμενης αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου καλούμε τους δήμους της Πελοποννήσου, την Περιφέρεια Πελοποννήσου να υιοθετήσουν αντίστοιχα ψηφίσματα και την πολιτική ηγεσία τωναρμόδιων υπουργείων και φορέων να την στηρίξουν έμπρακτα.