Χωρίς απαντήσεις σε ουσιαστικά ερωτήματα που θέσαμε ως παράταξη, φύγαμε από την τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε στη Σπάρτη την Παρασκευή 27 Ιουλίου. Αυτό αναφέρει σε δελτίο τύπου η παράταξη «Πελοπόννησος Πρώτα» και σημειώνει:
«Ίδρυση Περιφερειακής Τράπεζας Πελοποννήσου: Κατ’ αρχάς, σχετικά με την επικείμενη ίδρυση της Περιφερειακής Τράπεζας Πελοποννήσου στα πρότυπα των γερμανικών Sparkassen, δυστυχώς δεν πήραμε καμία απάντηση στα 7 πολύ συγκεκριμένα και σαφή ερωτήματα που είχαμε θέσει και αφορούν τον τρόπο λειτουργίας της, το ποιοι θα συμμετέχουν σε αυτήν κ.λπ. Το μόνο που μας είπε η αντιπεριφερειάρχης κ. Νικολάκου είναι ότι σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα θα υπάρχει τουλάχιστον ένα υποκατάστημα αυτού του μοντέλου.
Ακούσαμε επίσης ότι το όλο εγχείρημα εμπνεύστηκε ο κ.Τατούλης για να βοηθήσει στα αδιέξοδα της χώρας, ότι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ότι θα ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και θα υπάρξει δανειοδότηση με ευνοϊκούς όρους για όσους ζουν, εργάζονται και δρουν ή θέλουν να επενδύσουν στην Περιφέρειά μας. Τόνισαν δε ότι μία από τις συναντήσεις με τους Γερμανούς έγινε στην ΕΝΠΕ παρουσία του προέδρου της, κ. Αγοραστού.
Μας είπαν ακόμη ότι η Περιφερειακή Αρχή έχει τη σύμφωνη γνώμη της Τράπεζας της Ελλάδος, του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και ότι την προσπάθειά της στηρίζουν όλα τα Επιμελητήρια της Πελοποννήσου, οι παραγωγικές τάξεις και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης. «Υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια από αυτά; Τι σας ενδιαφέρει ποιος θα είναι ο τεχνικός σύμβουλος;» ανέφερε η κ. Νικολάκου και πρόσθεσε ότι ο κ. Δραγασάκης δεσμεύτηκε πωςθα προχωρήσει γρήγορα σε μία νομοθετική ρύθμιση.
Η κ. Νικολάκου μας κάλεσε ακόμη να αφήσουμε τις ερωτήσεις «που δεν δείχνουν ενδιαφέρον για τον πολίτη αλλά αγωνία μην τυχόν και γίνει κάτι θετικό από τον κ. Τατούλη». Και πρόσθεσε:«Σταματήστε αυτό το πολιτικό κόμπλεξ και ελάτε να ενώσουμε δυνάμεις για να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες στην Πελοπόννησο.Είναι πολύ σημαντικό το θέμα της Τράπεζας γιατί αλλάζει τα δεδομένα στην οικονομία μας και υπάρχουν και οι άλλες Περιφέρειες που περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί αυτό το μοντέλο στην Περιφέρεια Πελοποννήσου».
Εμείς επιμένουμε ότι δεν πήραμε καμία απάντησηστα συγκεκριμένα ερωτήματά μας. Και τις απαντήσεις αυτές δεν τις περιμένουμε μόνο εμείς αλλά και όλοι οι φορείς της Πελοποννήσου. Η γνώμη μας είναι ότι ακόμη και τα Επιμελητήρια, με την ανακοίνωση που έβγαλαν έχουν αυτήν την ανησυχία. Δυστυχώς, επειδή στα μεγάλα έργα που έχει διαχειριστεί η Περιφερειακή Αρχή, έχει αποτύχει – η ανησυχία μας είναι να μην αποτύχει και σε αυτό – αποφεύγει να απαντάει και να δίνει στοιχεία. Γι’ αυτό και στο Περιφερειακό Συμβούλιο ποτέ δεν μας ενημέρωσαν έγκαιρα ούτε για τη ΣΔΙΤ των απορριμμάτων ούτε για την Ενεργειακή Κοινότητα. Εμείς είμαστε εδώ, θα παρακολουθήσουμε το θέμα της Τράπεζας και θα επανέλθουμε.
