«Στο πρόσωπο της Μαρίας Θελερίτη και κάθε βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ που διαπομπεύεται με τόσο ανοίκειο τρόπο, ο κύριος στόχος είναι το κόμμα, o ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί όλο αυτό το σύμπλεγμα (συμφέροντα, ΜΜΕ, αντιπολίτευση), δεν μπορούν να συμφιλιωθούν με την ιδέα πως αλλάζουν τα πράγματα και κάποιοι δικαιολογημένα τρομάζουν» αναφέρεται σε γραπτή δήλωση της βουλευτού, με τίτλο «Συνειρμοί που οδηγούν σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας» με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με την απόφαση του Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου να καταβάλει στη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ υπερωριακή αποζημίωση.
«Όλος αυτός ο θόρυβος λοιπόν γίνεται για τα οφειλόμενα που δεν ήταν (όπως τα «αδέκαστα» media διατυμπανίζουν όλες αυτές τις μέρες) 5.764,48 αλλά 2.718,90 ευρώ, και αφορούσαν δεδουλευμένες υπερωρίες (βεβαιωμένες ανά μήνα) της Θελερίτη Μαρίας για τα έτη 2013 και 2014. Αυτό σημαίνει επί της ουσίας 113,29 ευρώ για κάθε μήνα, όπου σημειωτέον τα είχαν λάβει όλοι οι αποσπασμένοι υπάλληλοι στα κόμματα σε όλη την Ελλάδα, εκτός από την ίδια με την αιτιολογία ότι εργαζόταν στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ» αναφέρεται στο κείμενο.
«Ο λόγος που είχε αποσπαστεί στο ΣΥΡΙΖΑ μετά τις εκλογές του 2012 – σημειώνεται στο κείμενο – δεν ήταν για να προετοιμάσει την υποψηφιότητά της (όπως πολύ θέλουν ευθέως ή αφήνουν να εννοηθεί), αλλά γιατί λόγω των ιδιαίτερων σπουδών της, της εμπειρίας και της γνώσης της στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το κόμμα λοιπόν, κάνοντας χρήση των δυνατοτήτων που του παρέχει ο νόμος, αποσπά περιορισμένο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων, ιδιαιτέρων και ειδικών προσόντων. Εργάστηκε δε, στη νέα υπηρεσία για δύο χρόνια σε ημερήσια απασχόληση, μετακινούμενη καθημερινά στην Αθήνα, χωρίς καμία άλλη κάλυψη πλην του μισθού της. Δεν διεκδίκησε τίποτε παραπάνω. Ο νέος εργοδότης, ως όφειλε έστελνε κατάσταση υπερωριών εντός του προβλεπόμενου ορίου, ενώ η ΠΕΔ με τη σειρά της, ως υποχρεούτο, δεν κατέβαλε το ποσό μηνιαίως παρά με καθυστέρηση 2 ετών, επειδή εργαζόταν στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ»
«Η καταβολή των υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων του Δημοσίου που εργάζονται στα κόμματα, ρυθμίζεται από το 2003(Ν. 3205/03 και σύμφωνα με την ΚΥΑ της 1/2/2013, με Αρ.Πρωτ. οικ. 2/10903/0022 η οποία αναφέρει ότι ‘’για τους υπαλλήλους που διατίθενται ή αποσπώνται στα παραπάνω γραφεία (δηλ. γραφεία των βουλευτών, των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των πολιτικών κομμάτων, καθώς και του γραφείου του Επιτρόπου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή της ίδιας περίπτωσης β’ από νομικά πρόσωπα και ΟΤΑ α’ και β΄ βαθμού, των οποίων η μισθοδοσία δεν βαρύνει τον κρατικό Προϋπολογισμό, η αποζημίωση για υπερωριακή εργασία, θα καταβάλλεται από τις υπηρεσίες που ανήκουν οργανικά οι παραπάνω υπάλληλοι’’» επισημαίνει στη συνέχεια το κείμενο.
«Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθούν κακόπιστοι συνειρμοί και σενάρια επιστημονικής φαντασίας, οι οποίοι συνδέουν την καταβολή της συγκεκριμένης υπερωριακής απασχόλησης με το Ν.4325/2015, αναφέρουμε ότι η εν λόγω καταβολή πραγματοποιήθηκε λόγω αλλαγής του Δ.Σ. και του προέδρου της ΠΕΔ, οι οποίοι αναγνώρισαν τα οφειλόμενα και έπραξαν τα δέοντα» καταλήγει η ανακοίνωση.
