Να ενταχθεί ως θέμα στην ημερήσια διάταξη του Περιφερειακού συμβουλίου η υποβίβαση των δημοτικών σχολείων ζητούν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου.
Ακολουθεί η πρόταση:
Θέμα: Ενέργειες της Περιφέρειας ώστε να ανακληθεί η απόφαση για τον υποβιβασμό των Δημοτικών Σχολείων
Κ. Πρόεδρε κ. Περιφερειάρχη,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Είμαστε υποχρεωμένοι να μετατρέψουμε την επερώτηση που έχουμε καταθέσει σε κατεπείγουσα πρόταση ένταξης θέματος προ Η.Δ. διότι η πολιτική Μητσοτάκη – Κεραμέως έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στη Μεσσηνία με συνέπεια να μην μπορεί να ξεκινήσει ομαλά η νέα σχολική χρονιά . Νέα κινητοποίηση γονιών και μαθητών και γίνεται σήμερα Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου στη Καλαμάτα αφού η κυβέρνηση δεν ανακαλεί την απόφαση της για υποβιβασμό των Δημοτικών Σχολείων στη Μεσσηνία.Η δε Περιφερειακή Αρχή «έχει πιεί το αμίλητο νερό» και δεν βλέπει ούτε ακούει τη θύελλα των αντιδράσεων και τις καθημερινές κινητοποιήσεις γονιών , μαθητών εκπαιδευτικών ούτεφαίνεται να βλέπει τις αντιδράσεις των Δήμων.
Κ. Πρόεδρε κ. Περιφερειάρχη,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Δυστυχώς η νέα σχολική χρονιά δεν ξεκινάει καλά .Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν προχώρησε στις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να μειώσει τον αριθμό των παιδιών σε κάθε τάξη αλλά με όχημα Διευθυντές Εκπαίδευσης όπως πχ στη Μεσσηνία οι οποίοι βάζουν την προσήλωση στις κυβερνητικές εντολές πάνω από τους μαθητές προχώρησε σε υποβάθμιση Δημοτικών Σχολείων .Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Μεσσηνίαςυποβάθμισε αιφνιδιαστικά τα Δημοτικά Σχολεία Κορώνης , Κάμπου, Δωρίου ,Διαβολιτσίου, Χώρας ,Μερόπης .
Το γεγονός αυτό έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών. Οι Δήμοι Πύλου- Νέστορος και Οιχαλίας διαφωνούν και έχουν προχωρήσει σε διαβήματα διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας .Επίσης την Δευτέρα 13 Σεπτέμβρη εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές συγκεντρώθηκαν έξω από το Διοικητήριο της Μεσσηνίας και ζήτησαν την ανάκληση της απαράδεκτης και αντιεκπαιδευτικής αυτής απόφασης.
Στη συγκέντρωση τόνισαν ότι διαφωνούν ριζικά και κατηγορηματικά με:
-τους υποβιβασμούς σχολικών μονάδων
-τις συμπτύξεις τμημάτων
-τα πληθωρικά τμήματα
Απαιτούν και συμφωνούμε φυσικά :
– Να ανακληθεί αυτή η αντιεκπαιδευτική απόφαση και να μην υποβαθμιστεί κανένα σχολείο , καθ’ υπέρβαση των προβλέψεων που αφορούν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών διότι η απόφαση αυτή θα έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών και μάλιστα όταν τα δυο προηγούμενα χρόνια οι μαθητές έκαναν λίγες ώρες δια ζώσης διδασκαλίας λόγω της πανδημίας.
-Να γίνει μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές..
-Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές. Παράλληλη στήριξη για όλους τους μαθητές που αποδεδειγμένα τη χρειάζονται.
-Αυξημένη χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας από το κράτος (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας πχ μάσκες, αντισηπτικά κλπ).
-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19.
-Άμεση λήψη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών μέτρων για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση, με παράλληλο περιορισμό της ύλης των μαθημάτων ώστε να καταστεί δυνατή η κάλυψη όλων των μαθησιακών «κενών»
Κ. Πρόεδρε κ. Περιφερειάρχη, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Επειδή:
1.Κάθε υποβιβασμός, συγχώνευση και συνδιδασκαλία τάξεων σε διαφορετικού τύπου μαθητικές ανάγκες, θα δυσχεράνει την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες και ανάγκες των μαθητών και θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της μαθησιακής διαδικασίας.
2.Τα παιδαγωγικά κριτήρια πρέπει να υπερτερούν των οικονομικών λόγων διότι όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες , στην παρεχόμενη εκπαίδευση.
3.Οι περιφερειακές σχολικές μονάδες θα πρέπει να στηρίζονται με την πλήρη και έγκαιρη στελέχωσή τους έτσι ώστε να δημιουργείται ισχυρό κίνητρο για την παραμονή των μαθητών σε αυτές και κατά της μετακίνησής τους σε σχολικές μονάδες της πόλης.
- Η νομοθεσία πρέπει να αλλάξει και να προβλέψει 6 θέσια Δημοτικά σχολεία σε όλες τις Πρωτεύουσες των Δημοτικών Ενοτήτων .
- Μέχρι τώρα η Περιφερειακή Αρχή δεν έχει πάρει θέση στο σοβαρό αυτό θέμα το οποίο έχει αναστατώσει τους γονείς τους μαθητές τους εκπαιδευτικούς και τις τοπικές κοινωνίες από τις 23 Αυγούστου.
Οφείλει το Περιφερειακό Συμβούλιο και ο Περιφερειάρχης να πάρει θέση πάνω στο βασικό αίτημα που έχουν οι γονείς, οι μαθητές ,οι εκπαιδευτικοί και τις τοπικές κοινωνίες και να απαιτήσει με πράξεις και ενέργειες :
- Να ανακληθεί σήμερα αυτή η αντιεκπαιδευτική απόφαση και να μην υποβαθμιστεί κανένα σχολείο , καθ’ υπέρβαση των προβλέψεων που αφορούν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών.
- Θα απαιτήσει να αλλάξει η νομοθεσία ώστε να προβλέπονται 6 θέσια Δημοτικά σχολεία σε όλες τις Πρωτεύουσες των Δημοτικών Ενοτήτων.
- Για τους μαθητές ΑΜΕΑναυλοποιήσειτην από 25/01/2021 ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου η οποία είναι σαφής και λέει «με δεδομένο ότι το ΦΕΚ ορίζει μέχρι και 4 άτομα και όχι 4 άτομα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, το ΠεΣυΠ αποφασίζει: Οι μαθητές ΑΜΕΑ από σήμερα και στο εξής επιτρέπεται να μετακινηθούν μέχρι και 2 άτομα με ένα ταξί». Το ΠεΣυΠ εξουσιοδοτεί την Οικονομική Επιτροπή να υλοποιήσει άμεσα την απόφαση αυτή και να προχωρήσει στη μίσθωση των επιπλέον ταξί.»;
- Να σταθεί αλληλέγγυο στα υπόλοιπα αιτήματα των εκπαιδευτικών των γονιών και των μαθητών για :
-Να γίνει μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα με ανώτατο όριο τους 15 μαθητές..
-Αυξημένες προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη όλων των απαραίτητων εκπαιδευτικών αναγκών σε όλες τις ειδικότητες και όλες τις δομές. Παράλληλη στήριξη για όλους τους μαθητές που αποδεδειγμένα τη χρειάζονται.
-Αυξημένη χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας από το κράτος (δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας πχ μάσκες, αντισηπτικά κλπ).
-Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λόγω covid-19.
-Άμεση λήψη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών μέτρων για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση, με παράλληλο περιορισμό της ύλης των μαθημάτων ώστε να καταστεί δυνατή η κάλυψη όλων των μαθησιακών «κενών»
Οι προτείνοντες σύμβουλοι
Θανάσης Πετράκος
Δημοσθένης Δρούγκας