Ερώτηση Λαμπρόπολου για την πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης

Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας Γιάννης Λαμπρόπουλος προς τους υπουργούς Υποδομών και Εσωτερικών για την ευκολότερη πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης.

Ο κ. Λαμπρόπουλος αναφέρει ότι ο αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Μεσσήνης είναι από τους σημαντικότερους στη χώρα μας και ο πρώτος σε επισκεψιμότητα στον Νομό Μεσσηνίας για αυτό ζητά την διάνοιξη εξόδου στον Μελιγαλά επί του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης-Καλαμάτας. Καθώς για την βελτίωση του οδικού τμήματος, σταυροδρόμι Κατσαρού – Σκάλα – Βαλύρα – Λάμπαινα. Επίσης για την χρηματοδότηση του τμήματος Λάμπαινα – Αρχαία Μεσσήνη.

-Βελτίωση του τμήματος Μελιγαλά – Νεοχώρι – Αρχαία Μεσσήνη. Τέλος ζητά τη διόρθωση πινακίδων, για ενημέρωση οδηγών προς Αρχαία Μεσσήνη.

Ακολουθεί η πλήρης Ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

 ΠΡΟΣ κ.κ. ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: 1.ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

                                                      2.ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ:

-Διάνοιξη εξόδου στον Μελιγαλά επί του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης-Καλαμάτας.

-Βελτίωση του οδικού τμήματος, σταυροδρόμι Κατσαρού-Σκάλα-Βαλύρα-Λάμπαινα.

-Χρηματοδότηση του τμήματος Λάμπαινα-Αρχαία Μεσσήνη.

-Βελτίωση του τμήματος Μελιγαλά-Νεοχώρι-Αρχαία Μεσσήνη.

-Διόρθωση πινακίδων, για ενημέρωση οδηγών προς Αρχαία Μεσσήνη. 

 Ο αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Μεσσήνης είναι από τους σημαντικότερους στη χώρα μας και ο πρώτος σε επισκεψιμότητα στον Νομό Μεσσηνίας.

Η πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο είναι δύσκολη, αφού οι δρόμοι από Τσακώνα – Σκάλα – Βαλύρα – Λάμπαινα – Αρχαία Μεσσήνη και από Τσακώνα – Μελιγαλά – Νεοχώρι – Αρχαία Μεσσήνη  είναι στενοί και σε κακή κατάσταση.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι για το τμήμα από την Λάμπαινα έως την Αρχαία Μεσσήνη υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες, με όλες τις εγκρίσεις, που περιμένουν χρηματοδότηση, για άμεση έναρξη κατασκευής του δρόμου.

Ξένοι και Έλληνες επισκέπτες της Αρχαίας Μεσσήνης, που θα υπερβαίνουν τις 100.000 κατ΄ έτος, αναγκάζονται να εξέρχονται από τον Αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Καλαμάτας, στην έξοδο Τσακώνας ή Αρφαρών, ενώ θα μπορούσαν να εξέρχονται στη Βιομηχανική Ζώνη Μελιγαλά, στο Σταυροδρόμι Κατσαρού.

Με αυτόν τον τρόπο, είναι υποχρεωμένοι να διανύουν, μια παράλληλη του αυτοκινητοδρόμου διαδρομή, περίπου 7χλμ, από το σταυροδρόμι Κατσαρού μέχρι την έξοδο Τσακώνας ή την έξοδο Αρφαρών, η οποία είναι πολύ δύσκολη και επικίνδυνη, με αποτέλεσμα, να σημειώνονται πολλά ατυχήματα και μάλιστα θανατηφόρα.

Ακόμη, και στην έξοδο της Τσακώνας, δεν υπάρχουν πινακίδες, που να κατευθύνουν τους ταξιδιώτες προς Αρχαία Μεσσήνη, και προκαλείται έτσι σύγχυση στην αναζήτηση του δρόμου, που πρέπει να ακολουθήσουν.

Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, οι πινακίδες στην έξοδο Τσακώνας, αναγράφουν μόνον προς «ΠΥΡΓΟ-ΠΑΤΡΑ».

Επειδή είναι αναγκαία, η διάνοιξη της εξόδου στην Βιομηχανική Ζώνη Μελιγαλά, που θα εξυπηρετεί όχι μόνο τους επισκέπτες προς Αρχαία Μεσσήνη, αλλά και ένα μεγάλο μέρος των κατοίκων, των Δήμων Οιχαλίας και Μεσσήνης.

Επειδή, με βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου, από Κατσαρού – Σκάλα – Βαλύρα  – Λάμπαινα, που μπορεί να υλοποιηθεί σε σύντομο χρόνο και με λίγα χρήματα, και σε συνδυασμό με την χρηματοδότηση του τμήματος, από Λάμπαινα μέχρι Αρχαία Μεσσήνη, θα λειτουργεί από τον Αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Καλαμάτας απευθείας σύνδεση με τον Αρχαιολογικό Χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης με καλό και ασφαλή δρόμο.

Επειδή, έχει τελειώσει η μελέτη, για την κατασκευή νέας γέφυρας στη Βαλύρα, που θα διευκολύνει πολύ.

Ερωτώνται οι κκ Υπουργοί:

  1. Πότε θα πραγματοποιηθεί η διάνοιξη εξόδου στο σταυροδρόμι Κατσαρού-Μελιγαλά;
  2. Θα προχωρήσετε στην βελτίωση του τμήματος από σταυροδρόμι Κατσαρού-Σκάλα-Βαλύρα-Λάμπαινα;
  3. Θα χρηματοδοτηθεί το οδικό τμήμα, από Λάμπαινα μέχρι Αρχαία Μεσσήνη, που είναι έτοιμο μελετητικά;
  4. Θα βελτιωθεί το οδικό τμήμα, από Μελιγαλα – Νεοχώρι – Αρχαία Μεσσήνη;
  5. Θα τοποθετηθούν πινακίδες επί της εξόδου του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης – Καλαμάτας στην Τσακώνα, που θα κατευθύνουν σωστά τους επισκέπτες της Αρχαίας Μεσσήνης;