Θ. Πετράκος: «Μεγάλος είναι ο αριθμός των εκπαιδευτικών κενών στη Μεσσηνία»

ekpaideutikoiΜε ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσει το Υπουργείο Παιδείας τα τεράστια κενά που δημιουργούνται στην εκπαίδευση λόγω των μηδενικών προσλήψεων τα τελευταία χρόνια με την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών, ζητά να ενημερωθεί ο βουλευτής Μεσσηνίας Θανάσης Πετράκος στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου από τον Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβένδρο.

Συγκεκριμένα, ο κ. Πετράκος στην ερώτηση αναφέρει:

Σε κάθε οικονομική κρίση έχει αποδεχθεί ότι ο τομέας που πλήττεται περισσότερο και όχι τυχαία, είναι ο τομέας της εκπαίδευσης. Έτσι και στη χώρα μας το κόστος που πληρώνει η δημόσια εκπαίδευση λόγω των μνημονιακών πολιτικών που εφαρμόζονται από την Κυβέρνηση, με πρόφαση την οικονομική κρίση, είναι πολύ μεγάλο.

Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού Παιδείας για έγκαιρη κάλυψη των κενών την τρέχουσα σχολική χρονιά και ενώ διανύουμε τον δεύτερο μήνα λειτουργίας των σχολείων η κατάσταση σε πολλά σχολεία είναι απαράδεκτη. Ο αριθμός των κενών στη Μεσσηνία αλλά και σε άλλες περιοχές είναι τεράστιος.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας εμφανίζει επίσημα 45 κενά εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων. Στην πραγματικότητα όμως τα κενά είναι πάνω από 100. Συγκεκριμένα στα Ειδικά Σχολεία Καλαμάτας και Φιλιατρών λείπουν 2 ψυχολόγοι, 2 κοινωνικοί λειτουργοί, 2 φυσιοθεραπευτές, 1 δάσκαλοι, 1 λογοθεραπευτής, 1 νοσηλεύτρια και επίσης στο Ειδικό Σχολείο Φιλιατρών δεν υπάρχει καμία ειδικότητα στο σχολείο π.χ. Γυμναστής ή Μουσικός.

Επιπλέον λείπουν 16 δάσκαλοι Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά που φοιτούν σε κανονικά τμήματα, αλλά χρήζουν ειδικής στήριξης π.χ. παιδιά με αυτισμό κ.λ.π. και 1 εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής για το τμήμα Κωφών και Βαρήκοων, το οποίο συγχωνεύτηκε με το τμήμα Ένταξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας.

Πολλά ολοήμερα δημοτικά σχολεία δεν έχουν δάσκαλο και άλλα λειτουργούν με πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών. Στη Θουρία π.χ. το ολοήμερο έχει 72 μαθητές και 1 δάσκαλο, το Δημοτικό Σχολείο Λαιίκων 70 μαθητές επίσης με ένα δάσκαλο. Υπενθυμίζουμε ότι με βάση τη νομοθεσία στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο αντιστοιχεί σε 50 μαθητές ένας δάσκαλος.

Τεράστιες είναι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών αγγλικής και γερμανικής γλώσσας που ανέρχονται σε 264 και 60 ωρών εβδομαδιαίως αντίστοιχα. Υπάρχουν και τραγικές περιπτώσεις αντιμετώπισης του θέματος της ξένης γλώσσας όπως π.χ. το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Χώρας, που έχει να κάνει 4 χρόνια Αγγλικά, το 1ο Γαργαλιάνων, το 3ο Φιλιατρών και το 1ο Δυτικής Μάνης που ούτε και πέρυσι έκαναν καθόλου αγγλικά.

Επιπρόσθετα λείπουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων από τα ΕΑΕΠ 1 Φυσικής Αγωγής, 1 Μουσικής, 3 Καλλιτεχνικών, 1 Πληροφορικής, 1 Θεατρολόγος. Στη προσχολική Αγωγή λείπουν 2 εκπαιδευτικοί (τα Νηπιαγωγεία είναι κλειστά), ενώ υπάρχει απόφαση της Α/θμιας Μεσσηνίας ότι “δεν λειτουργεί το νηπιαγωγείο Σπερχογείας λόγω έλλειψης προσωπικού”.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου τα λειτουργικά κενά αυτή την ώρα είναι πάνω από 20 σε όλες σχεδόν τις ειδικότητες (π.χ. ΠΕ01 2 κενά, ΠΕ02 1 κενό, ΠΕ06 4 κενά, ΠΕ08 3 κενά κτλ). Στα κενά αυτά δεν περιλαμβάνονται τα κενά που υπάρχουν στο Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας που αφορούν ειδικότητες σε μουσικά όργανα.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Με δεδομένο την έλλειψη πιστώσεων, προτίθεται το Υπουργείο να ζητήσει άμεσα από το Υπουργείο Οικονομικών επιπλέον πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ώστε να καλυφτούν έστω και τώρα τα κενά στα σχολεία;

Με δεδομένο ότι φέτος ζούμε τη διάλυση του Ολοήμερου Σχολείου, που δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες των εργαζόμενων γονιών και να εμπλουτίσει με νέα διδακτικά αντικείμενα το σχολικό πρόγραμμα, τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο προκειμένου να μην απαξιωθεί περεταίρω ο θεσμός του Ολοήμερου σχολείου;

Με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσει το Υπουργείο τα τεράστια κενά που δημιουργούνται στην εκπαίδευση λόγω των μηδενικών προσλήψεων τα τελευταία χρόνια με την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών;