Τα μαθήματα-νάρκες των πανελλαδικών -Ποιοι παράγοντες θα καθορίσουν το «ασανσέρ» των βάσεων

PANELLADIKESΣτη μά­χη των πα­νελ­λα­δι­κών ε­ξε­τά­σε­ων ρί­χνον­ται την ερ­χό­με­νη Τε­τάρ­τη πε­ρί­που 100.000 υ­πο­ψή­φιοι, με την α­γω­νί­α να «χτυ­πά­ει κόκ­κι­νο», κα­θώς φέ­τος κα­ταρ­γή­θη­κε ο πρό­σθε­τος α­ριθ­μός θέ­σε­ων για τις κα­τη­γο­ρί­ες ει­δι­κών κρι­τη­ρί­ων, ό­πως τρί­τε­κνοι και πο­λύ­τε­κνοι και ό­λοι πλέ­ον δι­α­γω­νί­ζον­ται ε­πί ί­σοις ό­ροις.

Η εν­σω­μά­τω­ση των υ­πο­ψη­φί­ων των ει­δι­κών κα­τη­γο­ρι­ών στη γε­νι­κή σει­ρά α­να­μέ­νε­ται να προ­κα­λέ­σει α­να­τρο­πές στις βά­σεις ει­σα­γω­γής. Τρεις εί­ναι οι πα­ρά­γον­τες, σύμ­φω­να με το «Έ­θνος», που θα κα­θο­ρί­σουν το «α­σαν­σέρ» των βά­σε­ων: Οι προ­τι­μή­σεις των υ­πο­ψη­φί­ων έ­τσι ό­πως θα α­πο­τυ­πω­θούν στα μη­χα­νο­γρα­φι­κά δελ­τί­α, ο βαθ­μός δυ­σκο­λί­ας των θε­μά­των και οι ε­πι­δό­σεις των ει­δι­κών κα­τη­γο­ρι­ών.

Με­τεγ­γρα­φές για τρί­τε­κνους και πο­λύ­τε­κνούς στο «σπί­τι» τους

Η αλ­λα­γή του νο­μι­κού πλαι­σί­ου για τις με­τεγ­γρα­φές, και για τους τρί­τε­κνους και τους πο­λύ­τε­κνους, δι­α­μορ­φώ­νει νέ­ο το­πί­ο. Θα έ­χουν την ευ­και­ρί­α να ει­σα­χθούν σε υ­ψη­λό­βαθ­μα τμή­μα­τα κον­τά στον τό­πο κα­τοι­κί­ας τους, αρ­κεί να ε­ξα­σφα­λί­σουν τη βά­ση ει­σα­γω­γής σε έ­να ο­μο­ει­δές τμή­μα ε­παρ­χια­κού Α­ΕΙ-ΤΕΙ, το ο­ποί­ο θα α­παι­τεί πο­λύ λι­γό­τε­ρα μό­ρια.

Τα S­OS μα­θή­μα­τα

Θε­τι­κή κα­τεύ­θυν­ση: Το «αγ­κά­θι» πα­ρα­δο­σια­κά εί­ναι τα Μα­θη­μα­τι­κά. Πέρ­σι μό­λις το 9,37% των υ­πο­ψη­φί­ων κα­τόρ­θω­σε να γρά­ψει πά­νω α­πό 18. Δυ­σκο­λί­α υ­πήρ­ξε και στη Βι­ο­λο­γί­α με το πο­σο­στό των α­ρι­στού­χων να φτά­νει στο 32,16%, το χα­μη­λό­τε­ρο της τρι­ε­τί­ας. Ο υ­πο­ψή­φιος που θα γρά­ψει κα­λά σε Μα­θη­μα­τι­κά και Βι­ο­λο­γί­α εί­ναι αυ­τός που θα έ­χει και τις πε­ρισ­σό­τε­ρες πι­θα­νό­τη­τες να «χτυ­πή­σει» μια κα­λή σχο­λή. Οι θέ­σεις που α­φαι­ρέ­θη­καν α­πό τη θε­ω­ρη­τι­κή κα­τεύ­θυν­ση κα­τα­νε­μή­θη­καν στους υ­πο­ψη­φί­ους κυ­ρί­ως της θε­τι­κής, με α­πο­τέ­λε­σμα αυ­τοί να θε­ω­ρούν­ται κα­τά κά­ποι­ο τρό­πο «κερ­δι­σμέ­νοι».

Θε­ω­ρη­τι­κή κα­τεύ­θυν­ση: Το δύ­σκο­λο μά­θη­μα θε­ω­ρούν­ται τα Αρ­χαί­α Ελ­λη­νι­κά, ό­που κα­τορ­θώ­νει να α­ρι­στεύ­σει λι­γό­τε­ρο α­πό το 10% των υ­πο­ψη­φί­ων. Μά­θη­μα- κλει­δί, ό­μως, πα­ρα­μέ­νει η Νε­ο­ελ­λη­νι­κή Λο­γο­τε­χνί­α που, μα­ζί με τα Αρ­χαί­α, κα­θο­ρί­ζουν τις βά­σεις των θε­ω­ρη­τι­κών σχο­λών. Τα θέ­μα­τα της Νε­ο­ελ­λη­νι­κής Λο­γο­τε­χνί­ας δι­α­χρο­νι­κά δη­μι­ουρ­γούν προ­βλή­μα­τα στους υ­πο­ψη­φί­ους και πλή­θος αυ­τών γρά­φει κά­τω α­πό τη βά­ση. Οι υ­πο­ψή­φιοι που στο­χεύ­ουν ψη­λά φέ­τος, πρέ­πει πά­ση θυ­σί­α να γρά­ψουν κα­λά και στα δύ­ο αυ­τά μα­θή­μα­τα, κα­θώς ε­κτι­μά­ται ό­τι στις θε­ω­ρη­τι­κές σχο­λές θα α­νέ­βουν κι άλ­λο οι βά­σεις. Αυ­τό θα ο­φεί­λε­ται και στο γε­γο­νός ό­τι οι ει­σα­κτέ­οι α­πό το 1ο ε­πι­στη­μο­νι­κό πε­δί­ο, που κα­τά κύ­ριο λό­γο δη­λώ­νει η θε­ω­ρη­τι­κή κα­τεύ­θυν­ση, μει­ώ­θη­καν κι άλ­λο φέ­τος κα­τά 465 θέ­σεις στα πα­νε­πι­στή­μια, ε­νώ στα ΤΕΙ έ­μει­ναν στα­θε­ροί.

Τε­χνο­λο­γι­κή κα­τεύ­θυν­ση: Μα­θη­μα­τι­κά και Φυ­σι­κή θα κρί­νουν την ει­σα­γω­γή ή μη των παι­δι­ών που θα ε­πι­λέ­ξουν σχο­λές της τε­χνο­λο­γι­κής κα­τεύ­θυν­σης, που έ­χει και τους πε­ρισ­σό­τε­ρους υ­πο­ψη­φί­ους. Τα Μα­θη­μα­τι­κά α­πο­τε­λούν το μά­θη­μα-νάρ­κη, με το πο­σο­στό α­πο­τυ­χί­ας κά­θε χρό­νο να κυ­μαί­νε­ται α­πό 60-80%. Α­μέ­σως με­τά α­κο­λου­θεί η Φυ­σι­κή, ε­νώ μα­κρά πα­ρά­δο­ση χα­μη­λών ε­πι­δό­σε­ων έ­χει και η Α­νά­πτυ­ξη Ε­φαρ­μο­γών, με έ­ναν στους δύ­ο να γρά­φει κά­τω α­πό τη βά­ση. Και οι υ­πο­ψή­φιοι της Τε­χνο­λο­γι­κής κα­τεύ­θυν­σης, πάν­τως, θε­ω­ρούν­ται ευ­νο­η­μέ­νοι α­πό το κό­ψι­μο θέ­σε­ων στη θε­ω­ρη­τι­κή κα­τεύ­θυν­ση.

iefimerida.gr