Γράφει ο Θεόδωρος Σταυριανόπουλος
Πολλές φορές περνούν από το μυαλό του κάθε πολίτη ή συζητά με τις παρέες του διάφορες προτάσεις σχετικά με το τι θα μπορούσε να γίνει στο Δήμο που ζει. Επίσης συζητά με τις παρέες του απλά καθημερινά προβλήματα που υφίστανται στο Δήμο και που τα αγνοεί η Δημοτική Αρχή. Αυτές οι προτάσεις που πολλές απ’ αυτές είναι καινοτόμες και ευρηματικές καθώς επίσης και τα προβλήματα καλό είναι να φθάνουν στον προορισμό τους που δεν είναι άλλος από την εκλεγμένη Δημοτική Αρχή.
Η Δημοτική Αρχή αν καταφέρει και συλλέξει και καταγράψει τις προτάσεις και τα προβλήματα που προαναφέραμε θα έχει κάνει ένα τεράστιο βήμα βελτίωσης της καθημερινότητας.
Αυτό απαιτεί την δημιουργία σχετικού Γραφείου ή Φορέα με την ονομασία «Καθημερινό πρόβλημα του πολίτη» όπου θα καταγράφεται το καθημερινό απλό πρόβλημα και θα προγραμματίζεται η έγκαιρη επίλυσή του καθώς επίσης θα συλλέγεται η όποια καλή και καινοτόμα ιδέα ή πρόταση.
Δίνοντας λύση στο απλό καθημερινό πρόβλημα ο Δήμος αποχτά άλλη ανάσα και βηματισμό. Ο πολίτης εισπράττει τον απαιτούμενο σεβασμό και αρχίζει πλέον να εμπιστεύεται τους ανθρώπους που διοικητικά ασχολούνται με τον Δήμο του.
Ο πολίτης πρέπει να αισθάνεται τον Δήμαρχο ως δικό του άνθρωπο ως τον άνθρωπο που θα είναι συμπαραστάτης στο πρόβλημά του.
Λέγοντας απλό καθημερινό πρόβλημα εννοώ :
- Την λακκούβα του δρόμου
- Το χαλασμένο πεζοδρόμιο
- Τα σκουπίδια και τα χόρτα στην άκρη του δρόμου
- Την βρώμικη παραλία
- Την παράνομη στάθμευση αυτοκινήτου
- Την γραφειοκρατία
- Την μη σύντομη εξυπηρέτηση του πολίτη
- Την μη επαφή και επικοινωνία με τον πολίτη.
Παράλληλα με την βελτίωση της καθημερινότητας πρέπει να καταβληθούν αξιόπιστες και ειλικρινείς προσπάθειες που θα προέλθουν μετά από αρμονική συνεργασία αιρετών και υπαλληλικού προσωπικού και που θα έχουν σαν στόχο την διόρθωση του πρωτογενούς και δευτερογενούς ελλείμματος. Αυτά τα δύο ελλείμματα αφορούν τον δανεισμό, την σωστή διαχείριση των ετήσιων προϋπολογισμών και τις τρέχουσες δαπάνες και τα τρέχοντα έσοδα. Έχουν επίσης σχέση και με την εξεύρεση φτηνού προσφερόμενου χρήματος από την υλοποίηση προγραμμάτων.
Φυσικά δεν πρέπει να αγνοηθεί μία παράμετρος που παίζει σοβαρό αναπτυξιακό ρόλο και ακούει στο όνομα προτεραιότητα. Ο προγραμματισμός πρέπει πάντα να είναι ορθολογικός και να λαμβάνει σοβαρά τις προτεραιότητες.
Μία Δημοτική Αρχή θα πετύχει αν καταφέρει και δημιουργήσει ομάδες ενεργών πολιτών . Η ενεργός συμμετοχή του πολίτη μπορεί να γίνει με :
- Την συμμετοχή του στην λήψη σοβαρών αποφάσεων
- Την ενημέρωση και αποτύπωση του προβλήματος
- Την συναπόφαση στην δρομολόγηση της επίλυσής του προβλήματος.
- Την δημιουργία γνωμοδοτικών επιτροπών.
- Την δημιουργία εθελοντικών ομάδων
- Την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε συλλόγους.
Ο καθένας μας ως κάτοικος ενός Δήμου καλό είναι να δημοσιοποιεί τις προτάσεις του και να ασκεί την κριτική του στα κακώς κείμενα. Τα πράγματα οδηγούνται προς τα εμπρός και λύνονται τα προβλήματα όταν οι εκλεγμένοι έχουν συμπαραστάτες αλλά και αυστηρούς κριτές καλοπροαίρετους ενεργούς πολίτες.
ΥΓ. Οι κοινωνικές ομάδες αντιπαλεύονται θεωρώντας η κάθε μία το δίκιο μονοκαλλιέργειά της. Καθημερινά ακούμε υπερβολές από κάποιους επαναστατημένους «λογοθεραπευτές». Όμως η κάθε υπερβολή δημιουργεί μόνο αδικίες.
Ο Θεόδωρος Σταυριανόπουλος είναι Μαθηματικός-MSc Ηθ. Φιλοσοφίας