Εξοντωτικό χαρακτηρίζει το σύστημα προαγωγής των μαθητών της Α΄ Λυκείου που εφαρμόστηκε για πρώτη φoρά φέτος, με τα γνωστά πανελλαδικά αποτελέσματα η ένωση συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δήμου Καλαμάτας.
Είναι ένα σύστημα που πέρα από τα τεράστια ψυχολογικά προβλήματα που προκάλεσε στα παιδιά μας, απαξιώνει και στην ουσία καταργεί τη «Δημόσια Δωρεάν Παιδία» τονίζει στην ανακοίνωσή της η Ένωση συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, που εν μέσω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη Χώρα, εξαναγκάζει τους γονείς σε μια επιπρόσθετη δαπάνη.
Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση:
«Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας, καταδικάζει για άλλη μια φορά το απαράδεκτο και εξοντωτικό σύστημα προαγωγής των μαθητών της Α΄ Λυκείου που εφαρμόστηκε για πρώτη φoρά φέτος, με τα γνωστά πανελλαδικά αποτελέσματα.
Είναι ένα σύστημα που πέρα από τα τεράστια ψυχολογικά προβλήματα που προκάλεσε στα παιδιά μας, απαξιώνει και στην ουσία καταργεί τη «Δημόσια Δωρεάν Παιδία», που εν μέσω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη Χώρα, εξαναγκάζει τους γονείς σε μια επιπρόσθετη δαπάνη.
Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας σε γονείς και μαθητές και καλούμε, την ηγεσία του Υπουργείου να δώσει άμεση λύση στο έγκλημα που έχει διαπραχθεί λαμβάνοντας υπ΄ όψη το σχετικό ΥΠΟΜΝΗΜΑ που της έχει αποσταλεί.»
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Σχετικά με το νέο σύστημα προαγωγικών εξετάσεων, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά φέτος στην Α΄ Λυκείου και έχοντας γίνει αποδέκτες σωρείας έντονων παραπόνων και διαμαρτυριών από τα σχολεία της Πόλης μας, θα θέλαμε να σας παραθέσουμε τις παρατηρήσεις αλλά και τις προτάσεις μας.
Παρατηρήσεις:
1. Διαπιστώνεται, με το υπάρχον σύστημα, ότι μαθητές με ετήσιο Μ.Ο βαθμών στο σύνολο των μαθημάτων > 16 παραπέμπονται για επανεξέταση το Σεπτέμβριο.
2. Πολλοί σημερινοί επιστήμονες με αδυναμία σε κάποιο μάθημα, που μετά το Λύκειο δεν ασχολήθηκαν πάλι με αυτό, δε θα σπούδαζαν εάν εφαρμοζόταν αυτό το σύστημα.
3. Η παραπομπή για το Σεπτέμβριο ενός (αναμενόμενου) μεγάλου αριθμού μαθητών συνεπάγεται για τους οικονομικά χειμαζόμενους γονείς επιπλέον έξοδα.
4. Αναμένονται εντονότατες αντιδράσεις από τους γονείς και τους μαθητές. Και όσον αφορά τους γονείς πιθανόν οι αντιδράσεις να εκδηλωθούν σε φραστικά επεισόδια με τους εκπαιδευτικούς. Όσον αφορά όμως τα παιδιά, σε αυτή τη δύσκολη ηλικία της εφηβείας, που όλοι γνωρίζουμε πόσο ευαίσθητη είναι, ελλοχεύει κίνδυνος δυσάρεστων και ακραίων καταστάσεων. Έχουμε πρόσφατο το παράδειγμα του άτυχου μαθητή των πανελλαδικών εξετάσεων. Ας σκεφτούμε την περίπτωση ενός καλού μαθητή που παραπέμπεται σε ένα μάθημα.
Με βάση τα παραπάνω και γνωρίζοντας τη δεδομένη ευαισθησία σας στα Θέματα Παιδείας, θα θέλαμε, συνυπολογίζοντας και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που μαστίζει τον ελληνικό λαό, να λάβετε σοβαρά υπόψη σας την παρακάτω πρόταση μας.
Σεβόμενοι το δύσκολο έργο που επιτελείτε και με πρόθεση να συμβάλλουμε στην επίλυση του προβλήματος που έχει λάβει πανελλαδικές διαστάσεις,
Προτείνουμε :
Για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου να ισχύσει το σύστημα προαγωγής που γνώριζαν και ήταν εξοικειωμένοι από το Γυμνάσιο. Δηλαδή να προάγεται ο μαθητής με μέσο όρο όλων των μαθημάτων που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία 12,5 ή και μεγαλύτερο.
Εκτιμούμε ότι μια άμεση, εφικτή και πρόσφορη λύση θα ήταν η έκδοση σχετικής εγκυκλίου στην οποία θα αναφέρεται ότι με νομοθετική ρύθμιση που θα ακολουθήσει, θα προβλέπεται η προαγωγή να γίνεται ασχέτως του μέσου όρου κατά μάθημα, αρκεί, όπως προαναφέρθηκε, ο μέσος όρος όλων των μαθημάτων να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 12,5.