Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας: «Συνεχίζουμε να παλεύουμε ενάντια σε κάθε τι που υποβαθμίζει την παρεχόμενη δημόσια παιδεία”

Υπόμνημα κατέθεσε στον Υφυπουργό Παιδείας Δημήτρη Μπαξεβανάκη η Α΄ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας επισημαίνοντας μεταξύ άλλων:

«Συνεχίζουμε  να παλεύουμε ενάντια σε κάθε τι που υποβαθμίζει την παρεχόμενη δημόσια παιδεία, αυξάνει την ανεργία και αποτελεί τροχοπέδη στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού.

Γι αυτό διεκδικούμε

  • Διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών καλύπτοντας όχι μόνο τις οργανικές κενές θέσεις αλλά και τα πραγματικά κενά. Πρόσληψη αναπληρωτών βάση ενός ενιαίου συστήματος που πρότεινε η ομοσπονδία μας για κάλυψη μόνο λειτουργικών κενών και θεσμοθέτηση εργασιακού καθεστώτος για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ανάλογο με των μονίμων.
  • Επαναφορά του ωραρίου στο ωράριο προ 2013.
  • Αποκατάσταση των μισθών μας
  • Ουσιαστικές ρυθμίσεις για τα δάνεια πρώτης κατοικίας που έχουν λάβει οι συνάδελφοι, όπως και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
  • Επαναφορά της μείωσης ωραρίου στους υπεύθυνους εργαστηρίων ΣΕΦΕ και ΣΕΠΕΗΥ.
  • Κατάργηση της τρίτης ανάθεσης.
  • Επαναφορά του ωρολογίου προγράμματος στα Γυμνάσια και απόσυρση των διατάξεων που κατηγοριοποιούν τα μαθήματα. Ή να εξετάζονται όλα γραπτώς όπως ίσχυε ή κανένα.
  • Έγκαιρη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής μόνο με εκπαιδευτικούς που έχουν τα απαιτούμενα προσόντα (ΠΕ….50) και ΕΕΠ, ΕΒΠ.
  • Έγκαιρη στελέχωση με το απαιτούμενο προσωπικό των Μουσικών και των Καλλιτεχνικών σχολείων από τον Σεπτέμβριο και όχι τον Φεβρουάριο και αν!!! Να παραμείνουν οι κλάδοι των μουσικών ως έχουν και όχι όπως προτείνεται να γίνουν. Να παραμείνει ξεχωριστός ο κλάδος ΠΕ17.14 και όχι ενοποιημένος με τον κλάδο ΠΕ16.
  • Αναβάθμιση της ΤΕΕ. Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς ποσοστά και με ανάλογο τρόπο με αυτόν της Γενικής Εκπαίδευσης. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων . Όχι στην συγχώνευση των ειδικοτήτων.
  • Κατάργηση των εδαφίων της πρόσφατης Υπουργική απόφασης για τις εκδρομές (33120/ΓΔ4/ 28-2-2017) που υποχρεώνει του μαθητές που δεν συμμετέχουν στις εκδρομές που πραγματοποιούνται να απασχολούνται στο σχολείο.
  • Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών (ώστε να μπορούν να λειτουργούν αξιοπρεπώς) και των υπηρεσιών των Δήμων προκειμένου οι κτηριακές υποδομές των σχολείων να συντηρηθούν και να επανέλθουν σε κατάσταση που να θυμίζουν σχολεία και όχι αχούρια”.

Ακολουθεί το υπόμνημα:

Κύριε Υφυπουργέ,

γνωστές σε όλους μας οι επιπτώσεις που έχει η συνεχιζόμενη επί τουλάχιστον μία εξαετία πολιτική των περικοπών και των μειώσεων, πολιτική των μνημονιακών  υποχρεώσεων που απαιτούν οι δανειστές και που επιλέγετε και εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας,  να εφαρμόζετε. Γνωστές όμως είναι και σε εσάς μιας και μέχρι το Ιανουάριο του 2015 πολεμούσατε με κάθε τρόπο αυτή την πολιτική.

Τι άλλαξε και από τη στιγμή που αναλάβατε την εξουσία ακολουθήσατε και εσείς την ίδια συνταγή οδηγώντας  σε περαιτέρω εξαθλίωση την πλειοψηφία του ελληνικού λαού;

Τι άλλαξε και αντί τα πράγματα να καλυτερέψουν, όπως ευαγγελιζόσαστε, γίνανε χειρότερα;

