Εξώδικη διαμαρτυρία της ΚΕΔΕ στο Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Δ. Καλαματιανό

Η ΚΕΔΕ επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο δικαίωμα της σε περίπτωση που το ΙΚΑ εξακολουθήσει να αρνείται ,παράνομα και καταχρηστικά, να  προχωρήσει στη διαγραφή ασφαλιστικών οφειλών των ΟΤΑ και να χορηγήσει ασφαλιστικές ενημερότητες στους Δήμους

κεδεΕξώδικη διαμαρτυρία προς το Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ κ. Διονύσιο Καλαματιανό, με κοινοποίηση στον υπουργό Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γ. Κατρούγκαλο, απέστειλε η νομική υπηρεσία της ΚΕΔΕ.

Η ΚΕΔΕ έλαβε τη συγκεκριμένη απόφαση εξαιτίας της άρνησης της διοίκησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να προβεί στη διαγραφή των ασφαλιστικών οφειλών των πρωτοφειλέτιδων δημοτικών επιχειρήσεων και αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών ΟΤΑ.

Στην εξώδικη διαμαρτυρία επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη στάση του ΙΚΑ έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικών και Εργασίας η οποία προβλέπει ρητά ότι οφειλές των Δήμων προς το Ελληνικό Δημόσιο και προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, συμψηφίζονται μέχρι εξοφλήσεώς τους με μηνιαία παρακράτηση από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) που προορίζονται προς κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών. Το μηνιαίο παρακρατηθέν ποσό αναλογεί σε ποσοστό 5% επί των ανωτέρω εσόδων των Δήμων από ΚΑΠ.

Επιπρόσθετα στην εξώδικο διαμαρτυρία επισημαίνεται πως, παρά το γεγονός ότι υποχρεούνται από το νόμο, οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΙΚΑ αρνούνται να παράσχουν ασφαλιστική ενημερότητα προς τους Δήμους και τα νομικά τους πρόσωπα που λαμβάνουν επιχορηγήσεις από εθνικούς πόρους ή από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για προγράμματα κοινωφελούς σκοπού.

Μάλιστα υπογραμμίζεται πως το ΙΚΑ αρνείται να εφαρμόσει τη σχετική διάταξη παρά το γεγονός ότι προηγήθηκε συνάντηση για το θέμα του Προέδρου της ΚΕΔΕ Γ.Πατούλη με τον αρμόδιο υφυπουργό Εργασίας Τ. Πετρόπουλο αλλά και τη ρητή διαβεβαίωση περί του νομίμου, από πλευράς Νομικής Υπηρεσίας της ΚΕΔΕ.

Όπως τονίζεται στο κείμενο της εξώδικης διαμαρτυρίας «Αποτέλεσμα αυτής της παράνομης και καταχρηστικής συμπεριφοράς από πλευράς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είναι να μην δύνανται οι εν λόγω Δήμοι να εισπράξουν χρηματοδοτήσεις τόσο από Εθνικούς όσο και Ευρωπαϊκούς πόρους, να αδυνατούν για το λόγο αυτόν, να καταβάλουν οφειλές σε Αναδόχους χρηματοδοτούμενων έργων, να διαλύονται συμβάσεις εξ αυτού του λόγου, οι Δήμοι να έρχονται αντιμέτωποι με οφειλόμενες αποζημιώσεις εξαιτίας της διάλυσης των συμβάσεων, σειρά σημαντικών έργων να έχει σταματήσει, να επιβαρύνονται οι Δήμοι με επιπλέον δαπάνες και απώλεια εσόδων εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των έργων εντός των εγκριθέντων χρονοδιαγραμμάτων, να εμφανίζονται οι Δήμοι υπόχρεοι καταβολής ασφαλιστικών οφειλών, που όμως δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να υπάρχουν ποινικές ευθύνες προσώπων».

