Π. Τατούλης: «Δημιουργούμε νέα στοχευμένη οικονομία με την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο»

tatoulis111«Δη­μι­ουρ­γού­με μια νέ­α στο­χευ­μέ­νη οι­κο­νο­μί­α για πρώ­τη φο­ρά στη χώ­ρα» δή­λω­σε ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου Πέ­τρος Τα­τού­λης για την α­ξι­ο­ποί­η­ση του σι­δη­ρο­δρο­μι­κού δι­κτύ­ου της Πε­λο­πον­νή­σου, κα­τά την πα­ρου­σί­α­ση που έ­γι­νε σή­με­ρα Τρί­τη 1 Ι­ου­λί­ου της βελ­τι­στο­ποί­η­σης χρή­σης του με­τρι­κού δι­κτύ­ου της Πε­λο­πον­νή­σου α­πό τον Πρό­ε­δρο και Δι­ευ­θύ­νων Σύμ­βου­λο του Ο­ΣΕ Πα­να­γι­ώ­τη Θε­ο­φα­νό­που­λο και του Προ­α­στια­κού Σι­δη­ρο­δρό­μου στο τμή­μα­τος Ι­σθμός – Λου­τρά­κι α­πό τον Δι­ευ­θυν­τή Στρα­τη­γι­κού Σχε­δια­σμού του Ο­ΣΕ Γρη­γό­ρη Σαμ­πα­τα­κά­κη, στην έ­δρα της Πε­ρι­φέ­ρειας Πε­λο­πον­νή­σου.

Ο κ. Τα­τού­λης χα­ρα­κτή­ρι­σε το πρό­γραμ­μα πι­λο­τι­κό για τη χώ­ρα, για­τί α­φε­νός εί­ναι η πρώ­τη φο­ρά που συμ­πράτ­τει ο Ο­ΣΕ με την Πε­ρι­φέ­ρεια, το Υ­πουρ­γεί­ο Με­τα­φο­ρών και Υ­πο­δο­μών και πι­θα­νώς με ι­δι­ώ­τες ε­πεν­δυ­τές και, α­φε­τέ­ρου, για­τί πρό­κει­ται για έ­να ο­λο­κλη­ρω­μέ­νο σχέ­διο ε­ναλ­λα­κτι­κής χρή­σης ό­λου του δι­κτύ­ου, το ο­ποί­ο θα υι­ο­θε­τη­θεί στη συ­νέ­χεια και στην υ­πό­λοι­πη χώ­ρα. «Ευ­θύ­νη μας δεν εί­ναι α­πο­κλει­στι­κά και μό­νο η ε­πα­νεκ­κί­νη­ση του σι­δη­ρο­δρό­μου της Πε­λο­πον­νή­σου, αλ­λά η κα­τάρ­τι­ση ε­νός ο­λο­κλη­ρω­μέ­νου, ρε­α­λι­στι­κού και βι­ώ­σι­μου σχε­δί­ου» δή­λω­σε ο κ. Τα­τού­λης εμ­φα­τι­κά.

Κα­τα­θέ­του­με μια νέ­α πρό­τα­ση που κα­λύ­πτει το εν­δι­α­φέ­ρον, που ε­μείς δη­μι­ουρ­γή­σα­με σε έ­να δί­κτυ­ο, το ο­ποί­ο μό­νο κό­στος συ­νε­πα­γό­ταν για τον Ο­ΣΕ, λό­γω των α­ναγ­κών συν­τή­ρη­σής του, τό­νι­σε ο κ. Τα­τού­λης και συμ­πλή­ρω­σε ό­τι «δη­μι­ουρ­γού­με νέ­α στο­χευ­μέ­να οι­κο­νο­μι­κά προ­ϊ­όν­τα, νέ­α δί­κτυ­α και νέ­ες προ­τά­σεις του­ρι­στι­κών προ­ϊ­όν­των, ε­νώ πα­ράλ­λη­λα α­πο­τρέ­που­με την ε­ρή­μω­ση υ­φι­στα­μέ­νων δο­μών του Ο­ΣΕ που έ­χουν χα­ρα­κτη­ρι­στεί μνη­μεί­α πο­λι­τι­στι­κής κλη­ρο­νο­μιάς».

Ι­δι­αί­τε­ρη α­να­φο­ρά έ­κα­νε ο Πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Πε­λο­πον­νή­σου για τις και­νο­το­μί­ες του σχε­δί­ου, ό­πως για τη δυ­να­τό­τη­τα το­πο­θέ­τη­σης ο­πτι­κών ι­νών και φω­το­βολ­τα­ϊ­κών πα­ράλ­λη­λα με τις σι­δη­ρο­δρο­μι­κές γραμ­μές, «οι ο­ποί­ες θα πολ­λα­πλα­σιά­σουν το α­πο­τέ­λε­σμα της προ­σπά­θειάς μας» ό­πως χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά δή­λω­σε.

Α­να­φο­ρι­κά με τον προ­α­στια­κό Ι­σθμού – Λου­τρα­κί­ου ο κ. Τα­τού­λης α­νέ­φε­ρε ό­τι α­πο­τε­λεί πρό­κλη­ση για μια νέ­α προ­ο­πτι­κή για το Λου­τρά­κι, ώ­στε να μην εί­ναι ταυ­τι­σμέ­νο μό­νο με το Κα­ζί­νο, και τό­νι­σε ό­τι «ε­πεν­δύ­ου­με στο Λου­τρά­κι και το ε­πό­με­νο δι­ά­στη­μα θα πα­ρου­σι­ά­σου­με το σχέ­διό μας για την α­νά­δει­ξη του Ι­σθμού».

«Ε­κεί που τολ­μού­με με με­θο­δι­κό­τη­τα και ο­λο­κλη­ρω­μέ­νο σχέ­διο μπο­ρού­με να πε­τύ­χου­με» τό­νι­σε ο κ. Τα­τού­λης το­νί­ζον­τας ό­τι «στό­χος μας εί­ναι το τρέ­νο a­t­t­r­a­c­t­i­on και η α­νί­χνευ­ση νέ­ων προ­κλή­σε­ων που θα α­πο­τε­λέ­σουν το πα­ρά­δειγ­μα για ό­λη τη χώ­ρα» και συμ­πλή­ρω­σε ό­τι «ε­νώ ή­μα­σταν έ­τοι­μοι προ­ε­κλο­γι­κά, πα­ρου­σι­ά­ζου­με σή­με­ρα τα έρ­γα αυ­τά για να μη θε­ω­ρη­θεί ό­τι θα α­πο­τε­λού­σαν αν­τι­κεί­με­νο εκ­με­τάλ­λευ­σης».

Ο Πρό­ε­δρος και Δι­ευ­θύ­νων Σύμ­βου­λος του Ο­ΣΕ κ. Θε­ο­φα­νό­που­λος α­νέ­φε­ρε ό­τι στό­χος εί­ναι να ε­πα­νεκ­κι­νή­σει το σι­δη­ρο­δρο­μι­κό δί­κτυ­ο της Πε­λο­πον­νή­σου, το ο­ποί­ο εί­ναι ε­νερ­γό και για την α­να­βάθ­μι­ση του ο­ποί­ου δα­πα­νή­θη­καν πολ­λά χρή­μα­τα, με δι­α­φο­ρε­τι­κές χρή­σεις α­νά τμή­μα­τα, ό­πως του­ρι­στι­κή για το τμή­μα Κό­ριν­θος – Άρ­γος ή ως προ­α­στια­κός στην Κα­λα­μά­τα. Ο κ. Θε­ο­φα­νό­που­λος τό­νι­σε ό­τι πρό­κει­ται για ε­ναλ­λα­κτι­κό τρό­πο χρή­σης του δι­κτύ­ου, ώ­στε να α­να­πτυ­χθεί έ­να συ­νο­λι­κό εμ­πο­ρι­κό προ­ϊ­όν στο ε­πί­κεν­τρο του ο­ποί­ου θα εί­ναι ο σι­δη­ρό­δρο­μος.

Ο Δι­ευ­θυν­τής Στρα­τη­γι­κού Σχε­δια­σμού του Ο­ΣΕ κ. Σαμ­πα­τα­κά­κης πα­ρου­σί­α­σε την ε­πέ­κτα­ση του προ­α­στια­κού σι­δη­ρο­δρό­μου α­πό τον Ι­σθμό στο Λου­τρά­κι, η ο­ποί­α κα­τέ­στη ε­φι­κτή με­τά το έν­το­νο εν­δι­α­φέ­ρον και τη συ­νερ­γα­σί­α του Πε­ρι­φε­ρειά­ρχη Πε­λο­πον­νή­σου. Σύμ­φω­να με τον κ. Σαμ­πα­τα­κά­κη το έρ­γο έ­χει προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό 11,5 ε­κα­τομ­μύ­ρια ευ­ρώ, έ­χει κα­τα­τε­θεί στο Υ­πουρ­γεί­ο Με­τα­φο­ρών και Υ­πο­δο­μών και έ­χει ή­δη α­δει­ο­δο­τη­θεί πε­ρι­βαλ­λον­τι­κά.

Πα­ρόν­τες κα­τά την πα­ρου­σί­α­ση ή­ταν οι Θε­μα­τι­κοί Αν­τι­πε­ρι­φε­ρειά­ρχες Πε­λο­πον­νή­σου κ.κ. Νι­κο­λά­κου και Πα­πα­φω­τί­ου και ο Αν­τι­πε­ρι­φε­ρειά­ρχης Αρ­κα­δί­ας κ. Γι­αν­να­κού­ρας.