Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Πελοποννήσου, δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Φεβρουαρίου του 2015, στην εδαφική αρμοδιότητα των Νομών Αργολίδας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.
Ι. Τροχαία Ατυχήματα.
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, σημειώθηκαν 50 τροχαία ατυχήματα με παθόντες (νεκροί, σοβαρά και ελαφρά τραυματίες), έναντι 29 που σημειώθηκαν το 2014 (αύξηση 72%). Ειδικότερα σημειώθηκαν:
3 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, έναντι 1 τον Φεβρουάριο του 2014 (αύξηση 200%).
10 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμων, έναντι 7 τον Φεβρουάριο του 2014 (αύξηση 43%).
37 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό, έναντι 21 τον Φεβρουάριο του 2014 (αύξηση 76%).
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των Νομών, καταγράφηκαν συνολικά 68 παθόντες (έναντι 41 το 2014). Ειδικότερα καταγράφηκαν:
3 νεκροί, έναντι 1 τον Φεβρουάριο του 2014.
14 σοβαρά τραυματίες, έναντι 7 τον Φεβρουάριο του 2014.
51 ελαφρά τραυματίες, έναντι 33 τον Φεβρουάριο του 2014.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
Αντικανονικό προσπέρασμα.
Παραβιάσεις σήμανσης.
Μη τήρηση κανόνων κυκλοφορίας πεζών.
Απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
Μη τήρηση απόστασης ασφαλείας.
Παραβίαση σηματοδότη.
Ολισθηρότητα του οδοστρώματος.
ΙΙ. Δράσεις Τροχονομικής Αστυνόμευσης.
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας και οι Υπηρεσίες μεικτής αρμοδιότητας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Πελοποννήσου βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο, ενώ επιπλέον πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση ημερίδες και ενημερώσεις του κοινού.
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον Φεβρουάριο του 2015, συγκροτήθηκαν 409 συνεργεία ελέγχων μέθης, ενώ πραγματοποιήθηκαν 12.802 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 219 παραβάσεις.
Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν, εκτός των άλλων και (1.987) επικίνδυνες παραβάσεις. Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :
1.254 για υπερβολική ταχύτητα.
71 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση.
147 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση.
1 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων.
147 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα.
75 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
57 για παραβίαση σηματοδότη.
167 για Κ.Τ.Ε.Ο.
12 για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά.
2 για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες.
10 για μη κίνηση στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος.
20 για αντικανονικούς ελιγμούς.
13 για παραβίαση προτεραιότητας.
11 για αντικανονικό προσπέρασμα.
ΙΙΙ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας.
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ενώ θα πρέπει να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Όταν οδηγούμε, θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι :
Πρέπει να εφαρμόζουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Δεν οδηγούμε ποτέ όταν έχουμε καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
Σε περίπτωση που οδηγούμε ή είμαστε συνεπιβάτες σε μοτοσικλέτα, να φοράμε πάντα κράνος.
Τοποθετούμε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου μας και τους φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
Δεν κάνουμε αντικανονικά προσπεράσματα.
Ποτέ δεν παραβιάζουμε τον κόκκινο σηματοδότη.
Σταματάμε πάντα στο STOP και δίνουμε προτεραιότητα. Δεν παραβιάζουμε ποτέ τα όρια ταχύτητας.
Δεν μιλάμε στο κινητό όταν οδηγούμε.
Δίνουμε προτεραιότητα στους πεζούς.
Σεβόμαστε τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.