Αλλάζει ριζικά και το καθεστώς εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την 1η Ιουνίου και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr καταργούνται οι προϋποθέσεις των Οδηγιών εκπομπών ρύπων, τα γνωστά Euro1,2,3,4,5 και 6 αλλά και το θέμα του «διπλού Τέλους Ταξινόμησης».
Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα είναι ίδιος και εκείνον που θα ισχύσει στα καινούρια αυτοκίνητα δηλαδή θα υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων και τις εκπομπές ρύπων αλλά θα υπάρχουν και οι συντελεστές απομείωσης των τιμών ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος αλλά και τα έτη κυκλοφορίας ων οχημάτων.
Οι συντελεστές απομείωσης των τιμών σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι οι ίδιοι με εκείνους που ισχύουν σήμερα και διαχωρίζονται σε πέντε κατηγορίες που περιλαμβάνουν 4Χ4, Hatchback (5θυρα-3θυρα), Σεντάν (4θυρα), Κάμπριο, Κουπέ-Ρόουντστερ και Οχήματα Πολλαπλών Χρήσεων (MPV). Η κάθε κατηγορία έχει διαφορετικούς συντελεστές μείωσης, ωστόσο τα σεντάν αυτοκίνητα λαμβάνουν τις υψηλότερες εκπτώσεις από τις υπόλοιπες κατηγορίες.
Ειδικότερα για το 1ο έτος κυκλοφορίας η μείωση της αξίας λόγω παλαιότητας ανέρχεται σε ένα σεντάν στο 25%.
Αντίστοιχα ένα σεντάν που έχει ήδη κυκλοφορήσει σε κάποιο άλλο κράτος – μέλος πριν από 5 χρόνια ο συντελεστής απομείωσης φθάνει στο 68% ενώ αν το εισαγόμενο σεντάν όχημα έχει κυκλοφορήσει πριν από 7 έτη τότε ο συντελεστής απομείωσης ανέρχεται σε 77%.
Πάντως η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 10% της αξίας ενώ η συνολική απομείωση (παλαιότητα και διανυθέντα χιλιόμετρα) δεν μπορεί να υπερβαίνει το 95%.
Το νέο καθεστώς φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θεωρείται πιο δίκαιο ενώ παράλληλα το οικονομικό επιτελείο με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αποφεύγει πιθανά πρόστιμα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο λόγω υπερφορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν προηγούμενες οδηγίες ρύπων.
Επίσης το οικονομικό επιτελείο για να βάλει ένα τέλος στο γύρισμα των χιλιομέτρων εξετάζει να αναγράφονται στην ‘Αδεια Κυκλοφορίας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα χιλιόμετρα με τα οποία εκτελωνίστηκε το όχημα και να περιορίσει το φαινόμενο που χρησιμοποιούν πολλοί έμποροι για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές.
Δηλαδή ότι χιλιόμετρα αναγράφει το Πιστοποιητικό Ταξινόμησης θα αναγράφει και η 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας του οχήματος στην Ελλάδα.