«Γιορτές Μαθητικής Δημιουργίας 2013-2014» διοργανώνει το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας

grafio drasthriotitonΤο Γρα­φεί­ο Σχο­λι­κών Δρα­στη­ρι­ο­τή­των της Δευ­τε­ρο­βάθ­μιας Εκ­παί­δευ­σης Μεσ­ση­νί­ας, δι­ορ­γα­νώ­νει σε συ­νερ­γα­σί­α με την Πε­ρι­φε­ρεια­κή Ε­νό­τη­τα Μεσ­ση­νί­ας και τον Δή­μο Κα­λα­μά­τας τις «Γι­ορ­τές Μα­θη­τι­κής Δη­μι­ουρ­γί­ας 2013-2014».

Πρό­κει­ται για την πα­ρου­σί­α­ση των πε­ρι­βαλ­λον­τι­κών και πο­λι­τι­στι­κών προ­γραμ­μά­των κα­θώς και των αν­τί­στοι­χων προ­γραμ­μά­των α­γω­γής υ­γεί­ας, τα ο­ποί­α υ­λο­ποι­ούν πε­ρί­που 280 εκ­παι­δευ­τι­κοί και γύ­ρω στους 3.000 μα­θη­τές και μα­θή­τρι­ες ό­λων των Γυ­μνα­σί­ων και Λυ­κεί­ων της Μεσ­ση­νί­ας. Συγ­κε­κρι­μέ­να υ­λο­ποι­ή­θη­καν συ­νο­λι­κά 126 προ­γράμ­μα­τα σχο­λι­κών δρα­στη­ρι­ο­τή­των (51 πε­ρι­βαλ­λον­τι­κά, 61 πο­λι­τι­στι­κά, 13 α­γω­γής υ­γεί­ας και 1 α­γω­γής στα­δι­ο­δρο­μί­ας) κα­θ’ ό­λη τη σχο­λι­κή χρο­νιά 2013-2014, τα πε­ρισ­σό­τε­ρα α­πό κά­θε άλ­λη χρο­νιά α­πό την έ­ναρ­ξη λει­τουρ­γί­ας του θε­σμού.

Οι κεν­τρι­κές εκ­δη­λώ­σεις ε­φέ­τος εί­ναι α­φι­ε­ρω­μέ­νες στον ε­νερ­γό πο­λί­τη και χω­ρί­ζον­ται σε τρεις βα­σι­κούς ά­ξο­νες: Ο πρώ­τος πε­ρι­λαμ­βά­νει τις κα­θαυ­τό πα­ρου­σιά­σεις σχο­λι­κών προ­γραμ­μά­των που θα πραγ­μα­το­ποι­η­θούν την προ­σε­χή Δευ­τέ­ρα 5 Μα­ΐ­ου το πρω­ί στην Κυ­πα­ρισ­σί­α («Αί­θου­σα Α­λέ­κος Πα­πα­δό­που­λος») και την Πέμ­πτη 8 και Πα­ρα­σκευ­ή 9 Μα­ΐ­ου το πρω­ί στην Κα­λα­μά­τα («Αμ­φι­θέ­α­τρο Μου­σι­κού Σχο­λεί­ο»). Ε­κεί θα πα­ρου­σια­στούν οι ερ­γα­σί­ες που πραγ­μα­το­ποι­ούν α­πό την έ­ναρ­ξη του σχο­λι­κού έ­τους οι εκ­παι­δευ­τι­κοί με τις ο­μά­δες τους.

