Το Πελοποννησιακό κρασί στην διεθνή έκθεση κρασιών Prowein στο Dusseldorf

ekthesi krasionΙ­δι­αί­τε­ρα θε­τι­κή κρί­νε­ται η πρώ­τη συγ­κρο­τη­μέ­νη πα­ρου­σί­α του Πε­λο­πον­νη­σια­κού κρα­σιού στη δι­ε­θνή έκ­θε­ση Prowein στη Messe Dusseldorf, την ο­ποί­α ε­ξα­σφά­λι­σε και συ­νέ­δρα­με η Πε­ρι­φέ­ρεια Πε­λο­πον­νή­σου, μέ­σω της Α­νώ­νυ­μης Α­να­πτυ­ξια­κής Ε­ται­ρεί­ας Ο.Τ.Α. «Πε­λο­πόν­νη­σος Α.Ε.» το χρο­νι­κό δι­ά­στη­μα 23 – 25 Μαρ­τί­ου .

Στό­χος μας, σύμ­φω­να με τον Πε­ρι­φε­ρειά­ρχη Πε­λο­πον­νή­σου, εί­ναι να α­να­δεί­ξου­με συγ­κρο­τη­μέ­να τα συγ­κρι­τι­κά μας πλε­ο­νε­κτή­μα­τα, α­νά­με­σα στα ο­ποί­α δι­α­κρι­τή θέ­ση κα­τέ­χει το Πε­λο­πον­νη­σια­κό κρα­σί, αλ­λά και να ε­νι­σχύ­σου­με την ε­ξω­στρέ­φεια των Πε­λο­πον­νη­σί­ων πα­ρα­γω­γών, με ση­μαί­α μας την ποι­ό­τη­τα των προ­ϊ­όν­των, αλ­λά και τη ζεύ­ξη τους με τη δι­α­κρι­τή ταυ­τό­τη­τα της Πε­λο­πον­νή­σου.

ekthesi krasion1Το πε­ρί­πτε­ρο της Πε­ρι­φέ­ρειας Πε­λο­πον­νή­σου και της Έ­νω­σης Οι­νο­ποι­ών Αμ­πε­λουρ­γών Πε­λο­πον­νή­σου κα­τεί­χε δι­α­κρι­τή θέ­ση στο χώ­ρο του Ο.Π.Ε, κά­τω α­πό τα σή­μα­τα της «Μυ­θι­κής Πε­λο­πον­νή­σου».  Φέ­τος ή­ταν η 20η συ­νε­χό­με­νη χρο­νιά που ο εκ­θε­σια­κός χώ­ρος Messe D­ϋ­s­s­e­l­d­o­rf στη Γερ­μα­νί­α ά­νοι­ξε τις πύ­λες του στο κοι­νό για να φι­λο­ξε­νή­σει την έκ­θε­ση Prowein, μί­α α­πό τις με­γα­λύ­τε­ρες και πλέ­ον α­να­γνω­ρι­σμέ­νες εκ­θέ­σεις οί­νου α­νά την υ­φή­λιο, που α­πευ­θύ­νε­ται σε ε­παγ­γελ­μα­τί­ες του χώ­ρου του κρα­σιού και φι­λο­ξέ­νη­σε 4.830 εκ­θέ­τες α­πό 47 χώ­ρες.

Τα α­πο­τε­λέ­σμα­τα ή­ταν ι­δι­αί­τε­ρα ση­μαν­τι­κά, κα­θώς η ε­πι­σκε­ψι­μό­τη­τα της έκ­θε­σης πα­ρου­σί­α­σε ά­νο­δο και άγ­γι­ξε τους 48.000 ε­πι­σκέ­πτες, οι ο­ποί­οι εί­χαν την ευ­και­ρί­α στο ο­μα­δι­κό πε­ρί­πτε­ρο του Ελ­λη­νι­κού Ορ­γα­νι­σμού Ε­ξω­τε­ρι­κού Εμ­πο­ρί­ου να μυ­η­θούν στα μυ­στι­κά της α­πό­λαυ­σης του ποι­ο­τι­κού ελ­λη­νι­κού κρα­σιού. Ση­μαν­τι­κή θέ­ση στο ο­μα­δι­κό πε­ρί­πτε­ρο του Ο.Π.Ε. εί­χε η Έ­νω­ση Οι­νο­πα­ρα­γω­γών Αμ­πε­λώ­να Πε­λο­πον­νή­σου, με συμ­με­το­χή 21 πα­ρα­γω­γών.

ekthesi krasion2Το πε­ρί­πτε­ρο της ΕΝ.Ο.Α.Π. ε­πι­σκέ­φθη­κε η γραμ­μα­τέ­ας του γρα­φεί­ου εμ­πο­ρι­κών και οι­κο­νο­μι­κών υ­πο­θέ­σε­ων του Προ­ξε­νεί­ου κ. Αν­τι­γό­νη Μα­ρι­ό­λη, ο σύμ­βου­λος εμ­πο­ρι­κών και οι­κο­νο­μι­κών υ­πο­θέ­σε­ων κος. Ι­ά­κω­βος Κολ­λά­ρος και εκ­πρό­σω­ποι της «Πε­λο­πόν­νη­σος Α.Ε.», με­τα­ξύ των ο­ποί­ων και ο δι­ευ­θύ­νων σύμ­βου­λος, κος Κων­σταν­τί­νος Μπι­τζής με κύ­ριο θέ­μα συ­ζή­τη­σης την προ­βο­λή και  προ­ώ­θη­ση των ελ­λη­νι­κών κρα­σι­ών στο ε­ξω­τε­ρι­κό.

Στο πλαί­σιο της Έκ­θε­σης και για την κα­λύ­τε­ρη δυ­να­τή προ­βο­λή της ελ­λη­νι­κής συμ­με­το­χής, έ­γι­ναν τα ε­ξής:

Δη­μι­ουρ­γή­θη­καν δύ­ο ει­δι­κά έν­θε­τα α­φι­ε­ρώ­μα­τα για την ελ­λη­νι­κή συμ­με­το­χή στη Δ.Ε. Prowein 2014 στα πε­ρι­ο­δι­κά Weinwirtschaft (γερ­μα­νό­γλωσ­σο) και Wine Business International (αγ­γλό­γλωσ­σο) του γερ­μα­νι­κού εκ­δο­τι­κού οί­κου Meininger. Αυ­τά τα δύ­ο έν­θε­τα α­φι­ε­ρώ­μα­τα έ­παι­ξαν και το ρό­λο του κα­τα­λό­γου εκ­θε­τών του ελ­λη­νι­κού πε­ρι­πτέ­ρου.

Την Κυ­ρια­κή 23 και τη Δευ­τέ­ρα 24 Μαρ­τί­ου, σε αί­θου­σα δί­πλα α­πό το ελ­λη­νι­κό πε­ρί­πτε­ρο, μέ­σα στην Halle 6, έ­γι­ναν κά­θε μί­α ώ­ρα πα­ρου­σιά­σεις των κρα­σι­ών των εκ­θε­τών του ελλ. πε­ρι­πτέ­ρου (ΟΠΕ). Πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­καν συ­νο­λι­κά 11 πα­ρου­σιά­σεις α­πό τους κ.κ. Κ. Λα­ζα­ρά­κη και Κ. Στερ­γί­δη, ε­νώ τις εκ­δη­λώ­σεις ε­πέ­βλε­ψε και φρόν­τι­σε ο σομ­με­λι­έ κ. Νί­κος Πα­νί­δης. Το κοι­νό για αυ­τές τις εκ­δη­λώ­σεις ή­ταν κά­θε φο­ρά ε­πι­σκέ­πτες της έκ­θε­σης και μό­νον (ό­χι εκ­θέ­τες), 15 ά­το­μα το πο­λύ.

Την Κυ­ρια­κή 23/3, το πρω­ί, μοι­ρά­στη­καν τα αν­τί­τυ­πα του πε­ρι­ο­δι­κού Tasted Journal στους εκ­θέ­τες που συμ­με­τεί­χαν στην τυ­φλή γευ­στι­κή δο­κι­μή του TASTED JOURNAL.

Τη Δευ­τέ­ρα 24/3, το με­ση­μέ­ρι, στις 13.00 μμ., ο κ. Markus Del Monego, α­πό το Tasted Journal, πα­ρου­σί­α­σε τον ελ­λη­νι­κό αμ­πε­λώ­να και τα κρα­σιά του στους μα­θη­τές και α­πο­φοί­τους της Σχο­λής Σομ­με­λι­έ του Κόμ­πλεντζ (πε­ρί­που 30 ά­το­μα, η εκ­δή­λω­ση γί­νε­ται σε συ­νερ­γα­σί­α με τη Σχο­λή Σομ­με­λι­έ του Κόμ­πλεντζ). Στό­χος της εκ­δή­λω­σης ή­ταν οι μα­θη­τές και οι α­πό­φοι­τοι της σχο­λής σομ­με­λι­έ να ε­πι­σκε­φθούν στη συ­νέ­χεια τα σταντ των ελ­λή­νων εκ­θε­τών. Προ­βο­λή κρα­σι­ών στο Press Center της Έκ­θε­σης, ό­που δό­θη­καν κρα­σιά για το ε­στι­α­τό­ριο που λει­τούρ­γη­σε για τους δη­μο­σι­ο­γρά­φους. Συμ­με­το­χή στο δι­α­γω­νι­σμό / γευ­στι­κή δο­κι­μή ΤASTING ZONE, που δι­ορ­γα­νώ­θη­κε α­πό τον εκ­δο­τι­κό οί­κο MEININGER VERLAG στο χώ­ρο της Έκ­θε­σης.

Κα­τά τη διά­ρκεια ό­λων των η­με­ρών της έκ­θε­σης (23-25/03/2014) υ­πήρ­ξε έν­το­νη κι­νη­τι­κό­τη­τα στο πε­ρί­πτε­ρο της συμ­με­το­χής των Πε­λο­πον­νη­σί­ων Οι­νο­πα­ρα­γω­γών, α­φού το εν­δι­α­φέ­ρον για τα κρα­σιά της Πε­λο­πον­νή­σου ή­ταν δι­ά­χυ­το. Πιο συγ­κε­κρι­μέ­να, εκ­δη­λώ­θη­κε εν­δι­α­φέ­ρον συ­νερ­γα­σί­ας και έ­κλει­σαν και εμ­πο­ρι­κές συμ­φω­νί­ες.

Τέ­λος με α­να­κοί­νω­σή της η ΕΝΟΑΠ το­νί­ζει ό­τι:

«Το Πε­λο­πον­νη­σια­κό κρα­σί συμ­με­τεί­χε φέ­τος για πρώ­τη φο­ρά ε­πί­ση­μα και ορ­γα­νω­μέ­να σε μί­α α­πό τις σπου­δαι­ό­τε­ρες δι­ε­θνείς εκ­θέ­σεις κρα­σι­ών, την Prowein, που έ­λα­βε χώ­ρα στο Dusseldorf α­πό 23 έ­ως 25 Μαρ­τί­ου 2014.

Αυ­τό συ­νέ­βη δι­ό­τι με το εν­δι­α­φέ­ρον του Πε­ρι­φε­ρειά­ρχη, που προ­σω­πι­κά στη­ρί­ζει τα προ­ϊ­όν­τα της πε­λο­πον­νη­σια­κής γης, η πε­ρι­φέ­ρεια προ­έ­βη­κε στην χρη­μα­το­δό­τη­ση πε­ρι­πτέ­ρου, ό­που στε­γά­στη­καν τα οι­νο­ποι­εί­α της ΕΝΟΑΠ.

Έ­τσι λοι­πόν 19 πα­ρα­γω­γοί της Πε­λο­πον­νή­σου έ­δω­σαν το πα­ρόν σε έ­να εν­τυ­πω­σια­κό πε­ρί­πτε­ρο, κά­τω α­πό τα σή­μα­τα της Μυ­θι­κής Πε­λο­πον­νή­σου και της Πε­ρι­φέ­ρειας.

Στην τρι­ή­με­ρη πα­ρου­σί­α, οι οι­νο­πα­ρα­γω­γοί εί­χαν την ευ­και­ρί­α να πα­ρου­σιά­σουν τα προ­ϊ­όν­τα τους, να δουν τους πα­λιούς τους πε­λά­τες και να δη­μι­ουρ­γή­σουν νέ­ους.

Αι­σθα­νό­μα­στε την α­νάγ­κη να ευ­χα­ρι­στή­σου­με τον Πε­ρι­φε­ρειά­ρχη Κύ­ριο Τα­τού­λη και τους ε­κλε­κτούς συ­νερ­γά­τες του,

Και να τους βε­βαι­ώ­σου­με ό­τι τα χρή­μα­τα που δα­πα­νή­θη­καν στην Prowein για τα κρα­σιά της Πε­λο­πον­νή­σου, θα πιά­σουν τό­πο, τό­σο με την αύ­ξη­ση των ε­ξα­γω­γών μας, ό­σο και με την αύ­ξη­ση των του­ρι­στών μας.  Δι­ό­τι μην ξε­χνά­με ό­τι τα πε­λο­πον­νη­σια­κά οι­νο­ποι­εί­α, α­πο­τε­λούν πό­λο έλ­ξης του­ρι­στών, μέ­σα α­πό τους δρό­μους του κρα­σιού.»