Στην κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας μήκους 390 μέτρων και προϋπολογισμού 22,85 εκατ. ευρώ που βρίσκεται στα όρια των νομών Μεσσηνίας – Αρκαδίας.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Υποδομών, με το έργο αυτό ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολης-Καλαμάτας.
Η παράδοση στην κυκλοφορία της γέφυρας είναι αποτέλεσμα των «εντατικών και επίπονων προσπαθειών, αλλά και της μέριμνας της κυβέρνησης και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη που βρήκε το έργο σταματημένο» αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΟΞΩΤΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΤΣΑΚΩΝΑΣ
Η Τ4 είναι μια σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα. Αποτελείται από δύο ακρόβαθρα και ένα μεσόβαθρο. Οι θέσεις αυτών έχουν κριθεί με βεβαιότητα από τη γεωλογική μελέτη ως απόλυτα ευσταθείς.
Τα επί μέρους ανοίγματα, που δημιουργούνται ανέρχονται σε 90m και 300m. Το άνοιγμα των 90m γεφυρώνεται με ένα προεντεταμένο φορέα, με λοξή αντηρίδα οπλισμένου σκυροδέματος που στηρίζεται επί του μεσοβάθρου Μ1. Το άνοιγμα των 300m γεφυρώνεται εν μέρει (σε μήκος 40m) με προεντεταμένο φορέα, ολόσωμα συνδεδεμένο με λοξή αντηρίδα οπλισμένου σκυροδέματος επί του μεσοβάθρου.
Το υπόλοιπο του ανοίγματος σε μήκος 260m καλύπτεται με 2 χαλύβδινα τόξα κιβωτιοειδούς διατομής (εσωτερικών διαστάσεων 1,60m X 2,80m). Τα τόξα αυτά αποτελούνται από χαλυβδόφυλλα πάχους 70÷120mm (πέλματα) και 20÷40mm (κορμοί). Κάθε τόξο διαθέτει 20 αναρτήρες που διατάσσονται ανά 12m, αναρτώντας το σύμμεικτο κατάστρωμα από τις 2 κύριες διαμήκεις δοκούς.
Η γέφυρα αυτή, συνολικού μήκους 390m και μέγιστου ελευθέρου ανοίγματος 300m, είναι η 2η μεγαλύτερη στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος (μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου) και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως. Είναι ένα επιβλητικό έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από Έλληνες Μηχανικούς και τεχνίτες. Έχει συγκεντρώσει την προσοχή παγκόσμιας εκπαιδευτικών ιδρυμάτων όπως το Imperial College της Μεγάλης Βρετανίας με τακτικές επισκέψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών της Γεωτεχνικής Μηχανικής.
Η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας θα βρίσκεται πάντα εδώ για να συμβολίζει την αιώνια πάλη των μηχανικών με τις δυνάμεις της φύσης. Να επιβεβαιώνει την ιστορική ρήση του Αρχιμήδη «Δως μοι πα στω και ταν γάν κινάσω». Αλλά και να υπενθυμίζει ότι κάθε φορά που ο άνθρωπος περιφρονεί τους φυσικούς νόμους θα έρχεται αντιμέτωπος με τις πράξεις του. Οι πρόγονοί μας που ανέπτυξαν πρώτοι την επιστήμη της μηχανικής σέβονταν πάντα τους φυσικούς νόμους.