Επερώτηση για το έργο «παράκαμψη Βουτιάνων, Σελλασία-Γέφυρα Κελεφίνας», έκανε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκος Γόντικας, ζητώντας από τον Περιφερειάρχη να απαντήσει σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Σε συνέντευξη του ο κ. Γόντικας ανέφερε:
«Σε συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, τέλος Γενάρη 2018, συζητώντας την έγκριση της αμοιβής του δικηγόρου, που είχε αναλάβει την υπεράσπιση των συμφερόντων της Περιφέρειας στο Διοικητικό Εφετείο Τρίπολης, όπου εκδικάζονταν η αγωγή της κατασκευάστριας εταιρείας ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ για μη πληρωμή εγκεκριμένου λογαριασμού, από το υπόμνημα του δικηγόρου πρόεκυψε ότι:
α) Ο επίμαχος λογαριασμός για τον οποίο είχε γίνει η αγωγή και συγκεκριμένα ο 30ος λογαριασμός είχε πληρωθεί.
β) Η εταιρεία εκ των υστέρων, μετά από πέντε χρόνια διεκδικούσε πληρωμή και άλλου επόμενου λογαριασμού που δεν αναφέρονταν στην αγωγή και δεν είχε εγκριθεί.
Να σημειώσουμε ότι αποτελεί εξαίρεση η υποβολή στην Οικονομική Επιτροπή του υπομνήματος, αφού χρόνια τώρα ζητώ για όλες, αλλά οπωσδήποτε για τις σοβαρές υποθέσεις, το αίτημα ορισμού δικηγόρου να συνοδεύεται από ιστορικό της υπόθεσης και τις απόψεις της Υπηρεσίας. Επίσης για την πληρωμή να γνωστοποιείται στην Οικονομική Επιτροπή το υπόμνημα ή όποιο άλλο στοιχείο που να παρουσιάζει την δουλειά του δικηγόρου.
Παρά την επιμονή μου με ευθύνη της πλειοψηφίας αυτό δεν γίνεται. Εχουν περάσει δυο μήνες και παρά την απόφαση της Οικονομική Επιτροπή δεν έχει έρθει ιστορικό ούτε για αυτή την υπόθεση.
Σύντομο ιστορικό
Η υπόθεση αφορά το έργο παράκαμψη των Βουτιάνων στην εθνική οδό Τρίπολης Σπάρτης. Είναι ένα από τα αμαρτωλά έργα στη Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Δημοπρατήθηκε το 2008 με προϋπολογισμό 32.500.000€ ανάδοχος ανεδείχθη η ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ, εταιρεία συμφερόντων Μπόμπολα.
Στάλθηκε από την Διευθύνουσα Υπηρεσία ειδική πρόσκληση στον ανάδοχο για κακοτεχνίες, που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε. Αντικαταστάθηκε όμως ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων, που τόλμησε να στείλει ειδική πρόσκληση σε εταιρεία συμφερόντων Μπόμπολα και μάλιστα σε περίοδο παντοδυναμίας του ΠΑΣΟΚ.
Ο δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία τον Δεκέμβρη του 2011. Δυο μήνες μετά βύθισε, και διακόπηκε η κυκλοφορία. Εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι υπήρχαν ευθύνες και για τη μελέτη και για την κατασκευή.
Ένα μόνο στοιχείο. Ο δρόμος βύθισε στη θέση «βυθισμένο χωριό» και μόνο η ονομασία της τοποθεσίας επέβαλε να επικαιροποιηθούν οι μελέτες, να γίνουν οι ανάλογες γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες.
Στις 31-7-2012 έγινε απευθείας ουσιαστικά ανάθεση στην ΤΡIΤΩΝ ΑΕ, με την μέθοδο του περιορισμένου αριθμού προσκλήσεων, λόγω κατεπείγοντος, συμβασιοποίηση του έργου, «αποκατάσταση βατότητας τμήματος οδού παράκαμψης Βουτιάνων» (στα σημεία που είχε βυθίσει ο δρόμος) προϋπολογισμού 2.600.000 ευρώ με έκπτωση 12,62%.
Ο δρόμος ξαναβύθισε και χρειάστηκε τρίτη εργολαβία για να κρατηθεί στην κυκλοφορία, χωρίς όμως να έχει σταθεροποιηθεί ακόμη.
Συνολικά στα έργο είτε ως ανάδοχοι είτε ως υπεργολάβοι πήραν μέρος τουλάχιστον οι εταιρείες ΤΟΜΗ, ΑΤΛΑΣ, ΤΡΙΤΩΝ, ΚΑΣΤΑΤ με τις εξής παράλληλες δράσεις.
Η εταιρεία ΑΤΛΑΣ όταν τελείωσε την υπεργολαβία με την ΤΟΜΗ και βύθισε ο δρόμος, αναβαθμίστηκε !!! και σε κοινοπραξία με την ΚΑΣΤΑΤ ανέλαβε το έργο κατασκευή σε τμήματα του δρόμου Γύθειο-Αρεόπολη-Γερολιμένα προϋπολογισμού 13 εκατομμύρια ευρώ πάλι με έκπτωση 12%. Έργο το οποίο είναι ανεκτέλεστο, δεν έχει ολοκληρωθεί, θα ενταχθεί στη νέα προγραμματική περίοδο, για να δοθούν ακόμα κάποια εκατομμύρια ευρώ.
Επίσης η εταιρεία ΑΤΛΑΣ ανέλαβε πρόσφατα πριν τρείς μήνες ως υπεργολάβος στο έργο αποκατάσταση ΧΑΔΑ Αφισσού Σπάρτης προϋπολογισμού 3.000.000€, παρόλο που μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας έχει καταδικαστεί επανειλημμένα ερήμην για ακάλυπτες επιταγές, για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, για παράνομη διακίνηση αγροτικών προϊόντων. Μάλιστα είχε το θράσος η εταιρεία στην διαδικασία του τελευταίου διαγωνισμού, για την αποκατάσταση του ΧΑΔΑ Αφισσού να προσκομίσει στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και στην Οικονομική Επιτροπή πλαστά ποινικά μητρώα.
Κάτι ανάλογο προφανώς θα είχε κάνει και στα έργα παράκαμψη Βουτιάνων και Γύθειο-Αρεόπολη-Γερολιμένα αφού οι καταδίκες προϋπήρχαν της κατασκευής αυτών των έργων.
Η εταιρεία ΤΡΙΤΩΝ ΑΕ είναι μέτοχος μαζί με την ΚΑΣΤΑΤ κατασκευαστική στη κλινική αποκατάστασης Παλλάδιον ΑΕ στη Τρίπολη με επιχορηγήσεις- επιδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Βλέπουμε λοιπόν συγκεκριμένες εταιρείες να διαπλέκονται, να λειτουργούν ως «συγκοινωνούντα δοχεία» να αναλαμβάνουν έργα με ελεγχόμενες διαδικασίες με σκανδαλώδεις εκπτώσεις, να υπάρχουν κακοτεχνίες που φτάνουν ως τη βύθιση του δρόμου, να μην έχουν τελειώσει και παραδοθεί τα έργα, να προσκομίζονται ακόμα και πλαστά ποινικά μητρώα, να διεκδικούν στα δικαστήρια να πληρωθούν λογαριασμούς που έχουν πληρωθεί ή άλλους που δεν έχουν εγκριθεί. Η δε Περιφερειακή Αρχή για όλα αυτά, κανένα έλεγχο, καμία παραπομπή στη δικαιοσύνη ούτε για τις απάτες με τα πλαστά ποινικά μητρώα, κανένα αποκλεισμό αυτών των εταιρειών από έργα στη Πελοπόννησο.
Ερωτάσθε λοιπόν κύριε Περιφερειάρχα:
- Τι κάνετε για όλες αυτές τις απάτες, παρανομίες και αστοχίες;
- Θα δώσετε εντολή να υλοποιηθεί η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής κανένας ορισμός δικηγόρου αν δεν συνοδεύεται από ιστορικό του έργου και τις απόψεις της Υπηρεσίας, καμία πληρωμή δικηγόρου αν δεν συνοδεύεται από το υπόμνημα;
- Ποια η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Τρίπολης επί της αγωγής της εταιρείας ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ που συζητήθηκε στις 14-11-2017; Ξαναπληρώθηκε ο 30ος λογαριασμός;
- Ποια η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Τρίπολης επί της αγωγής του αναδόχου του έργου Κουμπίλα-Λουλούδι που ζητούσε κι αυτός να ξαναπληρωθεί ο 12ος λογαριασμός; Ξαναπληρώθηκε;
Να μην ισχυριστείτε κ. Περιφερειάρχα ότι αυτά έρχονται από παλιά γιατί: το κράτος και η πολιτική σας έχει συνέχεια. Όταν δημοπρατήθηκε το έργο επί ΝΔ ήσασταν βουλευτής και υπουργός, όταν κατασκευάστηκε επί ΠΑΣΟΚ εκλεχτήκατε Περιφερειάρχης με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ.
Στη συνέχεια είχατε την ευθύνη αυτών των έργων και τη στήριξη των κυβερνήσεων, ακόμα και της σημερινής όπως περίτρανα φάνηκε και στο τελευταίο «Αναπτυξιακό» Συνέδριο για την Πελοπόννησο.
Όλοι, σαν μια «αγία οικογένεια» ταγμένοι να υλοποιείτε μια πολιτική κατασκευής των έργων που εξυπηρετεί τους καπιταλιστικούς κατασκευαστικούς ομίλους.»