Σαρωτικές αλλαγές και υποχρεωτικά 14 έτη στα θρανία

sxolio1Αναμόρφωση της ύλης, αλλαγές στις Πανελλαδικές, 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, αλλαγή της δομής του Λυκείου και «τολμηρός» -όπως τον χαρακτήρισαν- ανασχεδιασμός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης τέθηκαν στο τραπέζι της χθεσινής έναρξης του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία υπό τη σκιά των μνημονιακών υποχρεώσεων και των συστάσεων του ΟΟΣΑ.

Μία ακόμη ενδιαφέρουσα πτυχή που αναλύει στον «Ελεύθερο Τύπο» ο πρόεδρος της Επιτροπής Αντώνης Λιάκος είναι η αναμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ξεκινώντας με δύο δημοφιλείς κλάδους, αυτούς της Υγείας και των Τεχνικών Επαγγελμάτων, με στόχο την αναβάθμιση ειδικοτήτων (όπως για παράδειγμα τα παραϊατρικά επαγγέλματα) αλλά και το ξεκαθάρισμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Παράλληλα, η αριστεία επανήλθε στις προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας και απέκτησε θέση στο χάρτη της χώρας. «Αναζητούμε την αριστεία στις φτωχογειτονιές κι όχι στα βόρεια προάστια», ήταν το σχόλιο του πρόεδρου της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου Αντώνη Λιάκου λίγο μετά την έναρξη εν μέσω εορτών της πρώτης σύσκεψης της Ολομέλειας.

«Έχουμε συνείδηση ότι μίας τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό και δεν εξαντλείται σε ένα-δύο χρόνια», ανέφερε ο υπουργός Νίκος Φίλης σε μια προσπάθεια να προλάβει εξαγγελίες για αλλαγές την επόμενη σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά. Πάντως, τα πορίσματα του διαλόγου θα μετατραπούν σε νομοσχέδιο, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή έως και το τέλος Απριλίου.

Τα βασικά σημεία του διαλόγου:

-14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Η ένταξη υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης είναι μέσα στα σχέδια της ηγεσίας, πρωτοβουλία που θα διευκολύνει τους γονείς, που αναγκάζονται να στραφούν σε ιδιωτικούς σταθμούς. Παράλληλα, η φοίτηση στο Λύκειο θα γίνει υποχρεωτική. Ο Νίκος Φίλης μίλησε για μεσοπρόθεσμη μετάβαση, απορρίπτοντας το σενάριο αλλαγής από την επόμενη σχολική χρονιά.

-Αναμόρφωση ειδικής αγωγής. Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι να ενταχθεί η ειδική αγωγή στο γενικό σχολείο, πλην των σοβαρών περιπτώσεων, με παράλληλη στήριξη στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές ανάγκες.

-Καθιέρωση ολοήμερου σχολείου. Διεύρυνση του ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα δημοτικά. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Αντώνης Λιάκος έδωσε ακόμα μία διάσταση στη λειτουργία των σχολείων κάνοντας λόγο για δίκτυο πρότυπων δράσεων. Συγκεκριμένα, ο κ. Λιάκος επιθυμεί τη συνεργασία των σχολείων με φορείς, ΜΚΟ και με τη συμβολή των δήμων στο πλαίσιο πολιτιστικών δράσεων αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ωρολόγιου προγράμματος.

-Αλλαγή δομής Λυκείου. Τροποποιήσεις στο πρόγραμμα και στα μαθήματα, ελάφρυνση της ύλης και ένταξη του κινηματογράφου και των τεχνών. Βέβαια, το σημείο που καίει τόσο την ηγεσία όσο και τους μαθητές είναι τι θα γίνει με τις Πανελλαδικές. Ο κ. Λιάκος επέμεινε στην ομιλία του ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις έχουν γίνει ο “γόρδιος δεσμός κάθε μεταρρύθμισης” κι έκανε λόγο για ριζοσπαστικούς τρόπους. Βέβαια, οι προτάσεις του που έγιναν πριν από μερικές εβδομάδες για απεμπλοκή κάποιων σχολών από τις εξετάσεις “μαζεύτηκαν” γρήγορα από την ηγεσία.

-Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Το νέο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών που αναμένεται αλλά και προγράμματα επιμόρφωσης για τους δασκάλους και τους καθηγητές.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος