Η λέσχη αφιερώνει τον Μάρτιο σε μεγάλους σκηνοθέτες, που καθιέρωσαν την δική τους κινηματογραφική ματιά, διεκδικώντας την σφραγίδα του δημιουργού – auteur. Η ιδέα του σκηνοθέτη – απόλυτου auteur, υπερασπίζεται τον μεμονωμένο καλλιτέχνη έχοντας τις ρίζες της στο ρομαντισμό του 19ου αιώνα και ως ιδέα δίνει έμφασή στο ηρωικό και δημιουργικό άτομο. Το 1951 ο Andre Bazin, ιδρυτής του κινηματογραφικού περιοδικού Cahiers du cinema, καθιέρωσε τον όρο auteurism και η ιδέα του auteur πέρασε στην Αμερική τη δεκαετία του ’60 από τον Andrew Sarris. Πρώτος αυτός επινόησε την θεωρία του auteur για να σκιαγραφήσει την εργασία διαφόρων καλλιτεχνών και να τους ταξινομήσει σύμφωνα με το ταλέντο τους.
Κατά τον Sarris, “πέρα από μια ομάδα ταινιών που έχει κάνει ένας σκηνοθέτης, πρέπει να εκθέσει ορισμένα επαναλαμβανόμενα χαρακτηριστικά του ύφους του, τα οποία θα δηλώνουν την υπογραφή του.” Το αναγνωρίσιμο ύφος, ο πλήρης έλεγχος όλης της παραγωγικής διαδικασίας, ακόμη και του post production και της προώθησης της ταινίας, αποτελούν ιδαίτερα χαρακτηριστικά των μεγάλων δημιουργών.
Το προσωπικό σινεμά του δημιουργού αποτελεί ένα πολύ μοναχικό μονοπάτι που σε προσκαλεί να το διαβείς, βιώνοντας μια απόλυτη οπτικοακουστική εμπειρία, όπως η περιπλάνηση στο κινηματογραφικό σύμπαν του Luis Bunuel [05/03 ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ], του Kenzi Mizoguchi [12/03 ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤAΡΙ], του Bela Tarr [19/03 ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΤΟΡΙΝΟ] και του Ingmar Bergman [26/03 Η ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ].
Ιδιαίτερη θέση στην ενότητα κατέχει ο Θόδωρος Αγγελόπουλος σε ένα ξεχωριστικό διήμερο αφιέρωμα [14-15/03] υπό την αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας, με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Αντιλογου και την συνεργασία της λέσχης.
Στις παράλληλες εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, οργανώνεται μια σειρά εκδηλώσεων με ελεύθερη είσοδο με έδρα το Εργατικό Κέντρο, που τοποθετούν σε πρώτο πλάνο την γυναίκα με προβολές και συζητήσεις με δημιουργούς. [08/03 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ]
Στην αφίσα του μήνα ο David Lean και οι τεχνικοί του, φωτογραφίζονται αντιμέτωποι με τις καιρικές συνθήκες στα γυρίσματα του Ryan’s Daughter (1970)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
Πέμπτη 05 Μαρτίου
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ – LE FANTOME DE LA LIBERTE [1974]
σκηνοθεσία: Luis Buñuel
παίζουν: Jean-Claude Brialy, Adolfo Celi, Michel Piccoli
Πέμπτη 12 Μαρτίου
ΟΥΓΚΕΤΣΟΥ ΜΟΝΟΓΚΑΤAΡΙ – UGETSU MONOGATARI [1953]
σκηνοθεσία: Kenji Mizoguchi
παίζουν: Masayuki Mori, Machiko Kyô
Πέμπτη 19 Μαρτίου
ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΤΟΡΙΝΟ – A TORINOI LO [2011]
σκηνοθεσία: Béla Tarr, Ágnes Hranitzky
παίζουν: János Derzsi, Erika Bók
Πέμπτη 26 Μαρτίου
Η ΕΒΔΟΜΗ ΣΦΡΑΓΙΔΑ – DET SJUNDE INSEGLET [1957]
σκηνοθεσία: Ingmar Bergman
παίζουν: Max von Sydow, Gunnar Björnstrand, Bengt Ekerot
Χώρος Προβολών – Αμφιθέατρο ΟΑΕΔ, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας
Ώρα — 21:15
Είσοδος — 4 ευρώ
Είσοδος ελεύθερη — Για νέους κάτω των 18 ετών
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Κυριακή 08 Μαρτίου
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
Για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας οργανώνεται μια σειρά εκδηλώσεων με έδρα το Εργατικό Κέντρο, που τοποθετούν σε πρώτο πλάνο την γυναίκα ως δημιουργό. Θα προβληθούν ταινίες μυθοπλασίας, μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ με θέμα την γυναίκα φτιαγμένες από γυναίκες καταξιωμένες δημιουργούς, ενώ θα λάβει χώρα ανοικτή συζήτηση με τους δημιουργούς και το κοινό. Με την συνεργασία του Πολιτιστικού Αντίλογου και του Φεστιβάλ Μηδέν.
Σάββατο 14 Μαρτίου – Κυριακή 15 Μαρτίου
ΔΙΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟΝ ΘΟΔΩΡΟ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟ
Ο Πολιτιστικός Αντίλογος οργανώνει μια σειρά από προβολές και εκδηλώσεις με την αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας αφιερωμένες στον σπουδαίο δημιουργό Θόδωρο Αγγελόπουλο σε συνεργασία με την Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας.
Χώρος – Αμφιθέατρο ΟΑΕΔ, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας
Είσοδος ελεύθερη