Σύσταση Ενεργειακής Κοινότητας: Το 29ο θέμα της συνεδρίασης αφορούσε την τροποποίηση του καταστατικού της «Πελοπόννησος Ενεργειακή Κοινότητα Περιορισμένης Ευθύνης». Ένα καταστατικό που εμείς δεν έχουμε δει ποτέ, γι’ αυτό και ζητήσαμε να αναβληθεί το θέμα προκειμένου να μας δοθεί (το καταστατικό). Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι σε αυτήν την Κοινότητα θα συμμετέχουν η Περιφέρεια με ποσοστό 40% στο συνεταιριστικό κεφάλαιο, το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης με 20%, η Πελοπόννησος Α.Ε. με 20% και ο Δήμος Μεγαλόπολης με 20%, με συνολικό αρχικό κεφάλαιο 60.000 ευρώ. Το αίτημά μας για αναβολή συζήτησης του θέματος αγνοήθηκε κι έτσι εγκρίθηκε από το Συμβούλιο κατά πλειοψηφία – εμείς ψηφίσαμε «λευκό».
ΔΗΠΕΘΕΚ: Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης θέσαμε και πάλι ερώτημα (πριν από καιρό είχαμε καταθέσει σχετική ερώτηση, η οποία δεν ήρθε ποτέ για συζήτηση στο ΠΕ.ΣΥ.) σχετικά με τη νέα Προγραμματική Σύμβαση του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας. Επειδή η διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων των ΔΗΠΕΘΕ έχει ήδη ξεκινήσει, ζητήσαμε να μάθουμε με ποιο τρόπο πρόκειται η Περιφέρεια να συμμετέχει σε αυτή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας, αφού για πρώτη φορά στις Προγραμματικές των ΔΗΠΕΘΕ συμμετέχουν και οι Περιφέρειες (με χρηματοδότηση κ.λπ.).
Η αντιπεριφερειάρχης κ. Νικολάκου απάντησε ότι το θέμα θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, όπου θα έρθει και η Προγραμματική Σύμβαση.
Προγραμματική Σύμβαση με Αναπτυξιακή Μεσσηνίας: Το 21ο θέμα αφορούσε Προγραμματική Σύμβαση με την Αναπτυξιακή Μεσσηνίας για διάφορες δράσεις (Πολιτισμού, Αθλητισμού κ.ά.) στην Περιφερειακή Ενότητα Μεσσηνίας με το ποσό των 103.000 ευρώ. Έφεραν μία Προγραμματική Σύμβαση στα μέσα του 2018 για το ΄18 και ενώ έχουν ήδη προγραμματίσει κάποιες άλλες σχετικές δράσεις. Κατά την εκτίμησή μας και σύμφωνα με αυτά που διαβάσαμε στην εισήγηση για τις δράσεις που υποτίθεται ότι θα γίνουν(οι οποίες είναι όχι τυχαία εντελώς αόριστες, ασαφείς και απροσδιόριστες),με τη σύμβαση αυτή δεν θέλουν να αντιμετωπίσουν τα παραπάνω θέματα αλλά να καλύψουντο κενό προβολής που υπάρχει, κατά τα λεγόμενά τους, του έργου της Περιφέρειας στη Μεσσηνία. Η ανυπαρξία τους με έργα στη Μεσσηνία νομίζουν ότι μπορεί να καλυφθεί με πόρους για διαφήμιση και προπαγάνδα.Διαφωνούμε με τον τρόπο που ήρθε αυτή η εισήγηση. Πιστεύουμε ακόμη ότι τέτοιες δράσεις πρέπει να προγραμματίζονται και να οργανώνονται σε συντονισμό με φορείς της περιοχής, Δήμους, Επιμελητήρια, Συλλόγους κ.λπ.
Προγραμματική Σύμβαση για τη μεταφορά των μαθητών: Στο 22ο θέμα προτάθηκε μία Προγραμματική Σύμβαση της Περιφέρειας με την Πελοπόννησος Α.Ε. αντί του ποσού των 617.520 ευρώ (!!) για τη βελτίωση του έργου της μεταφοράς των μαθητών.
Η κ. Νικολάκου έκανε λόγο για καινοτομία, αναφερόμενη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και το διπλογραφικό σύστημα μέσα από τα οποία θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε την καλή εκτέλεσητου έργου της μεταφοράς των μαθητών.
