Με αφορμή την έρευνα – «ακτινογράφηση» της ψήφου προς τον ΣΥΡΙΖΑ, την οποία έκανε η Public Issue και δημοσίευσε η «Αυγή της Κυριακής», μίλησε στο «Κόκκινο» και τον Διονύση Ελευθεράτο ο γνωστός επικοινωνιολόγος Γιάννης Μαυρής.
Ο κ. Μαυρής μεταξύ άλλων επεσήμανε – και εξήγησε- την αυξημένη στήριξη που έδωσαν στον ΣΥΡΙΖΑ οι γυναίκες, αλλά και τις απώλειες που είχε το κυβερνών κόμμα στις τάξεις των μικρών επιχειρηματιών και των ελεύθερων επαγγελματιών.
Ερμήνευσε το φαινόμενο της αποχής που έφθασε σε πρωτοφανή επίπεδα, για τα μεταπολιτευτικά χρονικά, σε βουλευτικές εκλογές. Παρατήρησε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε στα επίπεδα της εκλογικής επιρροής του Ιανουαρίου, έχοντας – όμως- υποστεί ένα κόστος από τη συμφωνία της 13ης Ιουλίου: Το κόστος αυτό, σημείωσε, ήταν ότι χάθηκε η πρωτοφανής «επιπρόσθετη» συσπείρωση που επήλθε έπειτα από τις εκλογές του Ιανουαρίου και η οποία έφερε τον ΣΥΡΙΖΑ κάποια στιγμή στα – καταγεγραμμένα σε δημοσκοπήσεις- επίπεδα του 45%.
Τέλος, ο κ. Μαυρής χαρακτήρισε αβάσιμους τους αφορισμούς εναντίον των δημοσκοπήσεων. Το πρόβλημα είναι – ανέφερε- πώς αξιοποιούν τα ΜΜΕ και διάφορες πολιτικές δυνάμεις τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων
«Όταν μια δημοσκόπηση αναφέρει πως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μπροστά με τρεις μονάδες και κάποιοι μιλούν για ντέρμπι, μολονότι τρεις μονάδες δεν συνιστούν εικόνα ντέρμπι, τότε οι ευθύνες πρέπει να καταλογιστούν αλλού» είπε. Παρατήρησε δε ότι, κόμματα και πολιτικοί, αντιμετωπίζουν τις δημοσκοπήσεις βάσει της αρχής «ό,τι μας συμφέρει…».
Ο κ. Μαυρής ανέλυσε τα σύγχρονα εμπόδια που παρεμβάλλονται όταν κάποιος θέλει να αποτυπώσει κοινωνικές τάσεις και εκλογικούς προσανατολισμούς, υπογραμμίζοντας – μεταξύ άλλων- ότι οι ειδικοί δεν διαθέτουν καν ολοκληρωμένα εργαλεία (αναφέρθηκε και σε ελλιπείς στατιστικές). «Από το 1946 γίνονται δημοσκοπήσεις, άλλο αν δεν δημοσιεύονταν» είπε χαρακτηριστικά. «Δεν έχει βρεθεί άλλο εργαλείο για να τις αντικαταστήσουμε», πρόσθεσε.
stokokkino.gr