Το Εργαστήριο Αρχαίας Ρητορικής και Δραματικής Τέχνης του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου συνδιοργανώνει με την Περιφέρεια Πελοποννήσου – Π.Ε. Μεσσηνίας και την Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση (www.rhetoricedu.com) στις 18 και 19 Δεκεμβρίου κύκλο βιωματικών εργαστηρίων με θέμα: «Ρητορική, δημιουργική σκέψη και αποτελεσματική επικοινωνία: θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στην τάξη και στα καινοτόμα προγράμματα»
Τα εργαστήρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και φοιτητές.
1ο Παράλληλο εργαστήριο
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2015
3.00-4.00 μ.μ.
Ενεργητική ακρόαση ή γιατί ο καλός ομιλητής πρέπει να γίνει πρώτα καλός ακροατής.
Μέσα από ένα απλό τεστ ακροαστικής αυτεπίγνωσης και βασικών συμβουλών καλής ακρόασης, οι συμμετέχοντες θα αναγνωρίσουν κακές και καλές συνήθειες ακρόασης, καθώς και τρόπους αποφυγής των μεν και υιοθέτησης των δε.
4.00-5.00 μ.μ.
Βασικές δεξιότητες και προχωρημένες συμβουλές αναφορικά με τη γλώσσα του σώματος.
Μέσα από βιωματικές ασκήσεις διαφραγματικής αναπνοής και απλής κίνησης στον χώρο, οι συμμετέχοντες, ανά ζευγάρια ή/και μικρές ομάδες, θα αντιληφθούν βασικές διαστάσεις σωματικής αυτοσυνειδησίας και ενσυνείδητης αξιοποίησης των εκφραστικών μέσων που παρέχει το σώμα τους.
5.30-7.00 μ.μ
Κριτήρια αξιολόγησης ατομικών ρητορικών αγωνισμάτων στην πράξη: Αυθόρμητος Λόγος, Προτρεπτικός Λόγος, Εκφραστική Ανάγνωση
7.00-8.00 μ.μ
Ενισχύοντας τον λεκτικό μας πλούτο: ρητορικά παιχνίδια με λέξεις και λεξικά για μαθητές όλων των ηλικιών
Αξιοποιώντας δημιουργικά ένα λεξικό τσέπης, λευκές κόλλες χαρτί και στυλό μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν ολόκληρο κόσμο λέξεων και κειμένων, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν δημιουργικές αφορμές για σύντομες ασκήσεις εκφραστικής αναγνώσης και αυθόρμητου λόγου. Οι μαθητές μας θα το απολαύσουν και θα μάθουν να αγαπούν τις λέξεις και να τις χρησιμοποιούν δημιουργικά.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 40 άτομα
Εμψυχωτής: Μανώλης Πολυχρονίδης
Ο Μανώλης Πολυχρονίδης (mpolychronides@yahoo.com) είναι εκπαιδευτής ρητορικής και πολιτικός επιστήμονας με μεταπτυχιακές σπουδές στις κοινωνικές επιστήμες (πολιτική επιστήμη, οικονομικά, κοινωνιολογία) και με πάνω από 20 χρόνια εμπειρία σε ρητορικές δραστηριότητες ως διαγωνιζόμενος, ως κριτής και ως διοργανωτής σε εθνικούς και διεθνείς αγώνες αντιλογίας (parliamentary debating), αγώνες ρητορικής τέχνης και προσομοίωσεις πολιτικών θεσμών (Model United Nations, European Youth Parliament, Model Congress). Έχει εκπαιδευτεί στον συντονισμό εκπαιδευτικών ομάδων (critical friends group facilitation), στην εκπαίδευση ενηλίκων, στην αφήγηση ιστοριών (storytelling) και στην επικοινωνία της επιστήμης. Έχει παρακολουθήσει ποικίλες εισηγήσεις και σεμινάρια επικοινωνίας, φιλοσοφίας και αυτογνωσίας. Έχει δώσει ο ίδιος πολυάριθμες δημόσιες ομιλίες και εκπαιδεύσεις σχετικά με τον δημόσιο λόγο και τα ρητορικά αγωνίσματα. Συντονίζει πάνω από 15 χρόνια ομίλους ρητορικής τέχνης για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και παραδίδει από το 2012 ατομικά μαθήματα ρητορικής. Συνεργάζεται από το 2013 με το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Διαπραγματεύσεις του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ως εκπαιδευτής ρητορικής και είναι ενεργό μέλος δύο ομίλων δεξιοτήτων ρητορικής και ηγεσίας Toastmasters για ενήλικες. Διοργάνωσε με τη σύζυγό του Νικολέττα Καπογιάννη τον Μάρτιο του 2014 τη διεθνή «Ημερίδα για την Αξία της Ρητορικής Τέχνης Σήμερα» (www.rhetoric–in–athens.gr). Είναι ιδρυτικό μέλος και νυν ταμίας της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση. Είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του νεοσύστατου επιστημονικού περιοδικού Ρητορική Παιδεία.