Αναπάντητα ερωτήματα για το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων

Γράφει ο Μανώλης Μάκαρης

Πολλά και καίρια τα ερωτήματα που η δημοτική αρχή Καλαμάτας, κατά την χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, απέφυγε εντέχνως να απαντήσει για το κρίσιμο θέμα του Διεθνούς Κέντρου εκπαίδευσης Πιλότων . Μάλιστα, μετέθεσε την συζήτηση για τις επόμενες συνεδριάσεις, πιθανώς λόγω έλλειψης γνώσης και κατεύθυνσης για τα μέσα αειφόρου ανάπτυξης του Δήμου Καλαμάτας. Δυστυχώς, αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι λαμβάνονται μείζονες αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο που αφορούν τις προοπτικές της τοπικής κοινωνίας χωρίς την παραμικρή διαβούλευση και  χωρίς της δυνατότητας συμμετοχής στις διαδικασίες λήψης των αποφάσεων αυτών. Με λύπη παρατηρούμε τους Δημάρχους Καλαμάτας και Μεσσήνης να παρακολουθούν άβουλοι τις εξελίξεις των γεγονότων, χωρίς καμία πρόθεση ουσιαστικής παρέμβασης.

Στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας εκφράσαμε και πάλι τους έντονους προβληματισμούς μας και παράλληλα θέσαμε μια σειρά ερωτημάτων που παραμένουν αναπάντητα:

  1. Ποια θα είναι η επιπλέον περιβαλλοντική επιβάρυνση από την αέρια και ηχητική ρύπανση, που θα προκληθεί από την αύξηση των εκπαιδευτικών πτήσεων μαχητικών αεροπλάνων;
  2. Θα υπάρξουν αντισταθμιστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία, και ποια θα είναι;

3, Ως γνωστόν, η σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία θα εξυπηρετήσει πρωτίστως τα δικά της συμφέροντα, εκπαιδεύοντας όσο δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πιλότων και αυτονόητα θα χρειάζονται περισσότερες ώρες πτήσεων. Υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για περιορισμό των πτήσεων ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο, και ποιος ορίζει τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου αν όχι η τοπική κοινωνία;

  1. Θα ενεργοποιηθεί εκ νέου το καταργημένο πεδίο βολής της νήσου Σχίζας που είχε προκαλέσει σοβαρή ρύπανση στο θαλάσσιο περιβάλλον με βαρέα μέταλλα;
  2. Η τοπική κοινωνία και οι φορείς της πόλης θα πρέπει ξεκάθαρα να πάρουν θέση εάν θέλουν ή όχι μια τέτοια επένδυση. Συμβαδίζει μια τέτοια επένδυση με την προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης της Μεσσηνίας που στηρίζεται στον τουρισμό και την πρωτογενή παραγωγή;
  3. Τι είδους ανάπτυξη επιθυμούμε εφόσον επενδύουμε στην δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων μαχητικών αεροσκαφών, το οποίο μάλιστα θα το διαχειρίζεται ιδιωτική ξένη εταιρεία;
  4. Το διεθνές αεροδρόμιο Καλαμάτας “καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος”, που παρουσιάζει αξιόλογη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με σημαντική αύξηση των διεθνών πτήσεων, έχει εκτιμηθεί κατά πόσο θα επηρεαστεί από την παράλληλη λειτουργία του κέντρου εκπαίδευσης;
  5. Επίσης, με τη λειτουργία ΔΚΕΠ, το αεροδρόμιο εισέρχεται στη γεωπολιτική σκακιέρα με άγνωστες πιθανές συνέπειες.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, η Δημοτική μας παράταξη έχει διαχρονικά αντιταχθεί στη δημιουργία του διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης πιλότων μαχητικών αεροσκαφών. Αναμένουμε από την Δημοτική αρχή Καλαμάτας να φέρει σε εύλογο χρονικό διάστημα το θέμα προς συζήτηση, καθώς οφείλει να ενημερώσει επακριβώς την τοπική κοινωνία για τους όρους που προβλέπει η σύμβαση με την ισραηλινή εταιρεία.


 Ο Μανώλης Μάκαρης είναι επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ανοικτός Δήμος – Ενεργοί Πολίτες