ΑΔΕΔΥ Μεσσηνίας: Η σχολική ζωή δεν είναι ριάλιτι!

Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή η κυβέρνηση έφερε για ψήφιση στις 8 Μαΐου τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοσή της από την τάξη.  Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, σαν τον κλέφτη, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων σε μια τέτοια λογική, έφεραν για ψήφιση αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση σε μια τροπολογία, εκπρόθεσμη μάλιστα, που αφορά σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου!!!” Αυτό αναφέρει σε δελτίο τύπου το Νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ και σημειώνει:

” Η εκπαιδευτική κοινότητα για πρώτη φορά αντιμετωπίζεται με τέτοια απαξίωση και καχυποψία από την Πολιτεία. Η κα Υπουργός, αν και νομικός, φαίνεται να αγνοεί ή ακόμα χειρότερα να περιφρονεί βασικά και θεμελιώδη δικαιώματα, ενώ θυσιάζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της προσωπικότητας των παιδιών στο βωμό της παρακολούθησης και του ελέγχου της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε «καλοθελητή»!

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Με την τοποθέτηση καμερών αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή κάνει το γύρο του διαδικτύου και τον στιγματίσει για όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται, όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!!

Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν χωρά σε μια ζωντανή διαδικτυακή αναμετάδοση, ούτε είναι για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «bigbrother».  Αν το Υπουργείο ενδιαφερόταν πραγματικά για τους μαθητές που θα παρακολουθήσουν από το σπίτι, υπήρχαν προτάσεις που θα μπορούσε να είχε μελετήσει, ώστε να μην διακυβεύονται η ιδιωτικότητα,  η ελευθερία, τα προσωπικά δεδομένα και η ασφάλεια των συμμαθητών τους που θα έρθουν στο σχολείο.Οι εκπαιδευτικοί δεν εκθέτουν ούτε τους μαθητές ούτε τους εαυτούς τους σε αυτόν τον κίνδυνο. Θα προστατεύσουν τη διαδικασία της διδασκαλίας και δε θα την αφήσουν να γίνει τηλεοπτικό θέαμα.

Οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν στάθηκαν με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουν τον τρόπο να σταθούν έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές και σε αυτές τις νέες συνθήκες.

Η στάση του Υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίστηκε υπερβαίνει κάθε όριο, αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δεν θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους!

Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία! Ακόμα και αν ψηφίστηκε, τονίζουμε ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ και με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των Ομοσπονδιών θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μην εφαρμοστεί!”