Ο δεύ­τε­ρος ά­ξο­νας α­φο­ρά τη δι­ορ­γά­νω­ση δύ­ο η­με­ρί­δων με γε­νι­κό τί­τλο: «Με λο­γι­σμό και μ’ ό­νει­ρο…» στην Κυ­πα­ρισ­σί­α και την Κα­λα­μά­τα, με α­φορ­μή τη συμ­πλή­ρω­ση ε­φέ­τος 20 χρό­νων α­πό τη λει­τουρ­γί­α του Γρα­φεί­ου Πε­ρι­βαλ­λον­τι­κής Εκ­παί­δευ­σης στη Μεσ­ση­νί­α. Η πρώ­τη θα πραγ­μα­το­ποι­η­θεί τη Δευ­τέ­ρα 5 Μα­ΐ­ου το α­πό­γευ­μα στο αμ­φι­θέ­α­τρο του Γυ­μνα­σί­ου Κυ­πα­ρισ­σί­ας και η δεύ­τε­ρη την Τε­τάρ­τη 7 Μα­ΐ­ου το α­πό­γευ­μα στο Αμ­φι­θέ­α­τρο του Πνευ­μα­τι­κού Κέν­τρου Κα­λα­μά­τας. Και στις δύ­ο θα μι­λή­σουν εκ­παι­δευ­τι­κοί οι ο­ποί­οι θα κα­τα­θέ­σουν τις εμ­πει­ρί­ες τους α­πό τη μα­κρό­χρο­νη ε­να­σχό­λη­σή τους με το αν­τι­κεί­με­νο και θα ο­μορ­φύ­νουν με τη μου­σι­κή πα­ρου­σί­α τους η χο­ρω­δί­α του Γυ­μνα­σί­ου Κυ­πα­ρισ­σί­ας α­φ’ ε­νός, και η Σχο­λή Βυ­ζαν­τι­νής Μου­σι­κής της Ι. Μ. Μεσ­ση­νί­ας (Ψαλ­τι­κός Χο­ρός Γυ­ναι­κών-χο­ρω­δί­α Δη­μο­τι­κής Μου­σι­κής και Ορ­χή­στρα), η χο­ρω­δί­α των Εκ­παι­δευ­τη­ρί­ων Μπου­γά και ο βυ­ζαν­τι­νός χο­ρός «Αι­νούν­τες» α­φ’ ε­τέ­ρου.

Ο τρί­τος ά­ξο­νας θα πε­ρι­λαμ­βά­νει τις «Θε­α­τρο­δρά­σεις 2014», δη­λα­δή μα­θη­τι­κές θε­α­τρι­κές πα­ρα­στά­σεις που θα πραγ­μα­το­ποι­η­θούν στην Κεν­τρι­κή Σκη­νή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κα­λα­μά­τας α­πό την Τρί­τη 6 έ­ως την Τρί­τη 13 Μα­ΐ­ου. Πρό­κει­ται για 10 κα­λαί­σθη­τες και ποι­ο­τι­κές θε­α­τρι­κές δη­μι­ουρ­γί­ες, στις ο­ποί­ες συμ­με­τέ­χουν 12 σχο­λεί­α της Μεσ­ση­νί­ας με έρ­γα γνω­στών θε­α­τρι­κών συγ­γρα­φέ­ων ή πρω­τό­τυ­πα έρ­γα εκ­παι­δευ­τι­κών ή α­κό­μα και μα­θη­τι­κών θε­α­τρι­κών ο­μά­δων, με ε­λεύ­θε­ρη εί­σο­δο για το κοι­νό.

Το ί­διο δι­ά­στη­μα θα πραγ­μα­το­ποι­η­θούν πα­ρου­σιά­σεις προ­γραμ­μά­των σε πολ­λά σχο­λεί­α της Μεσ­ση­νί­ας, των ο­ποί­ων οι εκ­παι­δευ­τι­κοί ή οι συμ­με­τέ­χον­τες μα­θη­τές για δι­ά­φο­ρους λό­γους α­δυ­να­τούν να συμ­με­τά­σχουν στις κεν­τρι­κές εκ­δη­λώ­σεις.

Τα προ­γράμ­μα­τα αυ­τά α­πο­τε­λούν μια και­νο­τό­μο δρά­ση που λαμ­βά­νει χώ­ρα στην εκ­παί­δευ­ση ε­δώ και αρ­κε­τά χρό­νια και α­πο­τε­λούν πό­λο έλ­ξης για τους μα­θη­τές και τις μα­θή­τρι­ες, κα­θώς βο­η­θούν τα παι­διά να εκ­φρα­στούν πέ­ρα α­πό τα αυ­στη­ρά πλαί­σια των μα­θη­τι­κών τους υ­πο­χρε­ώ­σε­ων, να α­γα­πή­σουν πε­ρισ­σό­τε­ρο το σχο­λεί­ο και να α­να­κα­λύ­ψουν κρυμ­μέ­νες δε­ξι­ό­τη­τές τους. Α­πο­τε­λούν ε­πί­σης έμ­πρα­κτη α­πό­δει­ξη του υ­ψη­λού αι­σθή­μα­τος ευ­θύ­νης που δι­α­κα­τέ­χει τους εκ­παι­δευ­τι­κούς, οι ο­ποί­οι συν­δη­μι­ουρ­γούν και συν­δι­α­λέ­γον­ται με τους μα­θη­τές τους, ερ­γα­ζό­με­νοι πέ­ραν του σχο­λι­κού ω­ρα­ρί­ου, με μό­νη α­μοι­βή την ι­κα­νο­ποί­η­ση που νι­ώ­θουν βλέ­πον­τας την πρό­ο­δό τους.