Η νομική υπηρεσία της ΚΕΔΕ καλεί τη διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να προβεί «άμεσα και το αργότερο εντός έξι (6) εργασίμων ημερών από τη λήψη της παρούσας στη χορήγηση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας για τους Δήμους και στη διαγραφή των ίδιων οφειλών από τις πρωτοφειλέτιδες δημοτικές επιχειρήσεις κ.λπ. νομικά πρόσωπα» και δηλώνει τα εξής:

«Σε περίπτωση μη ανταπόκρισης στα ανωτέρω, θα κινηθούμε νομικά τόσο κατά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ όσο και προσωπικά κατά των προσώπων που αρνούνται να εφαρμόσουν τις σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις, για την αναζήτηση κάθε αστικής και ποινικής ευθύνης και για την αποκατάσταση της ζημίας που έχουν ήδη υποστεί οι Δήμοι».

Ακολουθεί η εξώδικη διαμαρτυρία:

ΕΝΩΠΙΟΝ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

του ν.π.ι.δ. με την επωνυμία ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, ο οποίος εδρεύει στην Αθήνα, οδός Ακαδημίας 65 και Γενναδίου 8, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον πληρεξούσιο δικηγόρο της, Noμικό  Σύμβουλο της ΚΕΔΕ,  Πάνο Ζυγούρη.

ΠΡΟΣ

  1. το νπδδ με την επωνυμία ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ – ΕΝΙΑΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ (ΙΚΑ – ΕΤΑΜ), το οποίο εδρεύει στην Αθήνα, οδός Αγ. Κωνσταντίνου 8, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Διοικητή του.
  2. το Διοικητή του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, κ. Διονύσιο Καλαματιανό, κάτοικο Αθηνών, οδός Αγ. Κωνσταντίνου 8.

Κοινοποιούμενη

στον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας, κ. Γεώργιο Κατρούγκαλο.

H παρούσα αποστέλλεται σε εκτέλεση της με αριθ. 297/14-7-2016 απόφασης του ΔΣ της ΚΕΔΕ.

…………………….

Η ΚΕΔΕ αποτελεί το συλλογικό φορέα εκπροσώπησης των συμφερόντων των ΟΤΑ και ως εκ τούτου νομιμοποιείται στην υποβολή της παρούσας καθόσον εκπροσωπεί τους ΟΤΑ ενώ είναι αποδέκτης των παραπόνων και διαμαρτυριών  των Δήμων για πάσης φύσεως πρόβλημα που ανακύπτει και τους αφορά και καλείται προς επίλυσή του.

Όπως προβλέπεται και από το π.δ 75/2011 ά. 1, μεταξύ των σκοπών της ΚΕΔΕ είναι: «α)η συνεργασία των Δήμων μελών της β) η προαγωγή του θεσμού του πρώτου βαθμού αυτοδιοίκησης (…) ιβ) η ενίσχυση και υποστήριξη των πρωτοβουλιών που ενδυναμώνουν την αποκέντρωση, και την τοπική ανάπτυξη και οικονομία ιγ) η ανάληψη δράσεων και ενεργειών για τη βελτίωση της ζωής, την προστασία του περιβάλλοντος και την κοινωνική συνοχή».

Κατόπιν επανειλημμένων διαμαρτυριών από τους Δήμους προς την ΚΕΔΕ για άρνηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να χορηγήσει αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας προς τους Δήμους σας γνωστοποιούμε τα κάτωθι:

  1. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, με το άρ. 10 του ν. 4071/2012 (ΦΕΚ 85/Α’/11.04.2012) ορίζεται ότι:

Οι οφειλές προς το ελληνικό δημόσιο και το ΙΚΑ των αμιγών δημοτικών επιχειρήσεων, του π.δ. 410/1995 ή των κοινωφελών επιχειρήσεων, των αστικών μη κερδοσκοπικών επιχειρήσεων των ΟΤΑ, καθώς και των επιχειρήσεων των τέως νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων που περιήλθαν στις περιφέρειες, οι οποίες λύθηκαν και τελούν υπό το καθεστώς εκκαθάρισης, βεβαιωμένες ταμειακά ή μη έως και τις 31.12.2010 απαλλάσσονται από πρόσθετους φόρους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής και κάθε μορφής επιβαρύνσεις και η εξόφλησή τους γίνεται υποχρεωτικά από τους ΟΤΑ που τις έχουν συστήσει. Από τους ίδιους ως άνω ΟΤΑ γίνεται και η εξόφληση οφειλών προς εργαζόμενους. Στις ανωτέρω οφειλές περιλαμβάνονται και όσες προκύπτουν έπειτα από έλεγχο των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων.”

  1. Εν συνεχεία, με το άρ. 79 παρ. 1, 2α και β του ν. 4316/2014, ορίστηκε ότι:

«1. Οι βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων, έως την 30ή Νοεμβρίου 2014, προς το Ελληνικό Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, εφόσον καταβληθούν εφάπαξ εντός εξαμήνου από τη δημοσίευση του παρόντος, απαλλάσσονται από πρόσθετους φόρους, τόκους, πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και κάθε μορφής προσαυξήσεις και επιβαρύνσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών που προέκυψαν ή προκύπτουν από κάθε είδους φορολογικές παραβάσεις του πρώην Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και νυν Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών και από παραβάσεις των διατάξεων περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας. Στις οφειλές συμπεριλαμβάνονται και όσες έχουν υπαχθεί σε ρυθμίσεις ή διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής που είναι εν ισχύ, μετά των προβλεπόμενων ως άνω απαλλαγών, επί του εναπομείναντος ποσού».

«2. α) Με αποφάσεις των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές δήμων και περιφερειών στο Ελληνικό Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, δύναται να συμψηφίζονται με ποσά που αναλογούν σε ποσοστό τουλάχιστον πέντε τοις εκατό (5%) επί των εσόδων τους από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) που προορίζονται για κάλυψη των λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών τους για τους δήμους και επί των εσόδων τους από τους ΚΑΠ που προορίζονται για κάλυψη αντίστοιχων δαπανών των περιφερειών…

β) Οι οφειλές, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και όσες έχουν υπαχθεί σε ρυθμίσεις ή διευκολύνσεις  τμηματικής καταβολής που είναι εν ισχύ, επί του εναπομείναντος ποσού, καθώς και όσες τελούν σε αναστολή, απαλλάσσονται κατά ποσοστό από τους πρόσθετους φόρους, τόκους, πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και κάθε μορφής προσαυξήσεις και επιβαρύνσεις…

Στην περίπτωση που δήμος ή περιφέρεια επιλέξει, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, να εκχωρήσει προς παρακράτηση και συμψηφισμό τέτοιο ποσοστό επί των εσόδων των ΚΑΠ του, ώστε με το ποσό που προκύπτει να εξοφληθεί εφάπαξ με τη νέα κοινή υπουργική απόφαση το υπόλοιπο ποσό της κύριας οφειλής, τυγχάνει όλων των απαλλαγών επί του εναπομείναντος αυτού ποσού».

Όπως είναι γνωστό, το μεγαλύτερο μέρος των προαναφερομένων οφειλών των Δήμων προς το Ελληνικό Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία, προέρχεται απ’την υποχρεωτική αποδοχή των συναφών οφειλών νομικών τους προσώπων, αστικών μη κερδοσκοπικών επιχειρήσεων ΟΤΑ κ.λπ. και αναλαμβάνοντας ο οικείος Δήμος τις υποχρεώσεις αυτές (μετ’ αφαίρεση προσαυξήσεων, προσθέτων φόρων και προστίμων που είχαν επιβαρύνει τις ανωτέρω υποχρεώσεις, όπως ρητά αναφέρεται στις προαναφερόμενες διατάξεις), καθίσταται δυνατή η εκπλήρωσή τους, δεδομένου ότι σε κάθε άλλη περίπτωση αυτή καθίσταται αδύνατη.

Παρά δε τα συναφή αιτήματα των Δήμων και τα οριζόμενα στο νόμο, φέρονται ως οφειλέτες του Ελληνικού Δημοσίου και του ΙΚΑ και για την ίδια οφειλή, τόσο οι άνω πρωτοφειλέτιδες Δημοτικές Επιχειρήσεις κλπ., όσο και οι οικείοι Δήμοι, αν και υπόχρεο πρόσωπο καταβολής των οφειλών αυτών είναι, πλέον, αποκλειστικά και μόνο, ο οικείος Δήμος.

Επί του ανωτέρω θέματος, σημειώνεται και η συναφής περικοπή της με αρ. 49/2014 Γνωμοδότησης του Α’ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σύμφωνα με την οποία:

«Αναλαμβάνοντας τις υποχρεώσεις αυτές ο δήμος καθίσταται δυνατή η εκπλήρωσή τους, δεδομένου ότι σε κάθε άλλη περίπτωση αυτή καθίσταται αδύνατη. Για τη διευκόλυνση των δήμων αφαιρούνται οι προσαυξήσεις, πρόσθετοι φόροι και τα πρόστιμα που είχαν επιβαρύνει τις ανωτέρω υποχρεώσεις, δεδομένου ότι η καταβολή της αρχικής οφειλής (χωρίς τις επιβαρύνσεις) είναι υποχρεωτική για το δήμο…

Η διαγραφή των οφειλών στο όνομα των δημοτικών επιχειρήσεων συνεπάγεται και την απαλλαγή των διοικούντων τις δημοτικές επιχειρήσεις από την προσωπική και αλληλέγγυα ευθύνη τους..

Έτσι η διαγραφή του χρέους των δημοτικών επιχειρήσεων και η επαναβεβαίωσή τους στους οικείους ΟΤΑ συνιστά λόγο απόσβεσης της φορολογικής ενοχής συνολικά και αντικειμενικά, υπό την έννοια ότι απαλλάσσονται αυτής και τα δύο φορολογικά υποκείμενα, ήτοι η δημοτική επιχείρηση και ο διοικών αυτήν..»

  1. Σε εκτέλεση της ανωτέρω διάταξης του ν. 4316/2014, εκδόθηκε η υπ’ αρ. οικ.11484/3.4.2015 (ΦΕΚ 565/Β’/7.4.2015) Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την οποία αποφασίστηκε ότι οφειλές των Δήμων προς το Ελληνικό Δημόσιο και προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, συμψηφίζονται μέχρι εξοφλήσεώς τους με μηνιαία παρακράτηση από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) που προορίζονται προς κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών. Το μηνιαίο παρακρατηθέν ποσό αναλογεί σε ποσοστό 5% επί των ανωτέρω εσόδων των Δήμων από ΚΑΠ.

Όμως, παρά τις ανωτέρω σαφείς νομοθετικές διατάξεις, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν έχει προβεί στη διαγραφή των πρωτοφειλέτιδων δημοτικών επιχειρήσεων και αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών ΟΤΑ, των εν λόγω ασφαλιστικών οφειλών. Παρά τις συνεχείς αιτήσεις  και οχλήσεις των Δήμων προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, το τελευταίο αρνείται να συμμορφωθεί με τις διατάξεις αυτές, με αποτέλεσμα να εμφαίνονται για την ίδια οφειλή υπόχρεοι καταβολής τόσο οι Δήμοι όσο και τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα των Δήμων, αν και υπόχρεο πρόσωπο καταβολής των οφειλών αυτών είναι, πλέον, αποκλειστικά και μόνο, ο οικείος Δήμος.

Επιπλέον, παρά τις διατάξεις του άρ. 79 του ν. 4316/2014, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αρνείται να χορηγήσει στους Δήμους ασφαλιστική ενημερότητα, με αποτέλεσμα την πολύπλευρη οικονομική επιβάρυνση των Δήμων (αδυναμία είσπραξης χρηματοδοτούμενων πόρων, αναστολή εργασιών σημαντικών έργων, οφειλόμενες αποζημιώσεις λόγω διάλυσης συμβάσεων εξαιτίας της μη πληρωμής κ.λπ.).

