Επερώτηση κατέθεσε η Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου με θέμα την χρηματοδότηση της αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας από την Περιφέρεια.
Ακολουθεί η επερώτηση:
“Κύριε Πρόεδρε, κύριε Περιφερειάρχη,
Είναι κοινός τόπος αλλά θα το επαναλάβουμε ότι μια από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές υποδομές της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου είναι το πολιτικό Αεροδρόμιο Καλαμάτας «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος».
Όμως ενώ Κυβερνήσεις και αυτοδιοικητικοίΠεριφερειάρχες και Δήμαρχοι στα λόγια μιλούν διαχρονικά για τη σημασία του, ουδείς μέχρι σήμερα έχει κάνει κάτι για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου. (Εξαιρείται ο αείμνηστος Χρήστος Μαλαπάνης ο οποίος συνέβαλε στην κατασκευή του κόμβου).
Σας είναι γνωστό κ. Περιφερειάρχη ότι λεπτομερή περιγραφή των έργων αναβάθμισης, χωρίς όμως να ανακοινωθεί χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους, περιέχει η απάντηση του Υπουργού Υποδομών κ. Κώστα Καραμανλή σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή Μεσσηνίας και πρώην Υπουργού κ. Γιάννη Λαμπρόπουλου τον Αύγουστο του 2020. Από την απάντηση αυτή προκύπτει ότι ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων είναι 40,3 εκατ. ευρώ.
Μεταξύ των έργων τα οποία αναφέρονται είναι:
1) Η αναβάθμιση νέου διαδρόμου και τροχοδρόμου, εκσυγχρονισμός ηλεκτρικού δικτύου και δικτύου φωτεινής σήμανσης, προϋπολογισμού 19.870.000 ευρώ.
2) Η αναδιαρρύθμιση – συντήρηση του κτιρίου του αεροσταθμού προϋπολογισμού 1.863.000 ευρώ.
3) Η επέκταση του δαπέδου, η οποία θα εξυπηρετεί τη στάθμευση 4-5 επιπλέον μεγάλων αεροσκαφών ή 7 αεροσκαφών μικρότερου τύπου. Το έργο αυτό έχει προϋπολογισμό 2,7 εκατ. ευρώ και φυσικά η έκταση υπάρχει, αφού έχει γίνει παραχώρηση εκτάσεων εμβαδού 32 στρεμμάτων από το Γ.Ε.Α. στην Υ.Π.Α.
Ειδικά το έργο αυτό αν γίνει, όπως πολύ σωστά τονίζει σήμερα σε άρθρο του και ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «Ελευθερία» Θανάσης Λαγός, θα «απογειώσει» το αεροδρόμιο.
4) Κατασκευή νέου πύργου ελέγχου του Αεροδρομίου και υποστηρικτικού κτιρίου, προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ.
5) Αναβάθμιση του δικτύου αποχέτευσης αστικού τύπου λυμάτων, προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ κ.ά.
Κύριε Περιφερειάρχη,
Επειδή, όπως έχετε πει, τα χρήματα του ΕΣΠΑ πρέπει να πηγαίνουν για μεγάλα αναπτυξιακά έργα και όχι για μικροέργα (παρότι βέβαια στην πράξη μέχρι τώρα κάνετε πολλές φορές αντίθετα απ’ ό,τι λέτε).
Επειδή, στην απάντηση της ανωτέρω ερώτησης του κ. Γιάννη Λαμπρόπουλου αναφέρει ο υπουργός για την επέκταση των εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου ότι οι Περιβαλλοντικοί Όροι λήγουν τον Δεκέμβριο του 2022.
Επειδή επίσης, ο δογματισμός δεν είναι καλός σύμβουλος γενικά . Ειδικά μάλιστα ο δογματισμός και ο δικός σας και των κυβερνήσεων για την ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου έχει οδηγήσει τα πράγματα να υπάρχει αυτή η καταστροφική απραξία 20 χρόνια τώρα από το 2002 μέχρι σήμερα.
Έχουμε τη γνώμη ότι η Περιφέρεια μπορεί και πρέπει να αναλάβει να χρηματοδοτήσει τουλάχιστον:
α) Το έργο της επέκτασης του δαπέδου, προϋπολογισμού 2,7 εκατ. ευρώ.
β) Την επέκταση και αναδιαρρύθμιση του κτιρίου, προϋπολογισμού 1.863.000 ευρώ.
γ) Και επιπλέον θα λέγαμε και την αναβάθμιση του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του εκσυγχρονισμού του ηλεκτρικού δικτύου και του δικτύου φωτεινής σήμανσης, προϋπολογισμού 19.870.000 ευρώ.
Τουλάχιστον για τα δύο πρώτα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ, είναι βέβαιο ότι η Περιφέρεια έχει τις οικονομικές δυνατότητες να χρηματοδοτήσει αυτά τα έργα.
Παράλληλα οφείλετε να πιέσετε να χρηματοδοτηθεί το σύνολο των υπολοίπων έργων που αναφέρονται στην απάντηση του Υπουργού στην ερώτηση του κ. Λαμπρόπουλου, είτε από το ΕΣΠΑ είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αντί να επαναλαμβάνετε και εσείς και η κυβέρνηση το σλόγκαν «Θα το παραχωρήσουμε σε ιδιώτη».
Σας ρωτάμε λοιπόν:
α) Είστε διατεθειμένος να χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια :
- Το έργο της επέκτασης του δαπέδου, προϋπολογισμού 2,7 εκατ. ευρώ.;
- Την επέκταση και αναδιαρρύθμιση του κτιρίου, προϋπολογισμού 1.863.000 ευρώ.;
- Διότι τα δυο αυτά έργα αυτά είναι βέβαιο ότι είναι στις δυνατότητες της Περιφέρειας ;
β)Είστε διατεθειμένος να εξετάσετε και αν είναι εντός των οικονομικών δυνατοτήτων της Περιφέρειας να χρηματοδοτηθεί και το έργο: Της αναβάθμισης του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του εκσυγχρονισμού του ηλεκτρικού δικτύου και του δικτύου φωτεινής σήμανσης, προϋπολογισμού 19.870.000 ευρώ.;
γ) Θα αλλάξετε τη δογματική σας αντίληψη που λέει ουσιαστικά, περιμένουμε τον πρίγκιπα ιδιώτη να του «δώσουμε» το Αεροδρόμιο και θα αποφασίσετε να πιέσετε το Υπουργείο και την Κυβέρνηση να χρηματοδοτήσουν επιπλέον τα υπόλοιπα έργα αναβάθμισης του Αεροδρομίου και να σταματήσουν την απόφαση για την ιδιωτικοποίηση του ;
Οι επερωτώντες Περιφερειακοί Σύμβουλοι
Θανάσης Πετράκος
Δημοσθένης Δρούγκας