ΣΥΡΙΖΑ: «Πρέπει να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων με την επαναπρόσληψη των 249 πρώην υπαλλήλους της Ολυμπιακής»

aerolimenas athinonΜε ε­ρώ­τη­ση που συ­νυ­πο­γρά­φε­ται α­πό την Ευ­γε­νί­α Ου­ζου­νί­δου (Βου­λευ­τή Κο­ζά­νης)και τον Θα­νά­ση Πε­τρά­κο (Βου­λευ­τή Μεσ­ση­νί­ας), υ­πο­γραμ­μί­ζε­ται η α­πα­ξί­ω­ση της Υ­ΠΑ α­πό ό­λες τις κυ­βερ­νή­σεις μέ­χρι σή­με­ρα. Δι­α­πι­στώ­θη­κε, με ε­πι­θε­ώ­ρη­ση που πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε το πε­ρα­σμέ­νο Σε­πτέμ­βρη στην Υ­ΠΑ, ό­τι για πολ­λο­στή φο­ρά η χώ­ρα μας α­δυ­να­τεί να προ­σαρ­μο­στεί στα δι­ε­θνή πρό­τυ­πα της α­σφά­λειας πτή­σε­ων. Πα­ράλ­λη­λα η α­πό­φα­ση της κυ­βέρ­νη­σης για την α­πο­μά­κρυν­ση των ε­πι­φορ­τι­σμέ­νων με την ε­πι­θε­ώ­ρη­ση α­ε­ρο­σκα­φών 249 ερ­γα­ζο­μέ­νων στην Υ­ΠΑ, πρώ­ην υ­παλ­λή­λων της Ο­λυμ­πια­κής, θέ­τει υ­πό με­γά­λη αμ­φι­σβή­τη­ση την α­σφά­λεια των πτη­τι­κών μέ­σων.

Α­κο­λου­θεί το πλή­ρες κεί­με­νο της ε­ρώ­τη­σης:

 

Ε­ΡΩ­ΤΗ­ΣΗ-A­KE

ΠΡΟΣ τον Κ Υ­πουρ­γό Υ­πο­δο­μών, Με­τα­φο­ρών & Δι­κτύ­ων

ΘΕ­ΜΑ: «Πρέ­πει να δι­α­σφα­λι­στεί η α­σφά­λεια των πτή­σε­ων με την ε­πα­να­πρόσ­λη­ψη των 249 πρώ­ην υ­παλ­λή­λους της Ο­λυμ­πια­κής»

Το Δε­κέμ­βριο του 2000 δι­α­πι­στώ­θη­κε σε ε­πι­θε­ώ­ρη­ση του Δι­ε­θνούς Ορ­γα­νι­σμού Πο­λι­τι­κής Α­ε­ρο­πο­ρί­ας (I­C­AO) ό­τι η Υ­ΠΑ δι­έ­θε­τε 15 ε­πι­θε­ω­ρη­τές α­σφά­λειας πτή­σε­ων, οι ο­ποί­οι ε­πι­φορ­τί­ζον­ταν με τον έ­λεγ­χο 424 α­ε­ρο­σκα­φών και πε­ρισ­σό­τε­ρων των 4.000 α­δει­ών-πτυ­χί­ων α­ε­ρο­πο­ρι­κού προ­σω­πι­κού. Έ­τσι η χώ­ρα υ­πο­βαθ­μί­στη­κε σε ε­πί­πε­δο α­σφα­λεί­ας. Τον πε­ρα­σμέ­νο Σε­πτέμ­βριο, η Υ­ΠΑ δέ­χθη­κε μί­α α­κό­μη ε­πι­θε­ώ­ρη­ση κα­τά την ο­ποί­α δι­α­πι­στώ­θη­κε, για πολ­λο­στή φο­ρά, ό­τι η χώ­ρα μας α­δυ­να­τεί να προ­σαρ­μο­στεί στα δι­ε­θνή πρό­τυ­πα της α­σφά­λειας πτή­σε­ων. Στο πλαί­σιο αυ­τό, η Έ­νω­ση Πτυ­χι­ού­χων Τε­χνι­κών Α­ε­ρο­πλά­νων Ο­λυμ­πια­κής Α­ε­ρο­πο­ρί­ας (E­P­T­A­OA) κα­τήγ­γει­λε στις 8 του πε­ρα­σμέ­νου Νο­εμ­βρί­ου, ό­τι το προ­σω­πι­κό τη­ς Υ­ΠΑ, δεν μπο­ρεί να πα­ρέ­χει πι­στο­ποί­η­ση και α­πο­δέ­σμευ­ση πτη­τι­κών μέ­σων και α­ε­ρο­πο­ρι­κού υ­λι­κού, ό­πως ο­ρί­ζε­ται α­πό τους νό­μους Ευ­ρω­πα­ϊ­κού Ορ­γα­νι­σμού Α­σφά­λειας Α­ε­ρο­πο­ρί­ας (E­A­SA).

