Τουρισμός – Το δυνατό χαρτί της Πελοποννήσου γίνεται η Αχίλλειος πτέρνα της

Γράφει η Αντωνία Μπούζα 

 Τέσσερις μήνες στο τιμόνι της Περιφέρειας Πελοποννήσου ο κ. Νίκας, κακοποίησε εκτός της αλήθειας των στοιχείων που αφορούν το τουριστικό μας προϊόν και την ίδια την εικόνα του ραγδαία ανερχόμενου μέχρι χθες τουριστικού μας προορισμού.

Αδυνατώντας να κατανοήσει την αξία ενός δημοφιλούς Branding για έναν προορισμό, κινείται αποσπασματικά και καθηλωτικά, σε ότι αφορά τον τουρισμό μας.

Καταδικάζει μεν το branding, αλλά δεν προτείνει δε κάτι διαφορετικό, που ίσως ήταν αναγκαίο από τις  νέες τάσεις στον τουρισμό για την ενίσχυση της ελκυστικότητάς μας.

Μετέχει στις ήδη οργανωμένες εκδηλώσεις στο εξωτερικό από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, με πρωτοφανή όμως ανοργανωσιά και ισχνή έως απαράδεκτη εκπροσώπηση, ενώ μετέχοντας στις κεντρικές συναντήσεις του Υπουργείου σε επίπεδο Χώρας, με χαμηλή εκπροσώπηση, χωρίς ατζέντα, κατόρθωσαν μόνο να δυσφημίσουν την  Πελοπόννησο.

Παρά το ότι εμφανώς δεν έχει ακόμη την στοιχειώδη κρίση να αξιολογήσει σε ποίες οργανώσεις πρέπει να μετάσχει η Περιφέρειά μας, οφείλει όπου μετέχει,  να διαφυλάττει την εικόνα της Πελοποννήσου κάτι που δυστυχώς δεν συνέβη, στην ενδιαφέρουσα κατά τα λοιπά, οργάνωση της ΕΝ.Π.Ε. στο Πεδίον του Άρεως.

Χωρίς προετοιμασία και στοιχειώδη επίβλεψη, που θα διασφάλιζε την ανεκτή θέση μας στον επιλεγέντα χώρο, αλλά και την εικόνα μας, με υψηλό κόστος και φυσικά απ΄ευθείας ανάθεση αναδόχου, μετείχαμε στο Θεματικό Πάρκο Χριστουγέννων, προκειμένου υποτίθεται, να αναδείξουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, την παράδοσή μας και τα διάφορα εύγευστα προϊόντα του τόπου μας.

Αντί αυτού, ο απόλυτος τραγέλαφος. Σε μία απόμακρη γωνία του Πάρκου το περίπτερό μας, κοντά σε άλλους πάγκους όπου πωλούνταν εσώρουχα, με ενημερωτικά έντυπα της ….πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αργολίδας στο κακόγουστα στολισμένο τραπέζι, με τεράστιες νάϋλον σακούλες σκισμένες για να παίρνουν κάποια λιγοστά προϊόντα, οι ελάχιστοι επισκέπτες, ενώ η πληροφόρηση για τον προορισμό ανύπαρκτη.

Στην κεντρική εκδήλωση δε, της 20/12 της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπου παραβρέθηκε και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης, ελάχιστος έως μηδενικός κόσμος ήταν παρόν, ενώ η επιλογή της παρουσίασης της παράδοσης των Χριστουγέννων στην Πελοπόννησο, χρήζει άλλης προσέγγισης, διότι απλά ήταν τραγική. Φανταστείτε πως ως αναφερόμενο κύριο έθιμο της  Πελοποννήσου ήταν η…γριά η κότα που αναζητούν οι Πελοποννήσιοι για το γιορτινό τραπέζι, διότι όπως ελέχθη, η γριά κότα έχει το ζουμί!

Ωχριά και η εύγεστη γουρνοπούλα που είχε επιλεγεί στο μακρινό παρελθόν, για να προβάλει τον τόπο μας.

Μάλιστα στη συνέχεια, προσπάθησε η Περιφερειακή Αρχή, αυτήν την αποτυχία να την εμφανίσει μέσω δελτίων τύπου, ως επιτυχημένη πρωτοβουλία.

Ο τουρισμός όμως απαιτεί σχεδιασμό, συνέπεια και καινοτομία, αλλιώς η απώλεια όσων θετικών πετύχαμε με κόπο τόσα χρόνια θα είναι μεγάλη, διότι ο ανταγωνισμός απλά θα μας αφήσει πολύ πίσω.

Καλώ τον κ.Νίκα προσωπικά, να σταματήσει να δυσφημεί ο ίδιος με όσα λέει την Πελοπόννησο, να μάθει τι έχει μέχρι σήμερα γίνει για την τουριστική ανάπτυξη του τόπου και να μας ενημερώσει για το δικό του σχεδιασμό.

Υπερβολές και αναλήθειες, που έχουν ως στόχο να πλήξουν την εικόνα τα προγενέστερης διοίκησης της Περιφέρειας, μόνο κακό κάνουν στον τόπο.

Ποιος μπορεί άραγε να ξεχάσει όσα αναληθή και συκοφαντικά ειπώθηκαν ακόμη και σε πανελλαδικής εμβέλειας μέσα ενημέρωσης;

Εκεί όπου παρουσίαζε ως άθλιους  τους δρόμους στην Πελοπόννησο, την επισκεψιμότητά μας ως ισχνή, μόλις 500.000 επισκεπτών, λέγοντας ακόμη ψευδώς πως είμαστε  μία περιοχή που κατέχει το 60% των αρχαιολογικών χώρων της Χώρας;

Επειδή αρκετά κάναμε υπομονή κ.Νίκα σας καλώ να ενημερώσετε σωστά την κοινωνία. Ειδάλλως θα δημοσιοποιηθούν τα ορθά στοιχεία που σκοπίμως παραποιήσατε .

Άλλωστε ας μην ξεχνάμε αυτό που έχει πει ο Αβραάμ Λίνκολν «Μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι όλους όλο τον καιρό”.

Η Αντωνία Μπούζα είναι Περιφερειακή Σύμβουλος Πελοποννήσου, πρώην Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας