Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις
Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη είχαν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ευγενία Ουζουνίδου, και Θανάσης Πετράκος, στην συνάντηση παραβρέθηκαν και υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου.
Από την συζήτηση που διεξήχθη για τον περιφερειακό της Καλαμάτας και το τμήμα Λεύκτρου-Σπάρτη, ο Υπουργός ενημέρωσε ότι οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο και δυστυχώς επιβεβαίωσε όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και αφορούν στην απαίτηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για επιπρόσθετη εγγύηση του Δημοσίου καθώς και για τις απαιτήσεις του κατασκευαστή οι οποίες συνολικά φτάνουν στα 250 εκ. ευρώ.
Ενώ για το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα ανακοίνωσε ότι θα δημοπρατηθεί στο τέλος του χρόνου. Οι Βουλευτές όμως του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασαν, την επιφύλαξή τους και την ανησυχία τους για το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα, με δεδομένο ότι έχουν αρθεί οι απαλλοτριώσεις και οι υπηρεσιακοί παράγοντες δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσουν τον ακριβή προϋπολογισμό του έργου, αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και τα διαθέσιμα χρήματα για το τμήμα αυτό είναι 100 εκ. ευρώ.
Τέλος, ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα συζητήσει όλα τα ζητήματα με τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συμφώνησε με το Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ότι μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας.
Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση των βουλευτών:
«Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ευγενία Ουζουνίδου, Βουλευτής Κοζάνης, και Θανάσης Πετράκος, Βουλευτής Μεσσηνίας, συναντήθηκαν με τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου.
Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ:
Τόνισαν ότι πρέπει να αρθούν άμεσα οι διαθεσιμότητες των μηχανικών και πιλότων της πρώην Ολυμπιακής που έχουν μεταταχθεί στην ΥΠΑ, ώστε να στελεχωθεί και να λειτουργήσει επιτέλους ο τομέας της ασφάλειας των πτήσεων. Ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι άμεσα θα αρθούν οι διαθεσιμότητες των πρώτων 25 μηχανικών αεροσκαφών.
Ζήτησαν ενημέρωση για τις δεσμεύσεις του Υπουργείου απέναντι στην τρόικα. Ο Υπουργός ενημέρωσε ότι οι δεσμεύσεις είναι η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, για τα οποία τον Οκτώβρη θα γίνει η πρώτη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΣΤΥ και επιπλέον ασκούνται πιέσεις για νέες διαθεσιμότητες και κινητικότητες εργαζομένων. Οι Βουλευτές εξέφρασαν για μια ακόμη φορά την έντονη αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ σε όλα αυτά τα προαπαιτούμενα που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με την τρόικα και τόνισαν ότι η μοναδική διέξοδος για τη χώρα, για να μην ξεπουληθούν τα πάντα και έχουμε και νέες απολύσεις, είναι η ανατροπή της κυβέρνησης και των μνημονιακών πολιτικών.
Ζήτησαν ενημέρωση για τις εξελίξεις των έργων που αφορούν στην Πελοπόννησο.
Συγκεκριμένα:
Πότε και με ποιους όρους θα γίνει η επανεκκίνηση των έργων του ΜΟΡΕΑ για την ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου της Καλαμάτας και του τμήματος Λεύκτρου-Σπάρτη. Ο Υπουργός ενημέρωσε ότι οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο και δυστυχώς επιβεβαίωσε όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και αφορούν στην απαίτηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για επιπρόσθετη εγγύηση του Δημοσίου καθώς και για τις απαιτήσεις του κατασκευαστή οι οποίες συνολικά φτάνουν στα 250 εκ. ευρώ. Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόνισαν ότι επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά και ο «λεόντειος» χαρακτήρας των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί αλλά και η ακραία τοκογλυφική πολιτική της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
Πότε θα γίνει η δημοπράτηση του οδικού τμήματος Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα. Ο Υπουργός ενημέρωσε ότι οι δεσμεύσεις ισχύουν και ότι άμεσα θα γίνει η δημοπράτηση του Πάτρα-Πύργος, του οποίου ο προϋπολογισμός έχει αυξηθεί μετά την ολοκλήρωση των μελετών και φτάνει τα 465 εκ. ευρώ, ενώ το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα θα δημοπρατηθεί στο τέλος του χρόνου. Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασαν, μετά την ενημέρωση, την επιφύλαξή τους και την ανησυχία τους για το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα, με δεδομένο ότι έχουν αρθεί οι απαλλοτριώσεις και οι υπηρεσιακοί παράγοντες δεν ήταν σε θέση να προσδιορίσουν τον ακριβή προϋπολογισμό του έργου, αφού δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και τα διαθέσιμα χρήματα για το τμήμα αυτό είναι 100 εκ. ευρώ.
Τι θα γίνει με την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου (προαστιακός Μεσσηνίας, τακτικά τουριστικά δρομολόγια, δημοπράτηση της μελέτης για κανονικοποίηση του τμήματος Κόρινθος-Ναύπλιο και ενίσχυση με προσωπικό του μηχανοστασίου Καλαμάτας), ζήτημα το οποίο Ο Θανάσης Πετράκος την προηγούμενη εβδομάδα έθεσε στον Πρόεδρο του ΟΣΕ. Ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα συζητήσει όλα τα ζητήματα με τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συμφώνησε με το Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ότι μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας.»