14 χρό­νια με­τά την υ­πο­βάθ­μι­ση τη­ς Ελ­λά­δας, η Υ­ΠΑ συ­νε­χί­ζει να υ­πο­λει­τουρ­γεί λό­γω της α­πα­ξί­ω­σης της α­πό ό­λες τις κυ­βερ­νή­σεις μέ­χρι σή­με­ρα.

Η α­πό­φα­ση για την α­πο­μά­κρυν­ση των ε­πι­φορ­τι­σμέ­νων με την ε­πι­θε­ώ­ρη­ση α­ε­ρο­σκα­φών 249 ερ­γα­ζο­μέ­νων στην Υ­ΠΑ, πρώ­ην υ­παλ­λή­λων της Ο­λυμ­πια­κής, η ο­ποί­α δη­μο­σι­εύ­θη­κε στο ΦΕΚ τον Ο­κτώ­βριο του 2013, θέ­τει υ­πό αμ­φι­σβή­τη­ση την α­σφά­λεια των πτη­τι­κών μέ­σων. Σή­με­ρα δεν υ­πάρ­χουν ε­πι­θε­ω­ρη­τές α­σφα­λεί­ας πτή­σε­ων με αρ­μο­δι­ό­τη­τα να ε­λέγ­χουν τις Σχο­λές Εκ­παί­δευ­σης Χει­ρι­στών αλ­λά και μη­χα­νι­κών α­ε­ρο­σκα­φών, με α­πο­τέ­λε­σμα οι ε­πι­θε­ω­ρή­σεις να γί­νον­ται α­κό­μη α­πό μό­νι­μους υ­παλ­λή­λους της Υ­πη­ρε­σί­ας, οι ο­ποί­οι ό­μως δεν πλη­ρούν τις προ­δι­α­γρα­φές. Η α­πό­φα­ση αυ­τή ή­ταν α­πόρ­ροι­α των μνη­μο­νια­κών δε­σμεύ­σε­ων της κυ­βέρ­νη­σης και ό­χι ε­νός πραγ­μα­τι­κού σχε­δί­ου α­να­δι­άρ­θρω­σης της υ­πη­ρε­σί­ας που θα αύ­ξα­νε την α­σφά­λεια των πτή­σε­ων και των ι­πτά­με­νων μέ­σων.

Η ελ­λη­νι­κή κυ­βέρ­νη­ση, ε­κτε­λών­τας τις ε­πι­τα­γές της τρό­ι­κας για μεί­ω­ση του α­ριθ­μού των δη­μο­σι­ών υ­παλ­λή­λων, α­πο­φά­σι­σε να θέ­σει α­δι­και­ο­λό­γη­τα σε δι­α­θε­σι­μό­τη­τα 249 πρώ­ην υ­παλ­λή­λους της Ο­λυμ­πια­κής, οι ο­ποί­οι εί­χαν α­πορ­ρο­φη­θεί α­πό την Υ­πη­ρε­σί­α Πο­λι­τι­κής Α­ε­ρο­πο­ρί­ας (Υ­ΠΑ) οι πε­ρισ­σό­τε­ροι εκ των ο­ποί­ων ή­ταν ε­πι­φορ­τι­σμέ­νοι με το έρ­γο της ε­πι­θε­ώ­ρη­σης των α­ε­ρο­σκα­φών που προ­σγει­ώ­νον­ταν στην Ελ­λά­δα.

