“Μετά το φιάσκο της αδυναμίας λειτουργίας της νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, προς εξυπηρέτηση των ασθενών, σε μια περίοδο μάλιστα έξαρσης των λοιμώξεων και γενικά της νοσηρότητας, μοναδική λύση αποτελεί η εκ παραλλήλου λειτουργία και της παλιάς πλατφόρμας συνταγογράφησης.” Αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Ιατρικός Σύλλογος Μεσσηνίας με αφορμή την ταλαιπωρία που υφίστανται ασθενείς.
Επίσης αναφέρουν ότι: “Όλοι οι ασθενείς πρέπει σήμερα να πάρουν τα φάρμακά τους και τα ιατροτεχνολογικά υλικά (διαβητικοί, νεφροπαθείς), να κάνουν τις διαγνωστικές τους εξετάσεις, καθώς και τις φυσιοθεραπείες τους. Οποιαδήποτε καθυστέρηση είναι βέβαιο πως θα οδηγήσει σε επιδείνωση της κατάστασής τους.
Η καινούργια πλατφόρμα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που εφαρμόζεται από τις 20-01-2025, αυξάνει την ηλεκτρονική γραφειοκρατία και εμποδίζει την πρόσβαση των ασφαλισμένων στο φάρμακο και στις διαγνωστικές εξετάσεις.
Για τους ασφαλισμένους η πρόσβαση στο φάρμακο και στις εργαστηριακές εξετάσεις είναι αναφαίρετο και θεμελιώδες δικαίωμα, το οποίο δυστυχώς εμποδίζεται από το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Το Υπουργείο Υγείας έχει σχεδιάσει αλλαγή και των ραντεβού των ασφαλισμένων με τους συμβεβλημένους ιατρούς του ΕΟΠΥΥ από 1-2-2025, γεγονός που θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα.
Ο Ιατρικός Σύλλογος Μεσσηνίας προσπαθεί να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των ασθενών του Νομού μας και αυτό γίνεται με σημαντική προσπάθεια από τους λειτουργούς υγείας τόσο του Δημοσίου όσο και του Ιδιωτικού φορέα.
Να τονιστεί ότι οι γιατροί ουδεμία ευθύνη έχουν για την ταλαιπωρία των ασθενών καθώς η δυσλειτουργία προέρχεται από την εφαρμογή της νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικής συνταγογράφησης από την ΗΔΙΚΑ.
Για το Υπουργείο Υγείας θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα η εξυπηρέτηση των πολιτών . Παράλληλα οποιαδήποτε αλλαγή στις διαδικασίες συνταγογράφησης θα πρέπει να σχεδιάζεται και με τους άμεσα ενδιαφερόμενους -δηλαδή τους γιατρούς και τους ασφαλισμένους- με γνώμονα την απρόσκοπτη πρόσβαση των ασθενών στο φάρμακο και τις εξετάσεις, την υποστήριξη των επαγγελματιών υγείας και την αποφυγή περιττών καθυστερήσεων”.