Πωλούνται νησιά, ξενοδοχεία και αρχαιολογικοί χώροι

Με τα… 71.000 περιουσιακά στοιχεία που η κυβέρνηση σκοπεύει να ιδιωτικοποιήσει μέσω του νέου υπερταμείου ασχολείται άρθρο του Guardian, καθώς σπρώχνει την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας “σε νέα ύψη”.

pitsiorlasΦιλοξενεί δε συνέντευξη του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα, ο οποίος συμμερίζεται εν μέρει την κριτική που δέχεται η κυβέρνηση για το σχέδιο-μαμούθ: “κατά κάποιο τρόπο η κριτική είναι σωστή. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση”, είπε ο κ. Πιτσιόρλας. Ωστόσο κατά τον ίδιο δεν υπάρχει άλλος δρόμος “αν θέλουμε να σταματήσουμε τις περικοπές στους μισθούς και τις συντάξεις, αλλά και τις αυξήσεις φόρων, πρέπει να βρούμε τα χρήματα κάπου, πρέπει να αναπτύξουμε την οικονομία μας”.

Η εφημερίδα παρομοιάζει τη λίστα με τα προς εκποίηση περιουσιακά στοιχεία με λίστα τοποθεσιών υποψήφιων για γυρίσματα ταινίας, αφού περιλαμβάνουν νησιά, ξενοδοχεία, γήπεδα του γκολφ, ολυμπιακά ακίνητα και ιστορικές κατοικίες στην Πλάκα μεταξύ άλλων.

Κατά τον Guardian, οι λόγοι που το φιλόδοξο – από το πρώτο κιόλας μνημόνιο το 2010 – έχει αποτύχει να πιάσει τους στόχους των εσόδων, είναι η ιδεολογική αντίσταση, η έλλειψη ενδιαφέροντος εκ μέρους των επενδυτών και τα γραφειοκρατικά εμπόδια, ωστόσο βλέπει στον κύριο Πιτσιόρλα κάποιον αποφασισμένο να κάνει ό,τι μπορεί για να το αλλάξει. Για την αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για παράδειγμα, ο πρόεδρος τουΤΑΙΠΕΔ είχε το επιχείρημα πως “η κατάσταση στα νησιωτικά αεροδρόμια όπως της Σαντορίνης είναι εθνική ντροπή, άρα γιατί να μην τα βελτιώσουμε; Δεν θα ανήκουν (σσ στη Fraport) για πάντα και όταν επιστρέψουν στην ιδιοκτησία μας θα είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση”.

Η εφημερίδα εκφράζει την ανησυχία πως η κυβέρνηση Τσίπρα θα προβεί σε ξεπούλημα των ασημικών σε εξευτελιστικές τιμές, ωστόσο ο κ. Πιτσιόρλας αποκλείει κατηγορηματικά την αιτίαση, λέγοντας πως δημόσια αγαθά όπως το νερό είναι εκτός σχεδίου. “Έχουμε πολλά ξενοδοχεία που έχουν κατασχεθεί από τράπεζες. Γιατί πρέπει το κράτος να γίνει ξενοδόχος; Και, κατά την ίδια έννοια, γιατί να πληρώνει το κράτος χιλιάδες ευρώ σε νοίκι κάθε χρόνο για τα τολ που φυλάσσουν δύο Airbus που δεν πρόκειται να πετάξουν ποτέ;”

capital.gr