Γράφει η Δήμητρα Λυμπεροπούλου
Με δεδομένο ότι το τρένο ήταν είναι και θα παραμείνει το οικολογικότερο μαζικότερο ασφαλέστερο και οικονομικότερο μέσο μαζικής μεταφοράς, προτείνουμε τη δημιουργία νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτα – Πύλος και εν συνεχεία μέχρι Κυπαρισσία.
Γι όλα αυτά που συμβαίνουν μέχρι σήμερα, ζητούμε, ως μια κίνηση καλής θέλησης του Κράτους, για την αλλαγή νοοτροπίας των Κυβερνήσεων και της κρατικής μηχανής, η σημερινή Κυβέρνηση να σχεδιάσει και να προγραμματίσει, τώρα που σχεδιάζεται η σύνδεση της Πύλου με την Καλαμάτα με νέο αυτοκινητόδρομο, να απαλλοτριωθεί δίπλα στο σχεδιαζόμενο Αυτοκινητόδρομο παράλληλα και συγχρόνως η αναγκαία έκταση για την επέκταση της Γραμμής Καλαμάτα – Μεσσήνη μέχρι Πύλο και επίσης από Πύλο μέχρι Κυπαρισσία.
Σήμερα είναι μια μοναδική ευκαιρία με τις απαλλοτριώσεις για τον αυτοκινητόδρομο να προχωρήσουν και οι απαλλοτριώσεις για το σιδηρόδρομο, η δαπάνη θα είναι ελαχιστότατη ενώ το όφελος τεράστιο.
Έτσι θέτουμε τα θεμέλια, στην εποχή της Κλιματικής Αλλαγής, αλλαγής νοοτροπίας για εξοικονόμηση ενέργειας και για βιώσιμες μεταφορές.
Με «αναπτυξιακούς νόμους» δίδονται εκατομμύρια επιδοτήσεων σε αμφιβόλου αποδοτικότητας επιχειρήσεις, ενώ σε στρατηγικού ενδιαφέροντος επενδύσεις, όπως είναι ο σιδηρόδρομος, δεν δίδεται ούτε ευρώ, ενώ έχουν αφεθεί να καταρρεύσουν δεκάδες σιδηροδρομικοί σταθμοί και να υποβαθμιστούν μέχρις απαξίωσης οι υποδομές του τρένου.
Άπειρα χιλιόμετρα για τους αυτοκινητόδρομους και ούτε ένα νέο χιλιόμετρο για το τραίνο, εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα γόνιμης γης ερημοποιημένα, δισεκατομμύρια ευρώ σε εργολάβους και όταν τελειώνει ένας δρόμος δεκάδες άλλοι χρειάζονται συντήρηση που δεν γίνεται.
Σύμφωνα με το αριθμ. πρωτ. 1757/127136/04-01-2018 έγγραφο της Δ/νσης Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Κλιματικής Αλλαγής που φέρνει στην δημοσιότητα η περιφερειακή μας παράταξη Πελοπόννησος Οικολογική όσον αφορά τις απόψεις της Υπηρεσίας σχετικά με την βελτίωση υφιστάμενου τμήματος της Εθνικής Οδού στο τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος αναφέρει τα εξής:
«Το τρίτο και τέταρτο υπότμήμα του δρόμου διέρχεται κυρίως από γεωργικές καλλιέργειες. Η περιοχή μελέτης εμφανίζει ένα εκτεταμένο πεδινό επίπεδο υψηλής γεωργικής παραγωγικότητας το οποίο χωροθετείται κυρίως στη δυτική πλευρά του Δήμου Καλαμάτας και της νότιας του Δήμου Μεσσήνης.
Επιπλέον αναφορικά με τις επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον κατά την κατασκευή του έργου αυτές αναμένονται αρνητικές με αφαίρεση 420.000 m3 φυτικός γης, μέρος της οποίας θα χρησιμοποιηθεί για την επένδυση πρανών και την πλήρωση νησίδων.
Το εν λόγω έργο αναμένεται να συμβάλει στην αναπτυξιακή διάσταση της Περιφέρειας Πελοποννήσου με την εξασφάλιση καλύτερης δυνατής πρόσβασης στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, στον αυτοκινητόδρομο ΜΟΡΕΑ και στο νοσοκομεία Καλαμάτας».
Οι σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις άλλες μεταφορές, από άποψη άνεσης, ασφάλειας και ποιότητας μετακίνησης, αντιμετώπισης κυκλοφοριακών προβλημάτων, εξοικονόμησης κόστους μετακίνησης και μεταφοράς και μείωσης των αναγκών σε ενεργειακή κατανάλωση, αλλά και προστασίας του περιβάλλοντος.
Η κατασκευή/υλοποίησή τους, επ’ ωφελεία των φορολογουμένων Πολιτών, και η διασφάλιση της ορθής λειτουργίας τους δεν αποτέλεσαν πολιτικές επιλογές του, κοντινού μας, Παρελθόντος, και πρέπει άμεσα να ανατρέψουμε αυτό το σκηνικό, υλοποιώντας, τα ανωτέρω. Με βάση αυτό το σκεπτικό περιμένουμε από τις Δημοτικές και Περιφερειακές Παρατάξεις να πάρουν θέση στην πρόταση μας.