Με την 2531/23.10.2013 Κοι­νή Α­πό­φα­ση των Υ­πουρ­γών Δι­οι­κη­τι­κής Με­ταρ­ρύθ­μι­σης και Η­λε­κτρο­νι­κής Δι­α­κυ­βέρ­νη­σης και Υ­πο­δο­μών, Με­τα­φο­ρών και Δι­κτύ­ων (ΦΕΚ Β 2698), κα­ταρ­γή­θη­καν ως «μη α­ναγ­καί­ες» 249 θέ­σεις ι­πτά­με­νων χει­ρι­στών και μη­χα­νι­κών α­ε­ρο­σκα­φών, κα­τ’ ε­φαρ­μο­γή της παρ.1 του άρ­θρου 90 του ν.4172/2013(ΦΕ­ΚΑ­1­67). Η α­πό­φα­ση αυ­τή έρ­χε­ται σε αν­τί­θε­ση με την α­πό­φα­ση του πεν­τα­με­λούς Υ­πε­ρε­σια­κού Συμ­βου­λί­ου Προ­σω­πι­κού της 10ης  και 11ης Αυ­γού­στου του 2011 σύμ­φω­να με την ο­ποί­α «δεν πλε­ο­νά­ζει προ­σω­πι­κό α­πό τους μη­χα­νι­κούς α­ε­ρο­σκα­φών».

Η α­πο­μά­κρυν­ση των πρώ­ην υ­παλ­λή­λων της Ο­λυμ­πια­κής εί­ναι α­κα­τα­νό­η­τη δε­δο­μέ­νο ό­τι το έρ­γο τους ή­ταν νευ­ραλ­γι­κής ση­μα­σί­ας, κα­θό­τι α­πο­τε­λούν ση­μαν­τι­κό κρί­κο στην α­λυ­σί­δα του ε­λέγ­χου της α­σφά­λειας πτή­σε­ων. Άλ­λω­στε, για τον λό­γο αυ­τό εί­χε α­πο­φα­σι­σθεί και η με­τα­φο­ρά τους α­πό την Ο­λυμ­πια­κή στην Υ­ΠΑ. Η α­πο­μά­κρυν­ση των  249 πρώ­ην υ­παλ­λή­λων της Ο­λυμ­πια­κή ή­ταν α­πο­τέ­λε­σμα πα­ρεμ­βά­σε­ων και μη­χα­νι­σμών προ­κει­μέ­νου να α­πο­πεμ­φθούν συγ­κε­κρι­μέ­νοι άν­θρω­ποι των ο­ποί­ων το έρ­γο ή­ταν α­ναμ­φι­σβή­τη­το, αλ­λά και ε­νο­χλη­τι­κό. Κι αυ­τό για­τί ε­πα­νει­λημ­μέ­νως πα­ρε­νέ­βη­σαν κα­τά συμ­φε­ρόν­των ι­δι­ω­τι­κών α­ε­ρο­πο­ρι­κών ε­ται­ρι­ών, οι ο­ποί­ες με τον έ­ναν ή τον άλ­λον τρό­πο πα­ρα­βιά­ζουν τους κα­νο­νι­σμούς και θέ­τουν υ­πό αμ­φι­σβή­τη­ση την α­σφά­λεια των πτή­σε­ων και των πτη­τι­κών μέ­σων.

Τέ­λος, α­πο­τέ­λε­σμα των α­πο­φά­σε­ων της δι­οί­κη­σης της Υ­ΠΑ κα­θώς και των α­πο­μα­κρύν­σε­ων προ­σω­πι­κού, η χώ­ρας μας υ­πο­βαθ­μί­στη­κε α­πό δυ­ο χώ­ρες (Ιν­δί­α, Κί­να) λό­γω χα­μη­λής α­ξι­ο­λό­γη­σης της Υ­ΠΑ. Στο πα­ρα­πά­νω έρ­χε­ται να προ­στε­θεί και η προ­ει­δο­ποί­η­ση του Ευ­ρω­πα­ϊ­κού Ορ­γα­νι­σμού Α­σφά­λειας Α­ε­ρο­πο­ρί­ας (E­A­SA) α­πό τον πε­ρα­σμέ­νο Δε­κέμ­βριο για το εν­δε­χό­με­νο κα­θή­λω­σης κά­θε α­ε­ρο­σκά­φους που θα προ­σγει­ώ­νε­ται στη χώ­ρα μας, λό­γω της α­δυ­να­μί­ας δι­ε­νέρ­γειας των α­πα­ραί­τη­των ε­λέγ­χων.

 

Κα­τό­πιν των πα­ρα­πά­νω ε­ρω­τά­ται ο αρ­μό­διος Υ­πουρ­γός :

Για­τί η κυ­βέρ­νη­ση έ­θε­σε σε δι­α­θε­σι­μό­τη­τα τους 249 πρώ­ην υ­παλ­λή­λους της Ο­λυμ­πια­κής, οι ο­ποί­οι εί­χαν α­πορ­ρο­φη­θεί α­πό την Υ­πη­ρε­σί­α Πο­λι­τι­κής Α­ε­ρο­πο­ρί­ας (Υ­ΠΑ), ό­ταν οι πε­ρισ­σό­τε­ροι ή­ταν ε­πι­φορ­τι­σμέ­νοι με το έρ­γο της ε­πι­θε­ώ­ρη­σης των α­ε­ρο­σκα­φών που προ­σγει­ώ­νον­ταν στην Ελ­λά­δα;

Σκο­πεύ­ει το Υ­πουρ­γεί­ο να δι­α­κό­ψει την δι­α­θε­σι­μό­τη­τα των 249 πρώ­ην υ­παλ­λή­λων της Ο­λυμ­πια­κής και να τους θέ­σει ά­με­σα στην δι­ά­θε­ση της υ­πη­ρε­σί­ας τους;

Α­πό την η­μέ­ρα που τέ­θη­καν σε δι­α­θε­σι­μό­τη­τα οι 249 πρώ­ην υ­πάλ­λη­λοι της Ο­λυμ­πια­κής, ποι­οι πραγ­μα­το­ποι­ούν τις ε­πι­θε­ω­ρή­σεις των α­ε­ρο­σκα­φών που προ­σγει­ώ­νον­ται στην Ελ­λά­δα; Δι­α­θέ­τουν τα α­πα­ραί­τη­τα προ­σόν­τα και πι­στο­ποι­ή­σεις για τους ε­λέγ­χους αυ­τούς;

Πώς δι­και­ο­λο­γεί­ται ό­τι οι 249 πρώ­ην ερ­γα­ζό­με­νοι της Ο­λυμ­πια­κής που με­τα­κι­νή­θη­καν στην Υ­ΠΑ ως α­πα­ραί­τη­τοι, στην συ­νέ­χεια κρί­θη­καν ως «μη α­ναγ­καί­οι»;

Σε ποι­α κα­τη­γο­ρί­α έ­χει κα­τα­τά­ξει η Α­με­ρι­κα­νι­κή F­AA την Υ­ΠΑ;

Έ­χει προ­χω­ρή­σει η Υ­ΠΑ σε συμ­βά­σεις με ε­ξω­τε­ρι­κούς συ­νερ­γά­τες για την κά­λυ­ψη των α­ναγ­κών της; Αν ναι, τι α­νάγ­κες κα­λύ­πτουν; Και με τι συμ­βά­σεις;

Έ­χει προ­χω­ρή­σει η Υ­ΠΑ σε συμ­βά­σεις με ε­ξω­τε­ρι­κούς συ­νερ­γά­τες υ­παλ­λή­λους του I­C­AO; Αν ναι, τι α­νάγ­κες κα­λύ­πτουν; Και με τι συμ­βά­σεις;

Αί­τη­σης κα­τά­θε­σης εγ­γρά­φων

Πα­ρα­κα­λεί­σθε να κα­τα­θέ­σε­τε στην Ε­θνι­κή Αν­τι­προ­σω­πεί­α:

Ό­λα τα α­παι­τού­με­να έγ­γρα­φα, που τεκ­μη­ρι­ώ­νουν τις α­παν­τή­σεις στα πα­ρα­πά­νω.

Ό­λα τα σχε­τι­κά έγ­γρα­φα συμ­βά­σε­ων της Υ­ΠΑ, για την κά­λυ­ψη α­ναγ­κών ό­πως α­να­φέ­ρε­ται στα ε­ρω­τή­μα­τα.

Την αρ.799 Έκθεση Αναδιοργάνωσης της ΥΠΑ.