“Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ευθύνης του αναδόχου του περιμετρικού Αυτοκινητοδρόμου”
Για τεράστιες ευθύνες της Δημοτικής Αρχής επεσήμανε στην τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Παναγιώτης Αλούπης για την πρόσφατη πλημμύρα που έπληξε το Δήμο.
Επίσης, ο κ. Αλούπης καλεί τον Δήμαρχο Καλαμάτας να σεβασθεί την σοβαρότητα της κατάστασης και να εγκαταλείψει την πολιτική της αοριστίας διότι τα προβλήματα από το τραγικό συμβάν ορισμένα έχουν την φωτογραφία του, ο δε χρόνος για σοβαρή αντιμετώπιση είναι περιορισμένος.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του κ. Αλούπη:
Επιγραμματικά θα αναφερθώ στη τοποθέτηση μου για τις πλημμύρες της 07.09.2016 στο Δ.Σ. της 15.09.2016, την μεγαλύτερη καταστροφή που έπληξε την Καλαμάτα από τους σεισμούς του 1986, διότι όγκος των πληροφοριών είναι τεράστιος ή διερεύνηση και η απόδοση ευθυνών συνεχίζεται και θα τεκμηριωθεί αναλυτικά ανά περιοχή με συγκεκριμένα στοιχεία.
Οι τεράστιες ευθύνες της Δημοτικής Αρχής και η αποκλειστική ευθύνη αυτής στην καταστροφή του Πηδήματος, του Αγίου Φλώρου, των Αρφαρών, της Θουρίας, του Άρι, του Ασπροχώματος, πολλών περιοχών της Καλαμάτας, της Επαρχιακής και Αγροτικής οδοποιίας, καλλιεργειών και ζωικής παραγωγής των αγροτικών περιοχών του Δήμου, επιχειρήσεων στην περιοχή, την ρύπανση εκ του Βιολογικού των αγροτικών περιοχών και της θάλασσας έχει ιδιαίτερα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ευθύνης ανά περιοχή, παντού όμως οφείλεται:
- Εις την ανυπαρξία έργων υποδομής, την υποβάθμιση του κινδύνου, την μη επικαιροποιήση των μέτρων Πολιτικής Προστασίας από την τεράστια συλλεκτήρια επιφάνεια ομβρίων υδάτων που δημιούργησε ο αυτοκινητόδρομος.
- Εις τον μη καθαρισμό και την αστυνόμευση των ρεμάτων ως εκ του νόμου οφείλει.
- Εις την μη κατασκευή από την Δημοτική Αρχή έργων αντιπλημμυρικής προστασίας παρ όλες τις προηγούμενες καταστροφές που υπήρξαν στο σύνολο του Δήμου. Συγκεκριμένα σε ένα έργο που κατασκευάστηκε το <<Κατασκευή αποχετευτικών έργων ομβρίων τμήματος εισόδου Καλαμάτας από Νοσοκομείο έως Ασπρόχωμα>>, στο στάδιο κατασκευής η μελέτη τροποποιήθηκε παράνομα, σε βαθμό που το κατασκευασμένο έργο να είναι διαφορετικό από αυτό που μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε και δεν δύναται να παραληφθεί νόμιμα. Επανέρχεται δε δολίως η Δημοτική Αρχή επιδιώκοντας να κατασκευάσει το συγκεκριμένο τμήμα εντάσσοντας αυτό σε νέα εργολαβία <<Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων οδού Αθηνών –Νέας εισόδου στο τμήμα από Θουρία έως Νέδοντα ποταμό του Δήμου Καλαμάτας>>.
- Την ανεξέλεγκτη κατασκευή του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου, της μελέτης απορροής των υδάτων, του έλεγχου ως προς την ορθή επιλογή των σημείων απορροής των υδάτων στα παρακείμενα ρέματα ως και την διευθέτηση αυτών ως τους ασφαλείς αποδέκτες όπως οι Περιβαλλοντολογικοί Κανονισμοί επιβάλλουν.
Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ευθύνης του αναδόχου του περιμετρικού Αυτοκινητοδρόμου και αυτές είναι:
- Ότι τα φερτά υλικά στις περιοχές της Καλαμάτας και στα ρέματα που επηρεάζονται από αυτόν στην πλειονότητά τους είναι υλικά υποβάθρου και διαμορφώσεων πρανών του αυτοκινητοδρόμου.
