Σε προσλήψεις θα προχωρήσει ο ΟΣΕ για να καλύψει ένα μέρος των ελλείψεων που έχει σε προσωπικό μετά από έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε χθες
Ειδικότερα αποφασίστηκαν απο το ΔΣ του ΟΣΕ να γίνουν 162 προσλήψεις, που θα καλύψουν μέρος των αυξημένων αναγκών του σε προσωπικό, ενώ θα αφορά κυρίως σε θέσεις μηχανικών, σταθμαρχών και τεχνικών, όπου οι ανάγκες που καταγράφονται είναι ιδιαίτερα μεγάλες.
Ειδικότερα οι προσλήψεις που εγκρίθηκαν αφορούν:
-33 θέσεις στον κλάδο των μηχανικών.
-60 θέσεις στον κλάδο κυκλοφορίας (σταθμάρχες – κλειδούχοι).
-53 θέσεις στον θέσεις στον κλάδο τεχνικής υποστήριξης (προσωπικό γραμμής- ΤΜΚ-ΤΗΕ).
-14 θέσεις στον κλάδο Διοικητικής Υποστήριξης (διοικητικό –οικονομικό).
-2 θέσεις γιατρών εργασίας.
Οι προσλήψεις θα γίνουν με διαδικασίες ΑΣΕΠ, αφού, όμως, προηγουμένως δοθεί η έγκριση από τα συναρμόδια υπουργεία ΥΠΟΜΕΔΙ, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ κ. Λεβέντη οι προσλήψεις που εγκρίθηκαν δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών της εταιρείας, καθώς τα τελευταία χρόνια το προσωπικό έχει μειωθεί πολύ. Συγκεκριμένα σήμερα το προσωπικό του ΟΣΕ υπολογίζεται σε περίπου 1.450 άτομα, ενώ με βάση το οργανόγραμμα που καταρτίστηκε το 2010, όταν σχεδιάστηκε το πρόγραμμα εξυγίανσης, ο ΟΣΕ για την κάλυψη των αναγκών του χρειάζεται περίπου 1.800 άτομα.
Σήμερα λόγω ελλείψεων προσωπικού υπολογίζεται πως ο ΟΣΕ πληρώνει για υπερωρίες, υπερεργασία (ρεπό), αλλά και ημέρες αδειών τις οποίες το προσωπικό εργάζεται ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 8% των συνολικών τακτικών αποδοχών.
Στην πώληση σκοντάφτουν οι προσλήψεις που χρειάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο ΟΣΕ δεν είναι μόνη εταιρεία του σιδηροδρόμου που χρειάζεται να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού. Αντίστοιχα μεγάλη ανάγκη προσωπικού υπάρχει και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα και με την διοίκηση της εταιρείας θα πρέπει σύντομα να προχωρήσουν προσλήψεις κυρίως στην ειδικότητα των μηχανοδηγών προκειμένου να επόμενα χρόνια να μην υπάρξει πρόβλημα, στην επέκταση της δραστηριότητά της, κυρίως στις μεταφορές εμπορευμάτων.
Μάλιστα το πρόβλημα γίνεται συνεχώς πιο έντονο, καθώς όλο και μεγαλύτερος είναι ο αριθμός του προσωπικού που αποχωρεί με συνταξιοδότηση.
Ωστόσο στην παρούσα φάση δεν μπορεί η εταιρεία να προχωρήσει σε προσλήψεις αν δεν ξεκαθαρίσει το ζήτημα του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίησή της που βρίσκεται σε εξέλιξη. Τυχόν αύξηση του προσωπικού θα μετέβαλε τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας και το λόγο αυτό θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα δώσει την έγκρισή του το ΤΑΙΠΕΔ. Για το λόγο αυτόν μεγάλο μέρος των αναγκών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλύπτεται, επίσης, με υπερωρίες και υπερεργασία (ρεπό).
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι συναντήσεις για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), αλλά και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης αναμένεται ότι θα έχει στην Αθήνα ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας κ. Σοκόλωφ, εκπροσωπώντας ουσιαστικά τους Ρωσικούς Σιδηρόδρομους (RZD) που έχουν καταθέσει πρόταση για την απόκτηση των τριών εταιρειών.
euro2day.gr