Σημείωσε ότι τα χρήματα δεν είναι πολλά, ότι έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια να περικοπούνοι δαπάνες σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, ότι επιχειρείται ένας σωστός σχεδιασμός δρομολογίων, προστασία των νηπίων, των ΑμεΑ, κ.λπ. Η κ. Νικολάκου δεσμεύτηκε να ενημερώσει στο τέλος του χρόνου για την εξέλιξη αυτής της Προγραμματικήςκαι πρόσθεσε ότι επειδή η Αναπτυξιακή είναι της Περιφέρειας και των Δήμων μπορεί να κάνει καλύτερη δουλειά σε θέματα ελέγχου.
Τέλος ο κ. Τατούλης μετά από την πίεση που δέχθηκε κατά τη συζήτηση του θέματος, αναγκάστηκε να δηλώσει ότι η Προγραμματική θα πάει σε διαγωνισμό για να αναδειχθεί ανάδοχος του έργου.
Εμείς διαφωνούμε με την διαχείριση του θέματος από την Πελοπόννησος Α.Ε. γιατί δεν ενημερωνόμαστε για τον τρόπο λειτουργίας της και δεν μας δίνεται το δικαίωμα να παρεμβαίνουμε.
Όσο για το έργο δεν φαίνεται να έχει τη σύμφωνη γνώμη των Περιφερειακών Ενοτήτων και η Περιφερειακή Αρχή αντιφάσκει γιατί, ενώ μας έλεγε ότι όλα τα χειρίζεται άριστα,σήμερα αναγνωρίζει ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην καταγραφή και διαχείριση των δρομολογίων.
Επιπλέον, πιστεύουμε ότι η προσπάθεια που έχει γίνει από όλους στο να φτάσουν οι Περιφερειακές Ενότητες να βελτιώσουν τη μεταφορά των μαθητών είναι σημαντική και έμμεσα με αυτή την πρόταση την αμφισβητούν.
Επιμένουμε δε ότι είναι πάρα πολλά τα χρήματα γι’ αυτή τη δουλειά. Και από τον τρόπο που τα εκταμιεύουν, όπου δίνουν το 85% μέσα σε 12 μήνες (η σύμβαση είναι για 18 μήνες),φαίνεται ότι ο στόχος δεν είναι να καλύψουν αυτή τη δράση αλλά άλλες ανάγκες της Πελοπόννησος Α.Ε. Αυτό ενισχύεται και από τις απαντήσεις που μας δόθηκαν, στις οποίες φάνηκε ότι η Περιφερειακή Αρχή δεν έχει σαφή εικόνα για τη σύμβαση, αφού δεν δεσμεύεται συγκεκριμένα για τα ποσά που απαιτεί κάθε υποέργο.
Πρέπει, τέλος, να συγκεκριμενοποιηθεί η δράση των υπηρεσιακών παραγόντων της Περιφέρειας στη σύμβαση, γιατί αυτοί θα κάνουν όλη τη δουλειά και κάποιοι άλλοι θα πάρουν τα λεφτά.
Μνημείο εκτελεσθέντων της 8ης Φεβρουαρίου 1944 στην Καλαμάτα:Στην ερώτηση της «Πελοπόννησος Πρώτα» τι γίνεται με το μνημείο εκτελεσθέντων πατριωτών του 1944 στην Καλαμάτα, η κ. Νικολάκου απάντησε ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο υπεγράφη στις 29/5/2018 και πως υπάρχει χρονικό περιθώριο 9 μηνών για την παράδοση του έργου.
Για τα Ταξί στο Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Όσον αφορά σε ερώτημά μας για το καθεστώς λειτουργίας των ταξί στο Αεροδρόμιο της Καλαμάτας, θέμα για το οποίο είχαμε καταθέσει και σχετική ερώτηση πριν από καιρό, στην τελευταία συνεδρίαση δεν πήραμε καμία απάντηση. Αν και υπήρχε η δέσμευση για συζήτηση του θέματος στο επόμενο ΠΕ.ΣΥ. (όταν είχαμε καταθέσει την ερώτηση), έχουν περάσει ήδη δύο συνεδριάσεις και το θέμα δεν έχει έρθει.»