Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι οι Σχολικοί Αγώνες Λυκείων εντάσσονται εξ ολοκλήρου στο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου» με διαρκή υλοποίηση των αξόνων «Πρόληψη και αντιμετώπιση χουλιγκανισμού» και «Ρατσισμός – Διαφορετικότητα». Η υλοποίηση των αξόνων αυτών επιτυγχάνεται με δύο βασικούς μοχλούς παρέμβασης:
Α. Έδραση όλων των ενεργειών προετοιμασίας των σχολικών ομάδων στον παιδαγωγικό ρόλο των Σχολικών Αγώνων (βλ. σχετικές οδηγίες στη συνέχεια της παρούσης).
Β. Με συμμετοχή των σχολικών ομάδων σε βιωματικές δράσεις υλοποίησης των αξόνων του «Κοινωνικού Σχολείου». Σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις θα αποσταλούν για τις επόμενες φάσεις των αγώνων.
Καθώς περίπου 7.500 σχολικές ομάδες λαμβάνουν μέρος στο σύνολο των αγώνων Λυκείων κάθε χρόνο, η τήρηση του πνεύματος των Σχολικών Αγώνων και η αποφυγή εκτρόπων και επεισοδίων αποτελούν απαράβατους κανόνες για όλες τις Οργανωτικές Επιτροπές Σχολικών Αγώνων (Ο.Ε.Σ.Α.).
Σε κάθε περίπτωση πάντως, επεισόδια κατά τη διάρκεια των Σχολικών Αγώνων, αποτελούν σοβαρή εκτροπή από τους σκοπούς και τους στόχους του Σχολικού Αθλητισμού και δεν πρόκειται να γίνουν ούτε κατ’ ελάχιστον ανεκτά.
Για τη διασφάλιση του παιδαγωγικού χαρακτήρα του Σχολικού Αθλητισμού, την εξάλειψη της παραμικρής πιθανότητας εκτροπών και την παράλληλη επίτευξη των στόχων του «Κοινωνικού Σχολείου» πρέπει:
• Οι Διευθυντές και οι συνάδελφοι των σχολικών μονάδων να προετοιμάζουν, έγκαιρα και κατάλληλα, τόσο τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στις ομάδες του σχολείου, όσο και τους μαθητές / τριες που παρακολουθούν ως φίλαθλοι τις αθλητικές συναντήσεις των ομάδων του σχολείου. Δεν θέλουμε Σχολικούς Αγώνες κεκλεισμένων των θυρών, δεν υπάρχει κανένας λόγος διεξαγωγής τέτοιων αγώνων στα σχολεία μας. Θέλουμε οι Σχολικοί Αγώνες να συμβάλλουν βιωματικά, για αθλητές και φιλάθλους, στην προαγωγή του εύ αγωνίζεσθαι, του σεβασμού των κανόνων και του αντιπάλου και στην αυτο-βελτίωση μέσα από προσωπική και ομαδική προσπάθεια. Όλα αυτά μόνο οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, με την κατάλληλη παιδαγωγική προσέγγιση και σε συνεργασία με τους μαθητές και τις μαθήτριες, μπορούν να τα κάνουν πράξη. Η συνεργασία των Διευθυντών των σχολικών μονάδων με τις οικείες Δ.Δ.Ε., καθώς και η συνοδεία των θεατών – μαθητών από Διευθυντές και συναδέλφους κατά τη διάρκεια των αθλητικών συναντήσεων, θα συμβάλλουν τα μέγιστα στην υλοποίηση όλων των παραπάνω. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των σχολικών μονάδων για τη συμμετοχή τους στους αγώνες η εφαρμογή δράσεων για τους άξονες του «Κοινωνικού Σχολείου» «Πρόληψη και αντιμετώπιση χουλιγκανισμού» και «Ρατσισμός – Διαφορετικότητα» θα συμβάλουν αποτελεσματικότατα τόσο στη βιωματική εμπέδωση των αξιών του αθλητισμού όσο και στην αποφυγή εκτρόπων και επεισοδίων.
• Οι κατά τόπους Ο.Ε.Σ.Α., εάν συμβεί οποιοδήποτε έκτροπο κατά τη διάρκεια Σχολικών Αγώνων, να ενημερώνουν άμεσα και λεπτομερώς, με έγγραφό τους, την Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αγώνων (Κ.Ο.Ε.Σ.Α.) και τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.
• Οι Ο.Ε.Σ.Α., σε κάθε περίπτωση εκτροπής, να συνεδριάζουν άμεσα και να επιβάλουν με μεγάλη αυστηρότητα τις ενδεικνυόμενες κατά περίπτωση ποινές που το θεσμικό πλαίσιο προβλέπει. Στη συνέχεια, να ενημερώνουν άμεσα και λεπτομερώς, με έγγραφό τους, την Κ.Ο.Ε.Σ.Α. και τη Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Όπως αναφέρεται στην 30347/Γ4/20-3-12 εγκύκλιο, η οραματική στόχευση των Σχολικών Αγώνων είναι «να δημιουργήσουν μια νέα κυρίαρχη αθλητική τάση στην ελληνική κοινωνία, τους “Δια Βίου Ασκούμενους”. Επίσης να διαμορφώσουν τις νέες γενιές αθλητών, προπονητών, διαιτητών, παραγόντων και κυρίως φιλάθλων με προσήλωση στις υψηλές αξίες του αθλητισμού και τις αρχές του “ευ αγωνίζεσθαι”, προκειμένου να είναι σε θέση να μεταλαμπαδεύσουν τη συγκεκριμένη “Αθλητική Παιδεία” στις επόμενες γενεές».
Η υλοποίηση αυτού του οράματος αποτελεί ηθική υποχρέωση προς το μαθητικό πληθυσμό της χώρας και τον ελληνικό αθλητισμό στο σύνολό του. Η καθημερινή εκπαιδευτική πράξη και οι ενταγμένοι στο «Κοινωνικό Σχολείο» Σχολικοί Αγώνες, με την ολιστική αθλητική και παιδαγωγική προσέγγισή τους, είναι το πρώτο και ουσιαστικότερο βήμα για τη διαμόρφωση των μελλοντικών υγιώς σκεπτόμενων αθλητών και φιλάθλων.
diorismos.gr