Παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα πραγματοποιήσου την Δευτέρα στις 13:30 οι καθηγητές.
Σε ανακοίνωση της Α΄ΕΛΜΕ Μεσσηνίας αναλύονται οι λόγοι της κινητοποίησης:
“Το Δ.Σ της Α ΕΛΜΕ Μεσσηνίας ομόφωνα αποφάσισε ότι μετά τον αντιεκπαιδευτικό νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση έρχεται τώρα να δώσει και δεύτερο χτύπημα στην εκπαίδευση με τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και ΓΕΛ. Δεν είναι η πρώτη φορά που πολιτική ηγεσία προχωρεί σε αλλαγές χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις προτάσεις της ΟΛΜΕ των ΕΛΜΕ και των επιστημονικών ενώσεων.
Με τις αλλαγές στο Λύκειο εξoβελίζουν ό,τι είχε απομείνει από μαθήματα γενικής παιδείας (Κοινωνικών Επιστημών -Οικονομικώ νΕπιστημών ,Καλλιτεχνικής Παιδείας….) και εντείνουν ακόμα περισσότερο τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα ,ενώ στο γυμνάσιο εξαφανίζουν ουσιαστικά το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας. Δυστυχώς θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι μας να οδηγηθούν σε διαρκή εργασιακή αβεβαιότητα και περιπλάνηση και παράλληλα να μην επαναπροσληφθούνχιλιάδεςαναπληρωτές. Αρνούμαστε την ύπαρξη των αναπληρωτών«μιας χρήσης»,ανάλογα με τις πολιτικές επιλογές του ΥΠΑΙΘ.
Υπηρετώντας το σχολείο των «δεξιοτήτων». σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ ,το λύκειο χάνει πλέον το διαπαιδαγωγικό του χαρακτήρα,καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας ,του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων , λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και στην αγορά εργασίας.
Παράλληλα τα νέα προγράμματα μειώνουν ξανά τις ώρες των θετικών επιστημών (Φυσικής ,Χημείας και Βιολογίας) , καταργούν ακόμα και τη δυνατότητα των μαθημάτων επιλογής στη Γ λυκείου ,όπου οι μαθητές μπορούσαν να διδαχθούν Β ξένη γλώσσα (Γαλλικάή Γερμανικά) ήΕλεύθερο σχέδιο και Γραμμικό σχέδιο ,μαθήματα που είναι και πανελλαδικώς εξεταζόμενα, και δεν δίνουν στους μαθητές τη δυνατότητα να επιλέξουν ως εξεταζόμενο μάθημα την Κοινωνιολογία αντί των Λατινικών.
Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές που ετοιμάζονται για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα πλέον θα οδηγηθούν υποχρεωτικά στην παραπαιδεία,αναγκάζοντας τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν τη μόρφωση των παιδιών τους. Δεν μπορούν λοιπόν να παραμένουν μόνο όσα μαθήματα χρειάζονται για την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις και μάλιστα μέσα από «Τράπεζα Θεμάτων» και «Εθνικό Απολυτήριο» συνδεδεμένο με την επιλογή για τα Α.Ε.Ι.
Επειδή το ζήτημα του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και του ωρολογίουπρογράμματοςέχεικαταστεί μια ανοιχτή πληγή για την εκπαίδευση,επιβάλλεται μια συνολική λύση.Θα πρέπει πρωτίστως να απαντηθεί άμεσα το ερώτημα : «Τι σχολείο θέλουμε σήμερα και τι ανθρώπους θέλουμε να διαμορφώσουμε».
Υπενθυμίζουμε ότι οι δυο προηγούμενες κυβερνήσεις (2013-2015-2016) ακολούθησαν ακριβώς την ίδια τακτική, περικοπή μαθημάτων στο γυμνάσιο(Χημείας-Γεωγραφίας-Βιολογίας-Οικιακής Οικονομίας–Ξένων γλωσσών…) και το Λύκειο να προσαρμόζεται στα μαθήματα προσανατολισμού.
Μαζί εκπαιδευτικοί και γονείς πρέπει μέσα από τα σωματεία να παλέψουμε για ένα σχολείο που δεν θα είναι αποκρουστικό για τους μαθητές,που θα καλλιεργεί την ολόπλευρη μόρφωση όλων και θα αναπτύσσει αρμονικά τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα ,θα δίνει εφόδια για τη ζωή και θα διαμορφώνει πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή,ως την ενηλικίωσή του.
Το ζήτημα των ωρολογίων προγραμμάτων προτείνουμε να αντιμετωπιστεί συνολικά, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των ΕΛΜΕ της ΟΛΜΕ και των επιστημονικών ενώσεων.
Απαιτούμε:
1.Να μην προχωρήσουν οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.
- Να διδάσκονται όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
3.Να διδάσκονται όλα τα μαθήματα επιλογής ανεξάρτητα από των αριθμό των μαθητών που τα επιλέγουν.
- Να μην χαθεί καμία οργανική θέση
5.Να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρωτές
6.Να αυξηθεί η χρηματοδότηση για την παιδεία”.