- Από επί ελέγχου που πραγματοποίησα στο έργο παρατήρησα ότι ανάντη αυτού υπάρχουν καθαρές ξεπλυμένες κοίτες με κροκάλα ενώ κατάντη υλικά υπόβαθρου και διαμόρφωσης.
Επομένως επιβάλλεται και ζήτησα να κατατεθούν στο Δ.Σ. οι κάτωθι μελέτες προκειμένου να υπάρξει πλήρης διερεύνηση ευθυνών:
- Υδραυλική μελέτη.
- Περιβαλλοντολογική μελέτη
- Μελέτη διαμόρφωσης πρανών
Καλείται η Δημοτική Αρχή να αναλάβει τις ευθύνες της που είναι η προστασία της ζωής και της περιουσίας των δημοτών, να αντιμετωπίσει τα τεράστια προβλήματα του Δήμου Καλαμάτας που η μακροχρόνια παρουσία της αλλά ταυτόχρονα και η προκλητική απουσία της από αυτά έχει δημιουργήσει και να ληφθούν τα μέτρα που επιβάλλεται να πραγματοποιηθούν, ήτοι:
- Ακύρωση όλων των εργολαβιών από το δάνειο που εγκρίθει στο Δ.Σ. για τις οποίες δεν έχουν υπογραφεί συμφωνητικά και η χρηματοδότηση να χρησιμοποιηθεί για επείγοντα αντιπλημμυρικά έργα. Δεν θα συνεχίσουμε τα έργα βιτρίνας όταν πνίγονται συνδημότες μας.
- Σύγχρονη υδρολογική μελέτη για το σύνολο του Δήμου μας.
- Καθαρισμός, άμεσες επεμβάσεις για την βελτίωση της απορροής των ρεμάτων, την διευθέτηση αυτών ως τους ασφαλείς αποδέκτες λαμβάνοντας υπόψη τα επιβαρημένα φορτία του αυτοκινητόδρομου και τα εκ του νόμου προβλεπόμενα.
- Συνέχιση προστασίας ανατολικών ακτών Μεσσηνιακού κόλπου διότι το πρόβλημα μεταφέρεται βορειότερα όπου είναι εμφανής ο κίνδυνος η θάλασσα να πάρει ανθρώπους, κατοικίες, επιχειρήσεις κ.λπ.
- Έλεγχος επιβάρυνσης διατηρητέων οικοδομών εγκαταλελειμμένων στον Δήμο.
Στην ανωτέρω τεκμηριωμένη πρόταση μου ο Δήμαρχος εμφανίστηκε κατώτερος των περιστάσεων, φαίνεται δε η αδυναμία ή απροθυμία κοινής αντιμετώπισης του σημαντικότερου προβλήματος που προέκυψε επί των ημερών του όταν στις τεκμηριωμένη τοποθέτηση προτάσεις μου, αντί να αναλάβει τις τεράστιες ευθύνες που του αναλογούν, να επιχειρεί με αοριστίες και καταφανή ψέματα να αποκρύψει την πραγματικότητα. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω ότι μιλούσε για αντιπλημμυρικά έργα, μελετητικά ώριμα της τάξεως των 25.000.000 και άμεσα να παραδέχεται αυτός και ο εντεταλμένος σύμβουλος υπεύθυνος Δ.Ε.Υ.Α.Κ. ότι δεν υπάρχει αποτύπωση των ρεμάτων και δεν υφίσταται εγκεκριμένη υδρολογική μελέτη της περιοχής. Επίσης σχεδόν καυχήθηκε ότι ούτε τον καθαρισμό ούτε την αστυνόμευση των ρεμάτων ως εκ του νόμου οφείλει πραγματοποίησε.
Καλώ τον Δήμαρχο Καλαμάτας να σεβασθεί την σοβαρότητα της κατάστασης και να εγκαταλείψει την πολιτική της αοριστίας διότι τα προβλήματα από το τραγικό συμβάν είναι ορισμένα έχουν την φωτογραφία του, ο δε χρόνος για σοβαρή αντιμετώπιση είναι περιορισμένος.