4 Σύμφωνα με την παρ. 1 του ν.4380/2016 άρθρο πέμπτο, προβλέπονται τα κάτωθι:

«1. Οι επιχορηγήσεις που λαμβάνουν οι Δήμοι, οι Περιφέρειες και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου αυτών, οι επιχειρήσεις του άρθρου 252 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως ισχύει και οι επιχειρήσεις Περιφερειών του άρθρου 194 του ν. 3852/2010 από εθνικούς πόρους ή συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την επίτευξη κοινωφελούς σκοπού, κατά τη διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 4182/2013 (Α΄185), δεν κατάσχονται και δεν συμψηφίζονται. Για την είσπραξη των επιχορηγήσεων του προηγούμενου εδαφίου χορηγείται αποδεικτικό φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί έκδοσης βεβαίωσης μη οφειλής από τις δημόσιες οικονομικές Υπηρεσίες και τα ασφαλιστικά ταμεία».

Παρά την ευθεία αυτή νομοθετική ρύθμιση, υπάρχουν διαμαρτυρίες από δήμους ότι δεν χορηγείται αποδεικτικό φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων περί έκδοσης βεβαίωσης μη οφειλής από τις δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες και τα ασφαλιστικά ταμεία.

 

Παρά  την επίσκεψή μας στον Υφυπουργό Εργασίας κ. Τάσο Πετρόπουλο, και παρά τη ρητή διαβεβαίωση περί του νομίμου από πλευράς Νομικής Υπηρεσίας της ΚΕΔΕ, ο Γενικός Δ/ντής του ΙΚΑ αρνείται να εφαρμόσει την ως άνω διάταξη.

Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ όμως, παρά τις επανηλειμμένες οχλήσεις μας, δεν έχει προβεί στα νόμιμα και μέχρι σήμερα απολύτως παράνομα και χωρίς νόμιμη αιτιολογία, αρνείται να χορηγήσει ασφαλιστική ενημερότητα στους Δήμους.

Αποτέλεσμα αυτής της παράνομης και καταχρηστικής συμπεριφοράς από πλευράς του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είναι να μην δύνανται οι εν λόγω Δήμοι να εισπράξουν χρηματοδοτήσεις τόσο από Εθνικούς όσο και Ευρωπαϊκούς πόρους, να αδυνατούν για το λόγο αυτόν, να καταβάλουν οφειλές σε Αναδόχους χρηματοδοτούμενων έργων, να διαλύονται συμβάσεις εξ αυτού του λόγου, οι Δήμοι να έρχονται αντιμέτωποι με οφειλόμενες αποζημιώσεις εξαιτίας της διάλυσης των συμβάσεων, σειρά σημαντικών έργων να έχει σταματήσει, να επιβαρύνονται οι Δήμοι με επιπλέον δαπάνες και απώλεια εσόδων εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των έργων εντός των εγκριθέντων χρονοδιαγραμμάτων, να εμφανίζονται οι Δήμοι υπόχρεοι καταβολής ασφαλιστικών οφειλών, που όμως δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να υπάρχουν ποινικές ευθύνες προσώπων.

ΕΠΕΙΔΗ με το άρ. 10 του ν. 4071/2012 οι οφειλές προς το ΙΚΑ των δημοτικών επιχειρήσεων και αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών των Δήμων, οι οποίες λύθηκαν και τελούν υπό το καθεστώς εκκαθάρισης, βεβαιωμένες ταμειακά ή μη έως και τις 31.12.2010 απαλλάσσονται από πρόσθετους φόρους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής και κάθε μορφής επιβαρύνσεις και η εξόφλησή τους γίνεται υποχρεωτικά από τους ΟΤΑ που τις έχουν συστήσει.

ΕΠΕΙΔΗ με το άρ. 79 παρ. 1, 2α και β του ν. 4316/2014 καθορίστηκε ο τρόπος καταβολής των οφειλών των Δήμων προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και σε εκτέλεση της διάταξης αυτής, εκδόθηκε η υπ’ αρ. οικ.11484/3.4.2015 (ΦΕΚ 565/Β’/7.4.2015) Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με την οποία καθορίστηκε η μηνιαία παρακράτηση από τους ΚΑΠ, για την εξόφληση των οφειλών αυτών.

