Βήματα σημειωτόν για τον τουρισμό της Πελοποννήσου.

Γράφει η  Αντωνία Μπούζα

 Ο τουρισμός στην πατρίδα μας , εξακολουθεί να είναι η βαριά μας βιομηχανία , καίτοι οι γεωπολιτικές και κλιματικές αλλαγές , τον δυσκολεύουν  ως δραστηριότητα.

Η Πελοπόννησος, παλεύει να βρει τη θέση της , μέσα στον τεράστιο τουριστικό ανταγωνισμό και να κρατήσει, αλλά και να επεκτείνει τις συνεργασίες της. Για την επιτυχία του στόχου αυτού, όπως ορίζει ο Νόμος πρέπει οι Περιφέρειες της Χώρας, με την κατάλληλη προετοιμασία, τα αναγκαία «όπλα» και προετοιμασία  που απαιτείται , όραμα και σχέδιο, να εκπονήσουν στρατηγικό σχεδιασμό , να τον επικοινωνήσουν εντός του προορισμού της Πελοποννήσου για να κάνουν συμμέτοχους και συνεργάτες, άλλους φορείς και ιδιώτες –επιχειρηματίες του κύκλου του τουριστικού προϊόντος και στη συνέχεια με έμφαση στην καινοτομία και στην επιθετική εξωστρεφή δράση να προχωρήσουν.

Στην Πελοπόννησο όμως, δεν βλέπουμε τίποτα από αυτά.

Με εμφανή νωχελικότητα, γίνονται κάποιες κινήσεις που δημιουργούν πολλά ερωτηματικά.

Ως φαίνεται υπάρχει βούληση για αλλαγή του βραβευμένου BRAND NAME  «ΜΥΘΙΚΉ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ».

Χωρίς να ξέρει κάποιος τη νέα κατεύθυνση της τουριστικής πολιτικής της νέας Περιφ.Αρχής Πελοποννήσου, ακούσαμε πολλές ανακρίβειες, δυστυχώς  από τον ίδιο τον κ.Περιφερειάρχη.

Ανέφερε πως για πρώτη φορά εντάχθηκε στη στρατηγική της Περιφέρειας ο τουρισμός, πράγμα απόλυτα ανακριβές , αφού ήδη η Πελοπόννησος έχει εκπονήσει στρατηγικό σχεδιασμό εδώ και πολλά έτη και μάλιστα έχει βραβευτεί στο πλαίσιο της ΙΤΒ στο Βερολίνο το 2012  για τον στρατηγικό της σχεδιασμό , ενώ με πολλές πρωτοβουλίες και καινοτόμες δράσεις είχε προωθήσει το Brand name της Πελοποννήσου , κάνοντας ιδιαίτερα διακριτή την τουριστική μας ταυτότητα.

Είναι φυσιολογικό βέβαια , μετά από τόσα χρόνια να υπάρξει η ανάγκη μίας ανανεωτικής προσθήκης και επικαιροποίησης της ταυτότητάς μας , των 10 εμπειριών και 110 βιωματικών-εμπειρικών προϊόντων  του υπάρχοντος στρατηγικού μας σχεδιασμού, αλλά το να ισοπεδώνουμε τα πάντα  για να φανεί η δική μας πρωτοβουλία ως πρωτοπόρα ,είναι ακατανόητο και μάλιστα από όσους θέλουν να προβάλλουν ως συναινετικοί και πολιτικά ορθοί.

Τώρα αν η πρόσφατη αναφορά σε τομεακό Place Brand ,θεωρείται κάτι διαφορετικό από το ισχύον  Brand name με τις 10 εμπειρίες , μένει να το δούμε από τη νέα πρόταση που θα κατατεθεί.

Στη συνέχεια , όλο αυτό το διάστημα μετά το 2019 ,βλέπουμε την αδυναμία της Πελοποννήσου, να διεκδικήσει και να κερδίσει μεγάλα γεγονότα του τουρισμού καθώς και να ενεργήσει προς όφελος της Πελοποννήσου, ακόμη και όταν άλλοι φορείς πχ ο ΕΟΤ, φέρνουν  κάποια γεγονότα στην Πελοπόννησο.

Αναφέρομαι στο σημαντικό για την τουριστική Πελοπόννησο συνέδριο των Βρετανών Τουριστικών πρακτόρων ΑΒΤΑ, που ήρθε στο Costa Navarino  και αντιμετωπίστηκε ως μία μικρή συντεχνιακή μάζωξη , χωρίς στοιχειώδη προετοιμασία από πλευράς Πελοποννήσου και μηδενικό άνοιγμα στον επιχειρηματικό κόσμο , όπως και στους φορείς του Πελοποννησιακού τουρισμού. Υποτονική έως ανύπαρκτη ήταν η παρουσία της Πελοποννήσου στο συνέδριο αυτό,  με ότι αυτό συνεπάγεται , ενώ ακόμη και στο διαδικτυακό τόπο των ΑΒΤΑ δεν αναφερόταν πουθενά ο προορισμός  Πελοπόννησος, παρά μόνο η Costa Navarino, σε αντίθεση με ότι συνέβαινε το 2015, όπου είχε φιλοξενηθεί πάλι το συνέδριο των ΑΒΤΑ..

Αν θυμηθούμε όμως το συνέδριο των ΑΒΤΑ το 2015, που κέρδισε η Περιφέρεια και δεν το έφερε ο ΕΟΤ, είδαμε πως ήταν παρόντες όλοι οι φορείς του Πελοποννησιακού τουρισμού και οδήγησε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως π.χ. η British Airways να προσεγγίζουν με τακτικές πτήσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας και λόγω αυτού του γεγονότος  και στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, να έρχονται πολλές άλλες δυναμικές αεροπορικές εταιρείες πχ Easy, Swiss, Niki, Edelweiss κλπ , όπως και μεγάλα Βρετανικά και λοιπά ευρωπαϊκά ΜΜΕ  π.χ. Daily Mail, Telegraph, Lonely Planet, Guardian, Independent κ.α.. να προβάλουν και να εκθειάζουν την τουριστική Πελοπόννησο , πράγμα που σημαίνει, πως τότε είχε επιτευχθεί ο στόχος.

Σήμερα βλέπουμε δυστυχώς, τα ίδια στελέχη της Περιφερειακής  Αρχής που χθες επικροτούσαν  τα αναχρονιστικά infokiosk , να επιλέγουν δράσεις  χωρίς  στοιχειώδη προσοχή , δίνοντας  συνήθως με απ΄ευθείας αναθέσεις , μεγάλα ποσά σε εταιρείες, προκειμένου να τρέξουν αυτοί, όσα έπρεπε να κάνουμε εμείς,  χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τη συμβολή τους, στην  τουριστική οπισθοδρόμηση της Πελοποννήσου .

Μην ξεχνάμε, πως  ζητήσαμε την ψήφο των πολιτών για να δουλέψουμε για τον τόπο κι όχι να κουραστούμε με το καλημέρα, αφήνοντας στην άκρη την ευθύνη μας!

Αναμένουμε με ενδιαφέρον την πορεία του τουρισμού μας, ευχόμενοι ειλικρινώς, τουλάχιστον  να μην χάσει  ο τόπος όσα με κόπο κατάφερε , διότι για κέρδη, διαγράφεται  θολό  και αβέβαιο το τοπίο.-