  • Με το νέο ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό που φέρατε και εφαρμόζετε εξαφανίσατε με μιάς κεκτημένα δεκαετιών και οδηγείτε στην ανασφάλεια και την αβεβαιότητα χιλιάδες συμπολίτες μας, ενισχύοντας την ανασφάλιστη εργασία, τις ελαστικές μορφές εργασίας και διογκώνοντας την ανεργία. Παράλληλα εξαθλιώσατε το σύστημα υγείας-περίθαλψης και μειώσατε τις συντάξεις σε τέτοιο βαθμό ώστε οι συνταξιούχοι να μη μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τις ζωής. Τέλος αυξάνοντας τα χρόνια εργασίας οδηγείτε ιδιαίτερα τον κλάδο μας σε απαράδεκτα επίπεδα αφού σε λίγο θα έχουμε τουλάχιστον πενήντα χρόνια διαφορά με τους μαθητές μας.
  • Με τις νέες φορολογίες που εφαρμόζετε εξαφανίζετε την μεσαία τάξη, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους αυτοαπασχολούμενους οδηγώντας στη φτωχοποίηση το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων ενώ παράλληλα με την αβεβαιότητα που υπάρχει απομακρύνετε κάθε πιθανό επενδυτή.
  • Στο πολύπαθο χώρο τις παιδείας ελάχιστα από αυτά που είχατε υποσχεθεί πραγματοποιήσατε, ενώ οι επεμβάσεις που πραγματοποιήσατε από την μια υποβάθμισαν την παρεχόμενη εκπαίδευση και από την άλλη δημιούργησαν απαράδεκτες συνθήκες εργασίας σε εκπαιδευτικούς πολλών ειδικοτήτων [διδασκαλία σε πάνω από τρία (3) σχολεία] και έστειλαν στην ανεργία χιλιάδες συνάδελφους αναπληρωτές.

Κύριε υφυπουργέ,

ξεχάσατε φαίνεται ότι πριν λίγα χρόνια είσαστε και εσείς μέσα σε αίθουσα και εργαστήριο μαζί με τους μαθητές και αγωνιζόσαστε τότε μαζί με όλους εμάς να μη περάσουν μέτρα όπως αυτά που ψήφισε και εφαρμόζει η κυβέρνηση στην οποία μετέχετε. Εμείς οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί δεν ξεχάσαμε και συνεχίζουμε να παλεύουμε ενάντια σε κάθε τι που υποβαθμίζει την παρεχόμενη δημόσια παιδεία, αυξάνει την ανεργία και αποτελεί τροχοπέδη στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού.

Γι αυτό διεκδικούμε

  • Διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών καλύπτοντας όχι μόνο τις οργανικές κενές θέσεις αλλά και τα πραγματικά κενά. Πρόσληψη αναπληρωτών βάση ενός ενιαίου συστήματος που πρότεινε η ομοσπονδία μας για κάλυψη μόνο λειτουργικών κενών και θεσμοθέτηση εργασιακού καθεστώτος για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ανάλογο με των μονίμων.

  • Επαναφορά του ωραρίου στο ωράριο προ 2013.

  • Αποκατάσταση των μισθών μας

  • Ουσιαστικές ρυθμίσεις για τα δάνεια πρώτης κατοικίας που έχουν λάβει οι συνάδελφοι, όπως και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

  • Επαναφορά της μείωσης ωραρίου στους υπεύθυνους εργαστηρίων ΣΕΦΕ και ΣΕΠΕΗΥ.

  • Κατάργηση της τρίτης ανάθεσης.

  • Επαναφορά του ωρολογίου προγράμματος στα Γυμνάσια και απόσυρση των διατάξεων που κατηγοριοποιούν τα μαθήματα. Ή να εξετάζονται όλα γραπτώς όπως ίσχυε ή κανένα.

  • Έγκαιρη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής μόνο με εκπαιδευτικούς που έχουν τα απαιτούμενα προσόντα (ΠΕ….50) και ΕΕΠ, ΕΒΠ.

  • Έγκαιρη στελέχωση με το απαιτούμενο προσωπικό των Μουσικών και των Καλλιτεχνικών σχολείων από τον Σεπτέμβριο και όχι τον Φεβρουάριο και αν!!! Να παραμείνουν οι κλάδοι των μουσικών ως έχουν και όχι όπως προτείνεται να γίνουν. Να παραμείνει ξεχωριστός ο κλάδος ΠΕ17.14 και όχι ενοποιημένος με τον κλάδο ΠΕ16.

  • Αναβάθμιση της ΤΕΕ. Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς ποσοστά και με ανάλογο τρόπο με αυτόν της Γενικής Εκπαίδευσης. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων . Όχι στην συγχώνευση των ειδικοτήτων.

  • Κατάργηση των εδαφίων της πρόσφατης Υπουργική απόφασης για τις εκδρομές (33120/ΓΔ4/ 28-2-2017) που υποχρεώνει του μαθητές που δεν συμμετέχουν στις εκδρομές που πραγματοποιούνται να απασχολούνται στο σχολείο.

  • Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών (ώστε να μπορούν να λειτουργούν αξιοπρεπώς) και των υπηρεσιών των Δήμων προκειμένου οι κτηριακές υποδομές των σχολείων να συντηρηθούν και να επανέλθουν σε κατάσταση που να θυμίζουν σχολεία και όχι αχούρια.