Η καταγγελία Θεοχάρη
Είχε προηγηθεί η ερώτηση προς τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που κατέθεσε ο βουλευτής του Ποταμιού Χάρης Θεοχάρης σχετικά με την καταβολή υπερωριακής απασχόλησης για τα έτη 2013 και 2014, ποσό που ανέρχεται σε 5.764,48 ευρώ, από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Πελοπονήσσου σε εν ενεργεία βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ βάσει διάταξης του νόμου Κατρούγκαλου παρόλο που την ίδια περίοδο ήταν αποσπασμένη στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Χάρης Θεοχάρης στην ερώτηση του τονίζει ότι «Με την υπ’ αριθ. 79/2-10-2015 απόφαση του Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοπονήσσου, που αναρτήθηκε στη Διαύγεια (ΑΔΑ 70Χ80ΚΑΓ-ΞΛ8), αποφασίστηκε η πληρωμή σε υπάλληλο της και νυν βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ποσού 5.764,48 (μικτού) ήτοι 2.718,90 (καθαρού) Ευρώ οφειλομένου λόγω υπερωριακής απασχόλησης για το διάστημα από 1-2-2013 έως 31-12-2014 κατά το οποίο εργαζόταν στα γραφεία του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ βάσει απόσπασης στο Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Επειδή στον Προϋπολογισμό έτους 2015 του εν λόγω φορέα δεν επαρκούσαν τα διαθέσιμα χρήματα του ΚΑΕ “αποζημιώσεις υπερωριών”, που προβλέπεται ειδικά για την καταβολή τέτοιων ποσών, μεταφέρθηκαν χρήματα από τον ΚΑΕ “έξοδα πολιτιστικών δραστηριοτήτων” στον ΚΑΕ “αποθεματικό” της ΠΕΔ, ώστε να καταστεί δυνατή η συνολική εξόφληση τροποποιούμενου αναλόγως του Προϋπολογισμού κατά το μέρος αυτό».
Σύμφωνα με τον βουλευτή του Ποταμιού Χάρη Θεοχάρη «Αφενός η καταβολή της εν λόγω υπερωριακής αποζημίωσης κατέστη δυνατή μετά την τροποποίηση του ν. 3205/03, ο οποίος ρυθμίζει τα σχετικά θέματα με διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου, που κατατέθηκε και ψηφίστηκε σε χρόνο κατά τον οποίο το δικαιούχο του ποσού πρόσωπο ήταν εν ενεργεία βουλευτής της συμπολίτευσης και συνεπώς είχε βέβαιο κι εύλογο προσωπικό συμφέρον για την άμεση διευθέτηση του ζητήματος. Για το λόγο αυτό ζητείται να διευκρινιστεί σε ποιό βαθμό πρόκειται για κενό νόμου ή πρόβλημα ερμηνείας που αντιμετωπίστηκε με τη συγκεκριμένη διάταξη νόμου και προορίζεται να αφορά σε αόριστο πλήθος περιπτώσεων ή για φωτογραφική διάταξη που νομοθετείται κατά παραγγελία για να εξυπηρετηθούν ημέτεροι».
Ο Χάρης Θεοχάρης στην ερώτηση του τονίζει ακόμα ότι «η άμεση και καθολική εκκαθάριση του παραπάνω ποσού κατά το χρόνο λήψης της απόφασης της ΠΕΔ Πελοπονήσσου δεν ήταν εφικτή, δεδομένου ότι δεν επαρκούσαν τα διαθέσιμα χρήματα του Προϋπολογισμού του φορέα για το έτος 2015. Παρ’ ολ’ αυτά το Δ.Σ. της ΠΕΔ αποφάσισε την τροποποίηση του Προϋπολογισμού και μεταφορά του απαιτούμενου ποσού μεταξύ των ΚΑΕ του, ώστε τελικά η πληρωμή των υπερωριών για τη συγκεκριμένη περίπτωση να καταστεί δυνατή με χρήματα που προορίζονταν για τη διεξαγωγή πολιτιστικών δραστηριοτήτων».
Ο βουλευτής του Ποταμιού επισημαίνει επιπλέον ότι «στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε εκτός της Βουλής όλο και περισσότερες πόρτες κλείνουν σε ανέργους, όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι αναζητούν με δαιδαλώδεις διαδικασίες τα δεδουλευμένα, τις υπερωρίες ή τις αποζημιώσεις τους από τους εργοδότες τους. Από την άλλη εντός της Βουλής και ειδικότερα στα έδρανα της κυβερνώσας παράταξης ανάλογης φύσης θέματα φαίνεται να τυγχάνουν άμεσης νομοθετικής επίλυσης, ενώ οποιαδήποτε πρακτικά εμπόδια φαίνεται πως υπερκερνώνται. Τα παραπάνω εγείρουν σοβαρά ζητήματα τόσο ουσιαστικής νομιμότητας όσο και τήρησης κανόνων ηθικής τάξεως για την Κυβέρνηση που πρέπει να απαντηθούν επαρκώς».
topontiki.gr