ΕΠΕΙΔΗ με το άρ. πέμπτο παρ.1 του ν. 4380/2016 ορίζεται ότι για την είσπραξη από τους Δήμους επιχορηγήσεων από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους χορηγείται κατά παρέκκλιση άλλων διαταξέων, αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας.

ΕΠΕΙΔΗ παρά τις επανειλημμένες αιτήσεις μας προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας τόσο για τους Δήμους όσο και για τη διαγραφή των ίδιων οφειλών από τις δημοτικές επιχειρήσεις των Δήμων, το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ παρανόμως δεν έχει προβεί μέχρι σήμερα στη νόμιμη χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας ούτε στη διαγραφή των οφειλών από τις δημοτικές επιχειρήσεις κ.λπ.

ΕΠΕΙΔΗ ήδη μέχρι σήμερα εξαιτίας της μη χορήγησης ασφαλιστικής ενημερότητας, σειρά χρηματοδοτούμενων έργων έχει διακοπεί, ενώ σε άλλα έχει διαλυθεί η σύμβαση λόγω μη πληρωμής του Αναδόχου, ενώ είναι σοβαρότατες οι οικονομικές επιβαρύνσεις των Δήμων λόγω θετικών ζημιών και απώλειας εσόδων από τη μη έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων.

ΕΠΕΙΔΗ εξαιτίας της αποκλειστικής υπαιτιότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι Δήμοι θα κληθούν να καταβάλουν αποζημιώσεις λόγω διαλύσης συμβάσεων, ενώ σειρά χρηματοδοτούμενων έργων δεν προχωρά, οι Δήμοι επιβαρύνεται με επιπλέον ποσά λόγω των καθυστερήσεων, ενώ στερούνται έσοδα από τη μη αξιοποίηση των έργων.

ΕΠΕΙΔΗ εξαιτίας της αποκλειστικής υπαιτιότητας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σειρά φυσικών προσώπων ιδίως αιρετοί ή τέως αιρετοί ευρίσκεται αντιμέτωπο με ποινικές ευθύνες, εξαιτίας της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών.

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΛΟΓΟΥΣ

καθώς και με ρητή επιφύλαξη όλων των νομίμων δικαιωμάτων μας

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ έντονα για την παράνομη και καταχρηστική συμπεριφορά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για τη μη εφαρμογή εκ μέρους του των σαφών νομοθετικών διατάξεων και για την άρνηση χορήγησης στους Δήμους αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας και τη μη διαγραφή των ίδιων οφειλών από τις πρωτοφειλέτιδες δημοτικές επιχειρήσεις κ.λπ.

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να προβείτε άμεσα και το αργότερο εντός έξι (6) εργασίμων ημερών από τη λήψη της παρούσας στη χορήγηση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας για τους Δήμους σύμφωνα με τη διάταξη του άρ. πέμπτου παρ.1  του  Ν.4380/2016 και στη διαγραφή των ίδιων οφειλών από τις πρωτοφειλέτιδες δημοτικές επιχειρήσεις κ.λπ. νομικά πρόσωπα, σύμφωνα με το άρ. 10 του Ν.4071/2012.

ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ότι, σε περίπτωση μη ανταπόκρισης στα ανωτέρω, θα κινηθούμε νομικά τόσο κατά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ όσο και προσωπικά κατά των προσώπων που αρνούνται να εφαρμόσουν τις σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις, για την αναζήτηση κάθε αστικής και ποινικής ευθύνης και για την αποκατάσταση της ζημίας που έχουν ήδη υποστεί οι Δήμοι.

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται όπως νόμιμα και εμπρόθεσμα επιδώσει την παρούσα προς αυτούς στους οποίους απευθύνεται, προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας αυτήν ολόκληρη στην έκθεση επίδοσης που θα συντάξει.

Αθήνα, 17 Μαΐου 2016

Ο πληρεξούσιος δικηγόρος

Πάνος Ζυγούρης

Νομικός Σύμβουλος ΚΕΔΕ