“Βόμβα” από απλήρωτα τέλη για 800.000 ΙΧ

Η είσπραξη τους θα μπορούσε να αποτελέσει “μόνιμο ισοδύναμο” για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση ή για την αποτροπή άλλων μέτρων. Τι λένε οι έμποροι αυτοκινήτων για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην επιβολή των τελών κυκλοφορίας. Το σχόλιο της ΝΔ. 

teli kikloforiasΈσοδα 200 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως χάνει το δημόσιο εξαιτίας της μη καταβολής των τελών κυκλοφορίας από 800.000 ιδιοκτήτες ΙΧ, όπως αποκάλυψε ο Δημήτρης Πάτσιος, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

Ο κ. Πάτσιος, μιλώντας στον ΒΗΜΑ FM, σημείωσε πως το 20% των ιδιοκτητών ΙΧ, τα τελευταία 3 με 4 χρόνια, δεν πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας. «Αν εισπράττονταν αυτά τα τέλη, από 1,1 δις θα είχαμε 200 εκατομμύρια παραπάνω έσοδα» πρόσθεσε, ποσό το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει “μόνιμο ισοδύναμο” για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση ή για την αποτροπή άλλων μέτρων.  Τους υπερήμερους ιδιοκτήτες «διευκολύνει», πάντως, το γεγονός ότι η μη καταβολή των τελών δεν συνδέεται πλέον με την φορολογική ενημερότητα ενώ ρισκάρουν να πληρώσουν το διπλάσιο του ποσού όταν εντοπιστούν.

Παράλληλα, ο Δημήτρης Πάτσιος δήλωσε πως η κυβέρνηση θα «έβλεπε έσοδα εάν μείωνε τα τέλη κυκλοφορίας, για όλα το στόλο των αυτοκινήτων». Ως προς τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στην επιβολή των τελών κυκλοφορίας, που περιλαμβάνουν και τα περίπου 50 χιλιάδες «καθαρά» αυτοκίνητα, τα οποία εκλύουν κάτω από 100 γρ. διοξειδίου του άνθρακα/χλμ, σημείωσε πως «Θα μπορούσε κανείς να τα φορολογήσει, πρέπει όμως να πούμε ότι στην Ευρώπη, τα νεώτερα αυτοκίνητα, που ρυπαίνουν λίγο, πριμοδοτούνται,  ενώ αντίθετα επιβαρύνονται τα πολύ παλαιά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα ήταν ένα καλό μέτρο το οποίο νομίζουμε ότι λειτουργεί. Αν παρά ταύτα, το επιθυμούν μιλάτε για 5 εκατ. ετησίως,  ένα τέτοιο μέγεθος είναι».

ΝΔ: Η κυβέρνηση στέλνει για άλλη μια φορά το λογαριασμό στους πολίτες  

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων της ΝΔ,  Λευτέρης Αυγενάκης, αναφορικά με τα σενάρια για αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η Κυβέρνηση δια των αρμοδίων Υπουργών της, συνεχίζει την προσφιλή της τακτική της: της επικίνδυνης παροχολογίας, της ανακοίνωσης και -αμέσως μετά- διάψευσης των προθέσεων της και του ατέρμονου «σχεδιασμού» και «διαπραγμάτευσης» που οδηγούν, κάθε φορά, σε πιο επώδυνα μέτρα για τους πολίτες. Αυτή τη φορά, το θύμα της είναι τα τέλη κυκλοφορίας και οι χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων!

Πιο συγκεκριμένα, η Κυβέρνηση διακηρύσσει, σε καθημερινή βάση, το λαϊκισμό της, την αναποφασιστικότητά της και την παντελή έλλειψη προγραμματισμού. Χωρίς τέλος … τα σενάρια του Υπουργείου Οικονομικών για τις κλίμακες και το ύψος των τελών κυκλοφορίας: αυξήσεις 30%, ενιαίο τέλος ύψους 450 Ευρώ για αυτοκίνητα μέχρι 1996 κυβικά, κατάργηση απαλλαγών ειδικών κατηγοριών, … και τα σενάρια συνεχίζονται.

Χωρίς τέλος και οι αιτιάσεις των αυξήσεων στα τέλη: εύρεση ισοδύναμων για το ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, άμεση ενίσχυση των δημοσίων εσόδων ή/και ‘τιμωρία’ των ιδιοκτητών αυτοκινήτων; Σύμφωνα με κάποιες αριστερίζουσες απόψεις εντός κυβερνήσεως πρέπει να πληρώσουν «οι έχοντες»,… δηλαδή αυτοί που τολμούν -εν μέσω οικονομικής κρίσης- να συντηρούν ένα αυτοκίνητο.

Παράλληλα, οι πολίτες θα κληθούν να καταβάλλουν αμέσως το … όποιο ποσό αποφασίσει η Κυβέρνηση. Όπως μας ενημέρωσε ο αρμόδιος αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Τρύφων Αλεξιάδης, «… τα νέα τέλη που θα έχουν «σταλεί» μέχρι τις τελευταίες μέρες του Νοεμβρίου και θα πρέπει να πληρωθούν ως την 31η Δεκεμβρίου», ενώ απέκλεισε την πιθανότητα παράτασης καταβολής των τελών. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα κινηθούν ξανά στη «λογική της περήφανης διαπραγμάτευσής τους» και μας ανακοινώσουν τα τέλη την 31η Δεκεμβρίου, δηλαδή την ημέρα εκπνοής της προθεσμίας καταβολής τους.

Δυστυχώς, η απειρία, η άγνοια, η απουσία σχεδιασμού και η ανευθυνότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στέλνουν για άλλη μια φορά το λογαριασμό στους πολίτες».

Πηγή